۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۲۸۵۸
انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۴

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

امسال شهرهای ملبورن استرالیا، وین اتریش، مسکو  و سنت پترزبورگ روسیه، ونکوور و  تورنتو کانادا، آدلاید استرالیا، زوریخ آلمان و هلیسنکی فنلاند به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی ارزیابی شده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق ارزیابی‌های یک دفتر انگلیسی به نام دفتر واحد اطلاعات اقتصادی(EIU)، کیف، پایتخت اوکراین، در بین 140 شهر این فهرست، در ردیف 132 و بین شهر‌های دوئالا در کامرون و هراره در زیمبابوه قرار گرفته است.
 
در دوازده ماه گذشته کیف بیشترین کاهش سطح زندگی را داشته است. به نوشته اکونومیست علت اصلی این وضعیت مناقشه در جنوب شرقی اوکراین است. 
 
طبق این فهرست در بین 10 شهری که بدترین شهرها برای زندگی کردن ارزیابی شده‌اند اسامی شهرهای دمشق، طرابلس، الجزیره، کراچی، لاگوس، بندر مورسبی در پاپوئا گینه‌نو، داکا در بنگلادش و غیره نیز دیده می‌شوند.
برچسب ها: شهر ، دنیا
ارسال به دوستان
نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!