۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۳۴۳۹
انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۴

روحانی: نگذاریم راه و مسیر امام(ره) توسط عده‌ای تفسیر نابجا شود

روحانی همچنین بیان کرد:‌ وظیفه‌ی ماست که اسلام عزتبخش و سیاسی را که امام برای مردم تفسیر کرد و به ارمغان آورد تبیین کنیم و نباید بگذاریم در انزوا قرار گیرد. امام در سالهای پایانی عمر خود به خوبی قدرت و توان دولت را تعیین کرد.
روحانی: نگذاریم راه و مسیر امام(ره) توسط عده‌ای تفسیر نابجا شودرئیس جمهور گفت: از دیدگاه امام راحل انقلابی بودن به معنای قانونی بودن است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلابی بودن یعنی قانونی بودن. یعنی اعتقاد به اخلاق اسلامی، خودباوری و احترام به دیگران. انقلابی‌گری به معنای افراطی‌گری از دیدگاه امام راحل مردود است.

وی افزود: ما وقتی به سیره و زندگی امام خمینی(ره) نگاه می‌کنیم باید مجموعه آن را الگو قرار دهیم. بعضی سخنان امام(ره) در پاسخ به یک موضوع خاص بوده است و ما باید مجموعه کلام و راه امام را مد نظر قرار دهیم. راه امام(ره) یعنی اسلامیت و جمهوریت. اگر بخواهیم با نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم و یا خدای نکرده با نام جمهوریت اسلامیت را کنار بگذاریم از مسیر و خط امام فاصله گرفته‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام در سیره و راه خود تشکیل نهاد دولت را برای ادامه نظام ضروری می‌دانست، تاکید کرد: حضرت امام نهاد قانون و مراجعه به آرای مردم را ضروری می‌دانستند و اینها از محکمات خط، راه و سیره امام است. امام(ره) با مردم انقلاب کرد، با مردم جلوی توطئه‌ها و تروریست‌ها را گرفت. با مردم انتخاب و انتخابات شکوهمند را انجام داد. با مردم و جوانان در مقابل تجاوز ایستادگی کرد و در دفاع 8 ساله به پیروزی رسید و با مردم با استبداد و استعمار جنگید.

وی ادامه داد: امام(ره) همه جا کنار مردم بود و میزان را رای مردم می‌دانست. ما همه باید تلاش کنیم خط و راه امام را از یاد نبریم. امام به همه‌ی اقشار مردم احترام می‌گذاشت اما به اقشار کم درآمد توجه ویژه و خاصی داشت. امام نسبت به جوان‌ها نیز توجه ویژه داشت و تا پایان زندگی از نظر فکری جوان بود. همچنین حقوق بانوان جامعه همواره مورد احترام ایشان بود. امام به این سه فکر توجه ویژه داشت، و ما نباید بگذاریم راه و مسیر امام توسط عده‌ای تفسیر نابجا شود.

روحانی همچنین بیان کرد:‌ وظیفه‌ی ماست که اسلام عزتبخش و سیاسی را که امام برای مردم تفسیر کرد و به ارمغان آورد تبیین کنیم و نباید بگذاریم در انزوا قرار گیرد. امام در سالهای پایانی عمر خود به خوبی قدرت و توان دولت را تعیین کرد.

وی با بیان اینکه امام هیچگاه در امور دولت مداخله نمی‌کرد، افزود: امام(ره) هیچگاه در امور دولت مداخله نمی‌کرد بلکه همواره هدایت می‌کرد، درست مانند مقام معظم رهبری که امروز هدایت‌گر هستند.

برچسب ها: روحانی ، امام راحل
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان