۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۵۷۷۱
انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۴

مقام بهداشتی: سرب موجود در لوازم آرایشی سرطان‌زاست

 مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برخی رژهای لب به‌لحاظ داشتن سرب زیاد از تثبیت رنگ بالایی برخوردارند و این سرب موجب سرطان‌زایی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا،«حسن مکرمی» امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران با بیان این‌که مواد غذایی خارجی باید دارای مجوز و قانونی باشد، گفت: جنسی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شود چون از کشور مبدا هیچ تائیدیه‌ای درباره کیفیت آن نداریم ممکن است با مواد غیرمجاز مخلوط باشد.
 
وی درباره مواد آرایشی افزود: متأسفانه مردم درباره استفاده از لوازم آرایشی چون مستقیم وارد بدن نمی‌شود سهل‌انگاری می‌شود.
 
مدیر نظارت بر موادغذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برخی رژهای لب به لحاظ داشتن سرب زیاد از تثبیت رنگ بالایی برخوردارند و این سرب موجب سرطان‌زایی می‌شود.
 
وی اظهار کرد: برخی کارخانه‌ها به‌صورت غیرقانونی نسبت به تولید لوازم آرایشی مشهوراقدام می‌کنند و مردم باید در این‌باره توجه لازم داشته باشند.
 
مکرمی با بیان این‌که مازندران رتبه‌ی نخست کشور را در ساماندهی برنج دارد، گفت: این طرح، طرح کاملی نیست چون زمین‌های کشاورزی هنوز شناسنامه‌دار نشده است.
 
«سلطان تویه» مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تشریح معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی گفت: خواستار ارتباط مداوم به خبرنگاران هستیم تا یک آموزش عمومی در جامعه اتفاق بیفتد.
 
وی افزود: باید به مردم توجه دهیم که برای خرید هر نوع مواد غذایی برند تولید، تاریخ مصرف و تولید کالا، داخلی و خارجی بودن توجه کنند.
 
در این همایش خبرنگاران راهکارهای ارتباط همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی را ارائه کردند.
برچسب ها: بهداشت ، سرب ، آرایشی
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)