۲۵ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ دی ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
در حاشیه
کد خبر ۴۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۷۱۵۶
انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۴

عذرخواهی سایپا به سبک تویوتا

این حرکت مدیرعامل سایپا برای اولین‌بار در تاریخ صنعت خودرو ایران اتفاق افتاد، درحالی‌که قصورها و مشکلات ربطی به این مدیر عامل جوان نداشت
شرق/ ناصر قاسمی _ کارشناس صنعت خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هفته گذشته و در آیین گشایش سه طرح خدماتی گروه سایپا در حالی از مشتریان عذرخواهی کرد که این رویداد تاکنون در هیچ برهه‌ای از فعالیت صنعت خودرو ایران سابقه نداشته است.

دکتر مهدی جمالی که کمتر از شش ماه است سکان مدیریت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی کشور را به دست گرفته، به نظر می‌رسد در مدت‌زمان کوتاهی که از حضور او در صنعت خودرو می‌گذرد، شناخت عمیقی از نیاز‌های مشتریان ایرانی پیدا کرده و به همین دلیل به صراحت از مشتریان گروه خودروسازی سایپا به دلیل مشکلات کیفی برخی از خودروها عذرخواهی کرده است.

این رفتار جمالی همانند رویکرد مدیرعامل شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن است که چندسال قبل به دلیل وجود نقص‌فنی در برخی از خودروهای تولیدی این شرکت در مقابل دوربین‌های خبرنگاران سراسر جهان قرار گرفت و در برابر تمام مشتریان سر تعظیم فرود آورد و از آنان عذرخواهی کرد.

این حرکت مدیرعامل سایپا برای اولین‌بار در تاریخ صنعت خودرو ایران اتفاق افتاد، درحالی‌که قصورها و مشکلات ربطی به این مدیر عامل جوان نداشت،جمالی برخلاف مدیران گذشته که هیچ‌گاه اشکالات را نپذیرفتند از بیان عذرخواهی و پذیرش مشکلات شرکت تحت مدیریت خود واهمه‌ای نداشت و به صراحت اذعان کرد که در گذشته برخی محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به‌نوبه خود سر تعظیم مقابل ملت فرود می‌آورم و از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می‌کنم.

 مدیرعامل سایپا همچنین به مشتریان خود قول داد برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس‌ازفروش خودروهای شرکت خود دارد و تلاش خواهد کرد تا با تولید محصولات باکیفیت در رنج‌های مختلف قیمت، مشتریان سایپا را از محصولات این شرکت راضی کند.

این حرکت را می‌توان نقطه‌عطفی در نوع برخورد خودروسازان کشور با مشتریان در راستای پاسخ‌گویی به خواست آنان ارزیابی کرد که البته به تنهایی نمی‌تواند موجب رضایت مشتریان شود و باید در عمل نیز ارتقای کیفیت و تکریم مشتریان در دستور کار قرار گیرد.

امید است با تداوم رویکردهای صادقانه‌ای از این دست، به‌زودی شاهد تولید ناب صنعت خودرو و توجه به خواسته‌های مشتریان داخلی و بین‌المللی این صنعت باشیم تا مشتریان نیز با رضایت کامل و خیالی راحت از خودروهای تولیدی داخل استفاده کنند.
برچسب ها: عذر خواهی ، تویوتا ، سایپا
ارسال به دوستان
رانش زمین در برزیل ۹ کشته بر جا گذاشت (فیلم) مرگ دلخراش خلبان پس از سقوط هواپیما در تالاب پر از تمساح(+عکس) شاهکار معماری ژاپنی که بهترین خانۀ جهان در سال 2005 شد(+عکس) پزشکیان : با زیارت کردن و شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود/ اگر بچه‌های ما طور دیگری شده‌اند، ما مقصریم که درست آموزش ندادیم تغییر نام ورزشگاه مشهد به‌نام « غلامرضا تختی » توسط آیت‌الله خامنه‌ای دستگیری پسر ۱۳ ساله به علت رانندگی به سمت مدرسه آغاز طرح تفکیک جنسیتی در وسایل حمل و نقل عمومی در دمشق منبع انرژی بی‌پایان، نزدیک‌تر از همیشه کوشکی : عملاً قبح مذاکره و رابطه با آمریکا شکسته شده / هر نوع مذاکره در هر سطحی زیانبار خواهد بود قتل پسر خیاط در شب سال نو میلادی در ترکیه، محاکمه در ایران روده شما به این دلایل احتمالا ناسالم است زندگی لرزان و در خطر ۳۰ یوزپلنگ باقیمانده در ایران پزشکیان: اگر در تبعیض و بی‌عدالتی هستیم راست نمی‌گوییم که شیعه هستیم (فیلم) بهترین شیوه شارژ کردن موبایل خداحافظی با ترافیک/ هوش مصنوعی چینی راه حلی قطعی برای معضل ترافیک ارائه داد