۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۶-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۷۷۳۶
انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۶-۰۶-۱۳۹۴

پلیس مجارستان به سوی پناهجویان گاز اشک‌آور زد

پلیس مجارستان برای کنترل پناهجویان معترض از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرده است. واحدهای "ضد تروریسم" پلیس نیز در محل حاضر بود.

به گزارش بی بی سی، دولت دست راستی مجارستان حصاری آهنی در مرز با صربستان ساخته تا مانع از ورود پناهجویان شود. صربستان از مجارستان خواسته اجازه بدهد پناهجویان از مرز عبور کنند.

پناهجویان پس از رساندن خود به بلغارستان و یونان تلاش می‌کنند تا از مسیر مجارستان یا کرواسی خود را به کشورهای غرب و شمال اروپا برسانند.

رویارویی پلیس مجارستان و پناهجویانی که در مرز مجارستان و صربستان جمع شده‌اند، هنگامی خشونت‌آمیز شد که پناهجویان سیم خاردار مرز با صربستان را بریدند و پلیس مجارستان علیه آنها از اسپری فلفل استفاده کرد.

شماری از زنان پناهجو با روی دست گرفتن فرزندانشان و رساندن خود به صف اول جمعیت، قصد داشتند که با برانگیختن احساسات ماموران پلیس مانع از برخورد خشن آنان شوند.

مجارستان روز گذشته اعلام کرد که برای "حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا" مرز خود با صربستان را می‌بندد.

آسوشیتدپرس خبر می‌دهد که برخورد با پناهجویان به ترتیبی بوده که پلیس صربستان برای کمک به پناهجویان آمبولانس‌هایی فرستاده است.

این خبرگزاری از قول یک پناهجوی عراقی، که سراپایش خیس و از چشم‌هایش اشک جاری بود، نوشته: "ما از جنگ‌ها و خشونت فرار کردیم و انتظار برخورد چنین غیرانسانی و بی‌رحمانه‌ای را در اروپا نداشتیم. شرم بر شما مجارها!"

رویترز می‌گوید عده‌ای از پناهجویان با شکستن بلوک‌های سیمانی خیابان را بستند و به سوی پلیس مجارستان سنگ پرت کردند.

پلیس مجارستان پیش از این هم متهم شده که از خشونت زیادی علیه پناهجویان استفاده می‌کند.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی