۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۳۷۳۱
انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۴

کاهش 90 درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا

پیش از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی، این شرکت برای عرضه 20 مدل برقی و پلاگین هیبریدی تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده بود.

تویوتا موتور با اتکا بر موفقیت خودروهای هیبریدی خود، کاهش 90 درصدی آلایندگی خودروهای جدیدش تا سال 2050 را هدف گذاری کرده است.

به گزارش ایسنا، سازنده مدل هیدروژنی "میرای" اعلام کرد قصد دارد تا حدود سال 2020 سالانه بیش از 30 هزار خودروی هیدروژنی را تحویل دهد.

این خودروساز ژاپنی همچنین تحویل بیش از 15 میلیون خودرو هیبریدی در مدت مذکور را هدف‌گذاری کرد.

در شرایطی که صنعت خودرو در پی رسوایی تقلب فولکس‌ واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی مهیای عواقب گسترده‌تری می شود، تویوتا بر بلندپروازی‌های محیط زیستی خود تاکید کرد.

رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان خودرو ژاپن ماه جاری اظهار کرد که تقلب فولکس واگن به اعتماد در این صنعت آسیب زده است.

تویوتا با بیش از 8 میلیون دستگاه خودرویی که در کمتر از دو دهه اخیر فروخته است، در صنعت جهانی خودرو تا کنون بزرگترین فروشنده خودروهای هیبریدی بوده است. حدود 14 درصد از خودروها و کامیون‌هایی که این شرکت سال گذشته در سراسر جهان به فروش رساند هیبریدی یا خودروهای دو گانه سوز بودند.

تویوتا پس از این که با گذشت هفت سال نخستین مدل بازطراحی شده پریوس هیبریدی را آماده کرد فروش این مدل را پیش از پایان امسال در ژاپن آغاز خواهد کرد.

این شرکت همچنین قرار است ماه جاری تحویل خودروی هیدروژنی میرای را در کالیفرنیا آغاز کند.

تویوتا تا پایان ماه اوت 30 مدل خودروی سواری هیبریدی و یک دستگاه پلاگین هیبریدی را به فروش رساند.

مهندسان پریوس اظهار کردند در طراحی این مدل تلاش کردند عملکرد آن با موتورهای دیزلی برابری کند که تا پیش از رسوایی اخیر فوکس واگن، گزینه محبوب این خودروساز آلمانی بود.

فولکس واگن اکنون در حال فاصله گرفتن از این فناوری و رویکرد به سوی مدل‌های پلاگین هیبریدی و برقی است.

این خودروساز آلمانی قصد دارد برای خودروهای برقی از جمله مدل بازطراحی شده فیتون به عنوان یک مدل تمام برقی، قطعات استانداردی طراحی کند.

پیش از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی، این شرکت برای عرضه 20 مدل برقی و پلاگین هیبریدی تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا در مقایسه با جنرال موتورز که سومین خودروساز بزرگ جهان است در استراتژی برقی سازی مدل‌هایش پیشرفت بیشتری داشته است.

جنرال موتورز که پلاگین هیبریدی وولت یکی از مدلهای مورد عرضه این شرکت است، تحویل 500 هزار خودرو حداقل نیمه برقی در آمریکا تا سال 2017 را هدف‌گذاری کرده است.

در مقابل طبق آمار شرکت اوتو دیتا، تحویل پریوس هیبریدی در آمریکا در سال 2007 از مرز 500 هزار دستگاه عبور کرد.

برچسب ها: آلایندگی ، تویوتا
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد