۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۴۹۲۸
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۴

بررسی علل ناباروری در سمینار یک روزه "آندومتریوز"

دبیر علمی سمینار یکروزه آندومتریوز یادآور شد: در این سمینار، متخصصان زنان و زایمان می توانند با آخرین روش های درمانی این رشته آشنا شوند.
سمینار یکروزه "آندومتریوز" با هدف بررسی پیامدهای ناشی از این بیماری از جمله ناباروری پنجشنبه 7 آبان ماه در سالن همایش های بیمارستان صارم برگزار می شود.

به گزارش عصرایران دکتر ابوطالب صارمی دبیر علمی این سمینار با اعلام خبر فوق گفت: از آنجا که این بیماری طی سال های اخیر در جامعه شیوع گسترده ای پیدا کرده است، این سمینار با هدف آشنایی متخصصان با آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با آندومتریوز و کاهش عوارض این بیماری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی و آموزشی متخصصان زنان و زایمان در ارتباط با آندومتریوز هدف اصلی این سمینار یک روزه است، تصریح کرد: شیوع آندومتریوز در مطالعات مختلف از 9 تا 50 درصد گزارش شده است.

دکتر صارمی تصریح کرد: آنچه که مسلم است، این بیماری با مکانیسم های مختلف می تواند، سبب کاهش باروری و  ایجاد نازایی شود.

وی از تغییر سبک زندگی و آلاینده های محیطی به عنوان عوامل شیوع آندومتریوز طی سال های اخیر نام برد و گفت: ابتلا به این بیماری که با دردهای شدیدی هم همراه است، سبب کاهش کیفیت زندگی می شود که بسته به شدت بیماری می توان با درمان های دارویی و در صورت نیاز با جراحی که عموما به کمک لاپاراسکوپ انجام می شود و یا ترکیبی از دو روش، نسبت به درمان بیماران اقدام کرد.

دبیر علمی سمینار یکروزه آندومتریوز یادآور شد: در این سمینار، متخصصان زنان و زایمان می توانند با آخرین روش های درمانی این رشته آشنا شوند.

وی گفت: مقدمه اي بر آندومتريوز و نماي پاتولوژيك، اپي ژنتيك و اندومتريوز، ايمونولوژي و علائم باليني، تشخيص و درمان اندومتريوز و كيفيت زندگي مبتلايان به این بیماری از جمله مباحثی است که قرار است در این سمینار مورد بحث و هم اندیشی متخصصان  قرار گیرد.

دکتر صارمی ادامه داد: متخصصان زنان و زایمان از مخاطبان اصلی این سمینار یک روزه هستند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی Ircme.ir مراجعه کرده و یا با  
شماره تلفن 44670883 تماس بگیرند.
ارسال به دوستان
این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟