۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۳۲۵۹
انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱-۰۹-۱۳۹۴

دیدار هیات پارلمانی انگلیس با لاریجانی (عکس)

ملاقات حسن روحانی و دیوید کامرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رخ داد.
 کریسپین بلانت - رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان در رأس هیأتی پارلمانی روز جمعه (29 آبان ماه) به دعوت علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به تهران آمده است.

به گزارش ایسنا، ایران و انگلیس پس از روی کار آمدن دولت روحانی و به‌ویژه پس از توافق هسته‌ای، دور تازه‌ای از روابط را آغاز کرده‌اند. پیش از آن روابط ایران و انگلیس همواره دستخوش تحولات گوناگونی بوده است.

در آخرین این تحولات 8 آذر سال 90 گروهی از دانشجویان که عمدتا از اعضای تشکل دانشجویی انجمن اسلامی مستقل(نزدیک به طیف سیاسی اصولگرا) بودند، وارد سفارت انگلیس شدند که در پی این اقدام دو کشور روابط خود را تا سطح کاردار تنزل دادند.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در 1392، برای نخستین بار از زمان انقلاب، سران ایران و انگلیس(حسن روحانی-رئیس جمهور و دیوید کامرون-نخست‌وزیر انگلیس)، 2 مهر 1393، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. ملاقات حسن روحانی و دیوید کامرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رخ داد.

پس از امضای توافق هسته‌ای برجام نیز در یکم شهریور 1394، سفارت بریتانیا در تهران با حضور فیلیپ هاموند - وزیر خارجه انگلیس و همزمان با آن، سفارت ایران در لندن بازگشایی شد.

ارسال به دوستان
نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود!