۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۳۷۱۳
انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۴

صدور مدارک تحصیلی هوشمند می شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برابر تصویب این شورا سامانه صدور مدارک تحصیلی هوشمند می شود.
 
مهدی نوید ادهم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورا اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه فعالیت های پیش دبستانی و ضرورت ساماندهی آنها، مهدکودک ها و کیفیت بخشی به فرایند برنامه های آموزشی و تربیتی این مراکز ارایه شد.
 
وی با اشاره به ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه برای گسترش دوره پیش دبستانی، گفت: با توجه به نقش بی بدیل این دوره سنی در شکل گیری شخصیت کودکان و توجیه پذیر بودن سرمایه گذاری در این دوره از نظر اقتصادی، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت استمرار این فعالیت ها با تحت پوشش قرار دادن اکثر کودکان تاکید کردند.
 
نوید ادهم افزود: براین اساس اعضای شورا از مسوولان ذیربط، دولت و مجلس درخواست کردند با اختصاص ردیف اعتباری ویژه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ زمینه گسترش کمی و ارتقاء کیفی دوره پیش دبستانی را فراهم کنند.
 
وی درمورد صدور آیین نامه مدارک تحصیلی در مصوبات این شورا گفت: براساس یکی از بندهای این مصوبه معاونان اجرایی و دست اندرکاران صدور مدارک تحصیلی در مدارس دولتی باید از نیروهای رسمی و پیمانی باشند. او اظهارکرد: در مدارس غیردولتی مسوولیت نظارت و کنترل صحت صدور مدارک با مدیر مدرسه است و مؤسس نیز در این زمینه مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.
 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اعضای شورا بر ضرورت تسریع در طراحی و پیاده سازی سامانه هوشمند و ملی صدور مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش و ایجاد هماهنگی بین سامانه با سامانه های مشابه در سازمان فنی و حرفه ای، وزارت خانه های ارشاد و جهاد کشاورزی که گواهینامه مهارت آموزش صادر می کنند، تاکید داشتند.
 
آئین نامه ساماندهی صدور مدارک تحصیلی پس از تایید رییس جمهوری و رییس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.
ارسال به دوستان
6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک