۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۰۵۲
انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۴

آبیاری با پساب‌ها؛ به شرطها و شروطها

نباید از پساب های تصفیه شده برای محصولات مثمر مثل سیب زمینی، گندم و جو و سبزیجات و میوه جات استفاده شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون از پساب های تصفیه شده فاضلاب برای کشاورزی در استان استفاده می شود که تمامی استاندارد های بهداشت سلامت و زیست محیطی برای تصفیه رعایت می شود.

به گزارش ایرنا، قدرت الله بیگلری گفت: نباید از پساب های تصفیه شده برای محصولات مثمر مثل سیب زمینی، گندم و جو و سبزیجات و میوه جات استفاده شود.

به گفته وی، باید پسابها برای آبیاری درختان غیر مثمر نظیر سرو و کبوده و فضای سبز شهری استفاده شود.

بیگلری ادامه داد: کشاورزان به خاطر سلامت جامعه و امینت غذایی از پساب های فاضلاب برای آبیاری اراضی خود استفاده نکنند.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان گفت: در برنامه ریزی های توسعه شهری و استفاده از تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده از پسابها باید استاندارد های ملی رعایت شود.

به گفته بیگلری، هم اکنون حدود 55 درصد جمعیت شهری چهارمحال و بختیاری در 10 شهر تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد.

هم اکنون نزدیک به 70درصد از منابع آبهای سطحی و زیر زمینی در کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

ارسال به دوستان
اعتدال سپتامبر چه زمانی رخ می‌دهد؟ دیپال ال07؛ خودروئی با این همه امکانات 1.5 میلیارد تومان! (+تصاویر) اولین شهید جنگ عراق با ایران که بود؟ | داستان خلبانی که هواپیمایش ۳۱ سال بعد در یک رودخانه پیدا شد (+عکس) جلوگیری از انفجار پاساژ طلافروشان اندیمشک درد پشت در خانم‌ها و آقایان چه علتی دارد؟ + علائم و درمان دستورات فوری وزیر کشور بعد از انفجار مرگبار در معدن طبس تغییر ساعت کاری ادارات از اول مهر/ اعلام جزییات تصمیم مهم دولت درباره ساعت کاری جدید کمبود این ویتامین سبب کاهش ضربان قلب می‌شود منصوری مدل سفارشی آئودی RS7 را با قدرت چشمگیر رونمایی کرد(+عکس) کشت بدون خاک؛ روشی نوین برای تولید خوراک دام(+فیلم و عکس) فرودگاهی که شبیه صفحه ساعت است! (+تصاویر) انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس / اطلاعی از وضعیت سلامت ۲۰ معدنچی نیست اسب اندلسی؛ اسب مشهوری که شاخ دارد و در فیلم‌های «گلادیاتور» و «ارباب حلقه‌ها» بازی کرد(+عکس) مقایسه اقتصاد آلمان با ۲۲ کشور اروپایی دیگر در سال ۲۰۲۴ + نقشه 19 کشته ، آمار جدید انفجار معدن طبس