۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۴۰۸
انتشار: ۰۸:۰۵ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۴

حل معمای ستارگان قرمز رنگ کهکشان راه شیری

بر اساس پیش بینی های انجام گرفته توسط منجمین آمریکایی، کهنسال ترین ستارگان هستی در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارند، در حالیکه محیط بیرونی کهکشان راه شیری مملو از اجسام جوانتر است.

ستاره شناسان آمریکایی بر این باور هستند که توده ستارگان غول پیکر قرمز رنگ در سرتاسر کهکشان راه شیری پخش شده است.

حل معمای ستارگان قرمز رنگ کهکشان راه شیری

بر اساس پیش بینی های انجام گرفته توسط منجمین آمریکایی، کهنسال ترین ستارگان هستی در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارند، در حالیکه محیط بیرونی کهکشان راه شیری مملو از اجسام جوانتر است.

در همین حال منجمین آمریکایی بر این باور هستند که توده ستارگان غول پیکر قرمز رنگ در سرتاسر کهکشان راه شیری پخش شده است.

این ستارگان غول پیکر قرمز رنگ، ستارگان درخشانی هستند که به پایان زندگی خود در حال نزدیک شدن اند و هر چه که بیشتر کهنسال باشند، از نور قرمز رنگ وسیعتر و بطور کلی از جرم کمتری برخوردار هستند، این در حالی است که جرم دقیق آنها قابل اندازه گیری نیست.

این محققین آمریکایی برای تشخیص جرم این ستارگان با استفاده از طیف نور متصاعد شده آنها و بانک اطلاعاتی ناسا موفق به تخمین جرم ستارگان غول پیکر قرمز رنگ شدند.

در همین حال منجمین آمریکایی موفق به تخمین جرم ۷۰ هزار ستاره غول پیکر قرمز رنگ در قطعه ای از کهکشان راه شیری شده اند.

منبع: مهر

ارسال به دوستان
این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟