۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۵۰۲۴۸
انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۴

دیوار مهربانی به ایتالیا رسید (+عکس)

دیوار مهربانی ایرانیان که برای نخستین بار در شهر مقدس مشهد شکل گرفت، به ایتالیا رسیده و با استقبال گرم مردم این کشور اروپایی مواجه شده است.
 
به گزارش ایرنا، در یکی از خیابان های مرکزی شهر «پارما» در شمال ایتالیا، روی یک سیم میان دو دیوار دو ساک حاوی البسه، غذا، کفش، کتاب و دارو برای افراد نیازمند و فقیر آویزان شده است.

دیوار مهربانی به ایتالیا رسید

دیوار مهربانی به ایتالیا رسید

بر روی کاغذی روی این دیوار به زبان های مختلف، از عربی تا انگلیسی و از فرانسوی تا گویش محلی شهر پارما، عبارت «اگر نیاز نداری بذار، اگر نیاز داری بردار» نوشته شده است.

بر روی دیوار مهربانی هدایایی از سوی افراد ناشناس آویزان شده و افراد نیازمند می توانند بدون اینکه چیزی درخواست کنند، از آن استفاده کنند. تمام اجناس اویزان شده برروی دیوار مهربانی نیز بخوبی بسته بندی شده است.

پیش از این، دیوار مهربانی در شهر پارما، در نزدیکی یک بیمارستان شکل گرفت اما این دیوار عمر کوتاهی داشت و پلیس آن را به رغم اعتراض مردم جمع کرد. این دیوار اکنون به خیابان دیگری منتقل شده و بر روی آن پیامی برای پلیس با گویش محلی با مضمون «پلیس عزیز! راحت باش، دیوارها معمولا جدا می کنند اما این دیوار متحد می کند»، نوشته شده است.

ایده این دیوار برای نخستین بار در شهر مشهد در شمال شرق ایران بوجود آمد و به تدریج و با کمک شبکه های اجتماعی به شهرهای دیگر ایران کشیده شد. دیوارهای مهربانی در تهران نیز به تدریج افزایش یافته و پس از گذشت چند هفته تا چین، برزیل و ایتالیا نیز کشیده شد.


ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود