۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۵۱۵۶۲
انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۴
معاون رییس‌جمهور پیش‌بینی کرد:

جهش صنعت طلا و جواهر کشور تا سه سال آینده

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و و گردشگری، صنعت طلا و جواهر یکی از صنایعی است که می‌تواند در فضاهای کوچک و حتی در داخل منازل ایجاد اشتغال و کارآفرینی کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و و گردشگری اظهار داشت: در دو یا سه سال آینده انشالله خیز قابل توجهی را در صنعت طلا جواهر شاهد خواهیم بود.

به گزارش عصرایران، مسعود سلطانی‌فر، در هشتمین نمیشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته که از امروز برای مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرد، گفت: بدون شک با داشتن هنرمندان  زبردست و چیره‌دست می‌توانیم تولیدات خوبی در این صنعت داشته باشیم و رتبه های خوبی را در دنیا کسب کنیم.

وی افزود: بنا داریم تعاملاتمان را در این بخش قوی‌تر کنیم تا بتوانیم  مسائل و مشکلات موجود  در این صننعت را برطرف کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به لغو تحریم‌ها و اثرات آن در این صنعت گفت: با برطرف شدن موانع تحریم‌ها شرایط جدیدی را در صنعت طلا و جواهر پیش رو داریم و امیدواریم بتوانیم در آینده در همه بخش‌های اقتصادی کشور ازجمله این صنعت آینده خوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: من برای سومین دوره‌ است که از این نمایشگاه بازدید می‌کنم و شاهدم که هر سال کیفیت کارهای انجام‌شده افزایش می‌یابد. از این رو مطمئنم که جایگاهمان در این صنعت می‌تواند پررنگ‌تر باشد.

معاون رییس‌جمهور با تاکید برضرورت توجه به ظرفیت‌های موجود گفت: در این راستا توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی که رویکرد آن استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با تهدیدات خارجی است، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: صنعت طلا و جواهر یکی از صنایعی است که می‌تواند در فضاهای کوچک و حتی در داخل منازل ایجاد اشتغال و کارآرفرینی کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: تولیدات داخلی ما می‌تواند با تولیدات خوب طلا و جواهر دنیا برابری کند و من آینده این بخش را بسیار خوب می‌بینم و اطمینان دارم که ما در این صنعت می‌توانیم ارزآوری و اشتغال‌زایی گسترده‌ای داشته باشیم.

افزایش رفاه ملی در پرتو حمایت از تولید داخلی

عبادلله محمدولی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی نیز در این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: شعار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته، «افزایش رفاه ملی در پرتو حمایت از تولید داخلی» است.

وی با بیان این اینکه هنر و صنعت طلا در ایران اصالت و بیش از 7هزار سال قدمت دارد، افزود: این صنعت با مشکلات زیادی از جمله قاچاق روبه‌رو است و در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده و اجرایی شود.

محمدولی ادامه داد: در این دوران، این صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته و البته فراز و نشیب‌هایی نیز داشته‌ایم ولی همچنان پابرجا مانده‌ایم و با امید به فعالیت خود در این عرصه ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تولید را به واردات ترجیح داده‌ایم و با خودمان عهد بسته ایم که بمانیم و تولید واقعی در راستای منافع ملی را ادامه دهیم و براساس عرق ملی و امید به الطاف الهی فعالیت خود را تعطیل نمی‌کنیم و چراغ تولید را روشن نگه خواهیم داشت.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان دولتی از این صنعت و فعالان آن گفت: برندسازی، رقابت در تولید، بازاریابی و فروش، پایداری در صادرات محصولات و مشتری‌مداری ازجمله مزیت‌های نوینی است که دست‌اندرکاران این صنعت مهم از کارگاه‌های کوچک تا کارخانه‌های بزرگ به آن اهتمام دارند.

وی گفت: امیدواریم این نمایشگاه بتواند به بخشی از اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت دست یابد.

آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه کنندگان خدمات با محصولات و ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های و فناوری‌های نوین در این صنعت، معرفی محصولات تولیدی و فناوری‌های داخلی، دسترسی به سلایق مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت