۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۳۲۰۲
انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۴

پردازنده جدید ای آر ام برای دنیای اینترنت اشیا

این پردازنده که ARMv8-A نام دارد محصولی کوچک و کم مصرف است که قرار است در نسل جدید پوشیدنی های هوشمند و محصولات دنیای اینترنت اشیا مورد استفاده قراربگیرد.

با افزایش استفاده از ساعت ها، لامپ‌ها، لوازم خانگی و دهها ابزار هوشمند قابل اتصال به اینترنت شرکت ARM پردازنده خاصی برای استفاده در این محصولات عرضه کرده است.

پردازنده جدید ای آر ام برای دنیای اینترنت اشیا

این پردازنده که ARMv8-A نام دارد محصولی کوچک و کم مصرف است که قرار است در نسل جدید پوشیدنی های هوشمند و محصولات دنیای اینترنت اشیا مورد استفاده قراربگیرد.

ARM تا به حال 70 درصد از بازار پردازنده های این چنینی را در اختیار داشته و حال قصد دارد با عرضه تراشه های سازگار با اینترنت اشیا جای پای خود را در این بازار مستحکم تر کند. بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد ارزش این بازار تا سال 2020 به 1.7 تریلیون دلار می رسد و شرکت های موفق در این بازار سود کلانی به جیب خواهند زد.

پیش از این شرکت یاد شده تراشه Cortex-A32 را برای محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا 32 بیتی عرضه کرده بود و ARM مدعی است این تراشه جدید نسبت به Cortex-A7 تا 25 درصد کارایی بیشتری دارد و انرژی کمتری مصرف می کند.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید