۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۳-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۶۹۷۰
انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۳-۱۲-۱۳۹۴

مینودشت 5 بار لرزید


مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از بامداد امروز یکشنبه، طی زمانی کمتر از نیم ساعت، پنج زلزله شهرستان مینودشت در شرق گلستان را لرزاند.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: اولین زلزله امروز راس ساعت 6:33 دقیقه و به شدت 3.9 درجه ریشتر، در عرض جغرافیایی 37.148 و طول جغرافیایی 55.591 و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: زلزله دوم، سوم و چهارم نیز هر کدام به شدت حدود دو مقیاس در ریشتر بوده‎اند که این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

مقدم تصریح کرد: در آخرین لرزش این منطقه نیز در ساعت  7:25 دقیقه صبح امروز در تداوم این زمین‎لرزه‎ها، زلزله‎ای به مقیاس 3.2 ریشتر دوباره این شهرستان را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله نیز در عمق 10 کیلومتری زمین و در زمانی کمتر از 10 ثانیه روی داد و در عرض 37.066  و طول 55.564 به ثبت رسیده است.

*تاکنون خسارت احتمالی بابت زلزله گزارش نشده است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به خسارات احتمالی ناشی از این رویداد طبیعی اذعان کرد: خوشبختانه هنوز خسارت و یا تلفات احتمالی بابت این حادثه به این اداره کل گزارش نشده است.

مقدم تصریح کرد: با وجود این مسئله، با فرماندار شهرستان تماس حاصل شد و بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه هر چند به لطف خداوند بزرگ، این رویداد طبیعی شدت آنچنانی نداشته است اما به هر جهت موجب نگرانی و ترس مردم منطقه شده است.

مقدم تصریح کرد: سوابق تاریخی زلزله در استان نشان می‎دهد؛ این منطقه جزء مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های شدید و وقوع این پدیده طبیعی در استان ناگزیر و اجتناب‎ناپذیر است؛ اما زمان آن مشخص نیست.

وی  تاکید کرد: این تهدید دایمی وظیفه ما در پرداختن به موضوع پیشگیری برای کاهش اثرات این پدیده طبیعی دوچندان می سازد.

این مسئول گلستانی خاطرنشان کرد: گلستان استانی زمین‎‎لرزه خیز است و هر لحظه احتمال دارد زلزله بخشی از استان را تحت تاثیر خود قرار دهد و همین موضوع ایجاب می‎کند، همیشه و در همه حال آماده مقابله با این رویداد احتمالی باشیم.

مقدم یادآور شد:در هیچ جای دنیا نمی توان وقوع حوادث و بلایا را متوقف کرد اما برنامه‎ریزی برای کاهش اثرات آن وظیفه همه ماست که آموزش در سرلوحه این برنامه‎ها است
برچسب ها: مینودشت
ارسال به دوستان
سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس