۰۶ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۷۶۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۷۶۴۶
انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۴

8 نکته ساده برای این که در جاده ها کشته نشویم

اساساً به خودرو اعتماد نکنیم، حتی اگر بهترین خودرو را سوار هستیم. مگر ماهیت خودرو چیست: "تکه های آهن که روی چهار تکه لاستیک پُر باد، قرار گرفته اند."
 عصر ایران - مطابق آمار های پلیس راه 77 درصد از تصادفات در نوروز 94 توسط خودروهای سواری به وقوع پیوسته است که بخش مهمی از  این حوادث، واژگونی بوده است.
با این حساب و با مقایسه میزان تصادفات اتوبوسی، اگر با خودروی سواری سفر می کنیم، حدود 55 برابر بیش از مسافران اتوبوس ها (با 1.4 درصد تصادفات و واژگونی ها) در معرص خطر تصادف هستیم.


میزان تصادفات و واژگونی ها در نوروز 94 بر اساس نوع خودرو

8 نکته ساده برای این که در جاده ها کشته نشویم

این عدد، دلیل موجهی است برای رعایت 8 نکته ساده که می توانند جان ما و سایرین را نجات دهد:

1 - اساساً به خودرو اعتماد نکنیم، حتی اگر بهترین خودرو را سوار هستیم. مگر ماهیت خودرو چیست: "تکه های آهن که روی چهار تکه لاستیک پُر باد، قرار گرفته اند." این ماهیت هرگز قابل اعتماد نیست ؛ آنقدر غیرقابل اعتماد که تا کنون بسیاری از سرنشینانش را کشته است. کمی به این موضوع فکر کنیم.
غیر قابل اعتمادترین بخش خودرو هم، "ترمز" آن است که در سرعت های بالای 90، کارایی آن به شدت پایین می آید به طوری که طبق بررسی ها، بسته به نوع خودرو و وضعیت جاده، تا 66 متر بعد از ترمز گرفتن، خودرو همچنان حرکت می کند.

8 نکته ساده برای این که در جاده ها کشته نشویم

2 - با احتیاط و طمأنینه رانندگی کردن، نشانه انسان های متشخص است. جمله "من فلان جاده را در زمان اندکی پیمودم" نه هنر است و نه نشانه دست فرمان خوب بلکه می تواند نشانه بی توجهی به جان خود و دیگران باشد، یک بی خردی به تمام معنا.
در سفر ، خود مسیر نیز جزو سفر است و نه فقط مقصد. با سرعتی کمتر از سرعت مجاز برانیم.

3 - خط ممتد وسط جاده را کارشناسان راه که تخصص شان این است، بعد از بررسی های فنی در برخی نقاط جاده ترسیم کرده اند و معنایش این است که به دلیل "پیچ یا سربالایی جاده"، دید شما محدود است و هر لحظه ممکن است خودرویی از روبرو ظاهر شود و قبل از هر واکنشی تصادف رخ به رخ اتفاق بیفتد. از خط ممتد عبور نکنیم و سبقت غیرمجاز نگیریم.

8 نکته ساده برای این که در جاده ها کشته نشویم

4 - موقع خواب آلودگی رانندگی نکنیم. خواب از همه ما قوی تر است و شگردش این است که در یک لحظه که فکرش را نمی کنیم، غافلگیرمان می کند. کمی استراحت در جای امنی در کنار جاده، بهترین حریف خواب آلودگی است.
وظیفه حیاتی سرنشینان نیز مراقبت از راننده است که خوابش نبرد. لااقل یک نفر باید علاوه بر راننده در داخل خودرو، بیدار باشد.

5 - ابلهانه ترین کار، کورس گذاشتن و کل کل کردن در جاده است. بگذاریم از ما سبقت بگیرند و بروند، جاده که ملک شخصی ما نیست. راحت باشیم و بخندیم.

8 نکته ساده برای این که در جاده ها کشته نشویم

6 - به محدوده 30 کیلومتری شهرها که می رسیم یادمان باشد که 62 درصد همه تصادفات در این محدوده رخ داده است. در محدوده "62-30" با دقت و وسواس بیشتری برانیم.

7 - بسیاری از تصادفات بر اثر بگومگوهای خانوادگی در داخل خودرو صورت گرفته است. حفظ آرامش راننده وظیفه حیاتی سرنشینان است.

8 - کمربندی ایمنی تا کنون جان هزاران نفر را نجات داده است. حتماً به سرنشینان صندلی عقب هم توصیه کنیم کمربندهای ایمنی را ببندند. آنها هم بعد از تصادف حق زندگی دارند.

یادمان باشد که حادثه فقط برای دیگران نیست. احتیاط نکنیم، بی هیچ تعارفی سراغ ما هم می آید. کاری کنیم که بعد از عید هم دور هم باشیم.



* این مطلب را به دیگران هم بفرستید تا شاید با کمک همدیگر بتوانیم کاری کنیم که حتی یک نفر هم که شده، کمتر کشته شود. حتی اگر خواستید، بدون ذکر منبع عصر ایران هم بفرستید. منبع مهم نیست، مهم زنده ماندن انسان هاست.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۴۹
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
188
8
این جمله آخری خیلی پوپولیستی بود :|
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
82
احتياط احتياط از خود گذشتگي ودور كردن غرور بيجا احترام متقابل به ديگران رعايت شود انشالله هيچ اتفاق ناگواري روي نميدهد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
22
81
یه نکته مهم رو اشاره نکردین ! اونم اینکه سوار خودروی ایرانی و چینی نشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
ما هم دوست داریم سوار این خودروها نشیم ولی با کدوم پول اتومبیل بهتر بخریم؟!
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
حسین عزیز
همه که امکان خرید خودرو اروپائی یا ژاپنی را ندارند. من مدیر پروژه هستم با تحصیلات مهندسی مکانیک و 23 سال سابقه کار و توان مالی من فقط خرید خودرو ایرانی آن هم انواع انه چندان گران مانند پژو پارس است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
60
از تجمع در محل تصادف خود داری کنید زیرا در بر خی تصادفات افراد حاضر هم دچار مصدومیت ناشی از برخورد دیگر خودروها مخصوصا در اتوبان میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
31
اساساً به خودرو اعتماد نکنیم، حتی اگر بهترین خودرو را سوار هستیم. مگر ماهیت خودرو چیست: "تکه های آهن که روی چهار تکه لاستیک پُر باد، قرار گرفته اند." این ماهیت هرگز قابل اعتماد نیست ؛ آنقدر غیرقابل اعتماد که تا کنون بسیاری از سرنشینانش را کشته است. کمی به این موضوع فکر کنیم.
غیر قابل اعتمادترین بخش خودرو هم، "ترمز" آن است که در سرعت های بالای 90، کارایی آن به شدت پایین می آید به طوری که طبق بررسی ها، بسته به نوع خودرو و وضعیت جاده، تا 66 متر بعد از ترمز گرفتن، خودرو همچنان حرکت می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
50
در مورد تابلوهای سرعت مجاز توجه داشته باشیم که این سرعت ها بسته به غریب بودن جاده برای ما میتونه خیلی کمتر از اون مقدار باشه.
اتحادیه عرب ایران را به «دامن زدن به نزاع» در سوریه متهم کرد؛ سکوت در برابر تجاوزات اسرائیل مسدودسازی ۴۰ سایت و صفحه اینستاگرامی فروش داروهای غیرمجاز توسط پلیس فتا فرود اضطراری پرواز مشهد-نجف در کرمانشاه فرآیند طراحی و تولید خودروی شاسی بلند غول پیکر شامان روسی (فیلم) رانندگی جنون‌آمیز راننده خودروی شاسی بلند روی ریل راه آهن (فیلم) پزشکیان: بیگانگان توان خراب کردن ایران را ندارند؛ خرابی‌ها از درون است نخست‌وزیر مجارستان: ۳۰۰ میلیارد یورو کمک به اوکراین، هدر رفت پول بود غذای روستایی در یمن؛ پخت یک سوپ خوشمزه با ۳۰۰ گرم عدس قرمز (فیلم) مراقبت‌های پس از جراحی کیسه صفرا (فیلم) آنهایی که انتخابات برایشان تمام نشده، هر روز پروژه‌ای جدید را کلید می‌زنند پرسه پلنگ و توله‌اش در ارتفاعات اشکورات رودسر (فیلم) مسدودسازی دوباره درگاه‌های صرافی‌های رمزارز؛ ابهام در علت و سکوت مسئولان کشف بقایای اعضای بدن انسان در باغ‌های پسته کرمان؛ مدیر شبکه بهداشت توضیح می‌دهد انتقاد پزشکیان از مدیریت بد انرژی (فیلم) ادعای «تهدید مشترک ایران»؛ هم‌صدایی رژیم اسرائیل و اوکراین