۱۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۷۷۷۴
انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۹۴

ایده بلند پروازانه ساخت خورشید مصنوعی در چین

دانشمندان در چین اعلام کرده اند که با استفاده از هم جوشی هسته ای به اهداف خود برای ساخت خورشید مصنوعی نزدیک تر شده اند.

به گزارش ایرنا، در این تحقیقات که در مرکز فیزیک شهر «خه فه» وابسته به آکادمی علوم و فنون چین در شمال این کشور انجام می شود، آنان موفق شده اند در دمای 50 میلیون درجه، پلاسمای موجود خورشید مصنوعی را تخلیه کنند.

گفته می شود، آنان در این آزمایش نوعی گاز هیدروژنی را تولید کرده اند که سه برابر از هسته خورشید داغتر است و این آزمایش جهشی عظیم در پژوهش های فیزیک اتمی بوده است.

گزارش ها حاکی است که طول مدت تخلیه در این دور از آزمایش ها نزدیک به 102 ثانیه بوده که طولانی ترین زمان موجود در چنین دمایی محسوب می شود.

در صورتی که دانشمندان چینی موفق به ساخت خورشید مصنوعی شوند، بشر می تواند به وابستگی خود به سوخت های فسیلی پایان دهد و برای همیشه به یک منبع انرژی پاک نامحدود دست یابد.
برچسب ها: خورشید مصنوعی ، چین
ارسال به دوستان
تغییر گسترده در برنامه هفته هشتم لیگ برتر؛ بازی پرسپولیس لغو شد فرمانده انتظامی تهران: در تهران هر ۲ ثانیه یکبار زنگ تلفن ۱۱۰ به صدا درمی‌آید/ حدود ۲۵ درصد جرائم کشور در تهران رخ می‌دهد/ پرخطرترین افراد پایتخت در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بیرانوند: ۲۰ میلیارد نمی‌دهم! هیئت مدیره پرسپولیس به من شیرینی داده بود یک مقام مسئول فرودگاه امام: اعلام زمان جدید پروازهای خارجی تا ساعتی دیگر علت انتشار بوی نامطبوع در بخش‌هایی از تبریز چیست؟ فرودگاه بین المللی بیروت، تمامی پروازهای خود را لغو کرد شهرداری تهران: تونل توحید و رسالت امشب مسدود نمی‌شود حضور عارف در دفتر حزب‌الله لبنان سرمربی تراکتور: شایسته باخت نبودیم؛ داوری به ضررمان تمام شد شکایت رسمی تراکتور از داور؛ درخواست انتشار تصاویر VAR برای شفاف‌سازی روسیه: حمله به بلاروس، پاسخ هسته‌ای به همراه خواهد داشت تماس تلفنی «نتانیاهو» با «مکرون» / نخست وزیر اسرائیل: تحریم تسلیحاتی اسرائیل، قدرت محور ایران را تقویت می‌کند/ رئیس‌ جمهور فرانسه: از اینکه اسرائیل موضع ما را نمی‌شنود، متأسفیم اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۴/ برگزاری آزمون ۲و۳ اسفند ارسال لایحه اصلاح قانون انتصاب در مشاغل حساس به مجلس برزیل باز هم قهرمان شد؛ سلطه سلسائو بر فوتسال جهان ادامه دارد