۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۶۰۰۳۳
انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۵

آسیب‌پذیری تازه اپل شرکت‌های تجاری را تهدید می‌کند

این آسیب پذیری که SideStepper نام گرفته حملاتی از نوع man-in-the-middle را برای استراق سمع و سرقت داده های در حال تبادل میان آیفون و آی پد با دیگر ابزار ارتباطی ممکن می کند.

شناسایی آسیب پذیری تازه در سیستم عامل iOS شرکت اپل خطرات امنیتی جدی را برای شرکت‌ها و موسسات تجاری به وجود آورده است.

آسیب‌پذیری تازه اپل شرکت‌های تجاری را تهدید می‌کند

بررسی های موسسه چک پوینت نشان می دهد مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب پذیری یاد شده می توانند داده های مختلف را سرقت کرده و برنامه های مخربی را برای نصب بر روی آیفون و آی پد وخرابکاری طراحی کنند.

شرکت امنیتی چک پوینت هم در این زمینه به کارشناسان و کارکنان نهادهای مختلف هشدار داده و اعلام کرده که کاربران آیفون ها و آی پدهایی که برای فعالیت های حرفه ای و تجاری به کار می روند باید هشیاری خود را حفظ کنند.

این آسیب پذیری که SideStepper نام گرفته حملاتی از نوع man-in-the-middle را برای استراق سمع و سرقت داده های در حال تبادل میان آیفون و آی پد با دیگر ابزار ارتباطی ممکن می کند.

هکرها از این طریق می توانند کنترل گوشی ها و تبلت های ساخت اپل را در دست بگیرند و به کل داده های ذخیره شده در آنها دسترسی یابند. تخمین زده می شود که میلیون ها کاربر سیستم عامل iOS در سراسر جهان در معرض این خطر هستند. کاربران باید تا زمان حل این مشکل توسط اپل از نصب هرگونه برنامه مشکوک بر روی گوشی‌های خود جلوگیری کنند.

منبع: فارس

برچسب ها: اپل ، آسیب پذیری ، ios
ارسال به دوستان
درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها