۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۶۲۶۵۴
انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۵

آیت‌الله وحید خراسانی: جان و مال یک غیر شیعه همانند یک مرجع تقلید باید حفظ شود

معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مریضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، ان شاءالله با این روش عمل شود.
 آیت الله وحید خراسانی گفت: جان و مال یک غیر شیعه همانند یک مرجع تقلید باید حفظ شود.


به گزارش ایسنا، آیت الله وحید خراسانی تأکید کرد: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است؛ همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود.

این مرجع  تقلید در دیدار دبیر کل و مدیران مجمع جهای تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلمان چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: صلّوا فی مساجدهم- در مساجد آنها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آنها را، احوال بپرسید از غُیّب آنها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این ها دین و مذهب ما را نشناختند.

وی تصریح کرد: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آنها.

این مرجع تقلید تأکید کرد: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مریضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، ان شاءالله با این روش عمل شود.
ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند