۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۶۰۴۷
انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۵

معاون انتظامی وزیر کشور:حرفی از تعطیلی گشت نامحسوس نزده‌ام

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی گشت‌های نامحسوس پلیس گفت: طرح پلیس در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و صرفاً برای موارد اخلاقی نمی‌باشد.

سردار حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با  تسنیم در خصوص انتشار نقل‌قول‌هایی از وی در رسانه‌های مختلف مبنی بر تعطیلی گشت نامحسوس پلیس اظهار کرد: بنده چنین مطلبی را نگفته‌ام و این برداشت سلیقه‌ای آنها بوده است؛ در مصاحبه‌های قبلی نیز، هیچ کجا سخنی از تعطیلی طرح‌های ناجا به میان نیامده است.

وی تصریح کرد: اگر متن مصاحبه قبلی بنده را با دقت نظر بیشتری بخوانید، کاملاً و به‌صورت صریح و شفاف در آنجا اعلام کرده‌ام و یک بار دیگر هم می‌گویم که نیروی انتظامی کماکان به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهد و همه باید به‌کمک پلیس بیایند.

ذوالفقاری افزود: بهتر است رسانه‌ها مبتنی بر سخنان و متن بیان‌شده، تیترهای خود را انتخاب کنند.

به‌گفته وی هرچند در نحوه اعلان طرح گشت نامحسوس ابهاماتی وجود داشت که بهتر بود از  قبل این طرح برای مردم، تبیین و شفاف سازی می‌شد، اما تمام مأموریت‌های در حال اجرای پلیس، قانونی و جزو وظایف آنان است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور متذکر شد: این طرح در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و صرفاً برای موارد اخلاقی نمی‌باشد، جرایم مشهودی از جمله: سرقت، زورگیری، مواد مخدر، اخلالگران در امنیت جامعه، حرکات خطرآفرین خودروها و حوزه حجاب و پوشش.

ذوالفقاری اعلام کرد: مسئله اخلاقی، سازوکارهای خاص خودش را دارد؛ بنابراین، نهادها و سازمان‌های دیگری درباره امنیت اخلاقی باید با نیروی انتظامی همراه باشند؛ چرا که یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به 23 سازمان برای همراهی و کمک در این رابطه اشاره کرده است.

وی اذعان کرد: ما به نیروی انتظامی نیز  اعلام کردیم که به‌منظور افزایش اثربخشی، طرح جامعی نیز برای همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و موظف در سطح ملی و در مقیاس کشوری به شورای امنیت کشور ارائه دهند.

به‌گفته وی وزارت کشور آمادگی لازم برای بررسی همه‌جانبه طرح‌های پلیس و اجرای نهایی آن را دارد.
ارسال به دوستان
لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا چهره جدید و متفاوت ملیکا زارعی واشنگتن: خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی است / امیدواریم به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیم پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت رضا سراج رهبر چچن: ایلان ماسک خودرویم را غیرفعال کرد از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی اول مهر ۱۴۰۳ ساعت ها تغییر نمی کند