۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۴۰۰۸
انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۵

ساخت اولین اسکلت خارجی جهان برای کودکان

محققین مرکز تحقیقات ملی اسپانیا، اسکلت خارجی را ویژه کودکان مبتلا به آتروفی عضله نخاع (بیماری تحلیل عضلانی) تولید کرده اند که کمک می کند کودکان بر روی پا خود بایستند.

محققین اسپانیایی موفق به ساخت اولین اسکلت خارجی جهان در ابعاد کودکان شدند.

ساخت اولین اسکلت خارجی جهان برای کودکان

محققین مرکز تحقیقات ملی اسپانیا، اسکلت خارجی را ویژه کودکان مبتلا به آتروفی عضله نخاع (بیماری تحلیل عضلانی) تولید کرده اند که کمک می کند کودکان بر روی پا خود بایستند.

این اسکلت خارجی از آلومنیوم و تیتانیوم ساخته شده و تقریبا ۱۲ کیلو است.

در هر پای این اسکلت، ۵ موتور کمکی وجود دارد تا به کودک کمک کند به راحتی گام بر دارد. همچنین حسگرهایی در هر پای این اسکلت خارجی تعبیه شده اند که کوچک ترین اقدام برای گام برداشتن را شناسایی می کنند تا قدم برداشتن کودک را به نرمی انجام دهند.

از ویژگی دیگر این وسیله توانبخشی، قابلیت بزرگ و کوچک کردن با توجه به رشد بدن کودک است. محصول جدید محققین اسپانیایی با یک بار شارژ می تواند ۵ ساعت کار کند.

این نوع اسکلت خارجی در واقع از نوع سازه نرم به منظور تسهیل در استفاده و حرکت بهینه تر محسوب می شود.

منبع: مهر

برچسب ها: اسکلت خارجی
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی