۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۵
کد ۴۷۸۸۲۱
انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۹-۰۴-۱۳۹۵

همایش "معبد لائودیسه" در نهاوند (+عکس)

همایش تخصصی معبد لائودیسه روز سه شنبه 22 تیر ماه در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش عصر ایران، هدف از برگزاری این همایش تخصصی، شناخت و معرفی بیشتر معبد لائودیسه است.

چندی پیش مردم و خبرنگاران نهاوند با راه اندازی کمپین چند هزار نفری در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، از کاوش معبد لائودیسه حمایت کرده اند که مورد استقبال مسولین این شهرستان و استان همدان قرار گرفت.

این معبد از جمله آثار به جا مانده از دوران سلوکیان در نهاوند (استان همدان) که به معبد «لائودیسه» معروف است.

بقایای این معبد در محله دوخواهران نهاوند در زیر خروارها خاک مدفون است. این اثر تاریخی در سال 193ق.م به دستور آنتیخوس سوم از جانشینان اسکندر برای همسر خود به نام ملکه لائودیسه (لائودیکه) احداث شده و یکی از مهمترین آثاری که از این محوطه بدست آمده کتیبه‌ای است بر روی یک تخته سنگی که به خط یونانی نگاشته شده که در سال 1322 هـ.ش هنگام برداشت از خاک محله بدست آمده است.



همایش

همایش
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است