۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد ۴۸۰۲۳۰
انتشار: ۲۳:۵۷ - ۲۶-۰۴-۱۳۹۵

پسر با اراده‌ای که دست و پا ندارد (+عکس)

پایش - حتی تصور این مسئله هم برای ما بسیار دشوار است که دست و پا نداشته باشیم. حال فرض کنید پسری وجود دارد که نه دستی دارد که بتواند کارهایش را انجام دهد و نه پایی برای راه رفتن. تیو ساتریو پسری اندونزیایی  و 11ساله است که با معلولیتی شدید و بدون دست و پا به دنیا آمد. وی تمام کارهای خودش را با دندان هایش انجام می دهد حتی مشق نوشتن.

 به تازگی وی یاد گرفته است که با استفاده از چانه اش پلی استیشن بازی کند. مادرش می گوید که وی علاقه شدیدی به بازی های کامپیوتری پیدا کرده و هرلحظه او را در مقابل پلی استیشن می بینیم جز در مواردی که می خواهد حمام کند و یا درس بخواند.

مادر این کودک در زمان بارداری از نقص بدنی وی اطلاعی نداشته و دکترها همه چیز را نرمال اعلام کرده بودند. همین امر شوک بزرگی را به آنها وارد کرده بود. آنها می گویند که دیگر همه چیز برایشان عادی شده است و با این نقص مادرزادی کنار آمده اند.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر