۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۱۶۰۹
انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۵

لزوم ورود شورای رقابت به قیمت گذاری تبلیغات صداوسیما

با توجه به انحصاری بودن خدمات آگهی اداره بازرگانی صداوسیما، قیمت‌گذاری این خدمات توسط ذینفع محل اشکال است و به نظر می‌رسد در این بخش نیز ورود شورای رقابت به بحث تعیین قیمت و تنظیم تعرفه ضروری به نظر می‌رسد.

یک کارآفرین ایرانی گفت: در حال حاضر از یک طرف آمریکایی‌ها کسب‌وکارهای ایرانی را تحریم کرده‌اند و نمی‌گذارند در سایت‌های مهم و شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی تبلیغ کنیم و از سوی دیگر، در داخل کشور هم برای معرفی محصولات داخلی محدودیت وجود دارد و امکاناتی برای فعالان این عرصه  فراهم نمی‌شود.

پاشا ناصرآبادی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تبلیغات یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کسب‌وکار است و تاثیر آن در حیات یک شرکت‌ها غیرقابل انکار است ولی از یک طرف آمریکایی‌ها کسب و کار های ایرانی را تحریم کرده اند و نمی گذارند در   Google ،Facebook ،Instagram و YouTube تبلیغ کنیم و از سوی دیگر، در داخل به دام یک‌سری افراد افتاده‌ایم که با همه چیز سیاسی برخورد می‌کنند.

وی افزود: آخر یکی بگوید در شرایط اقتصاد مقاومتی، با وجود تحریم‌ها و فیلترینگ و ممنوعیت تبلیغ  ماهواره، چه کسی به اداره بازرگانی صدا و سیما اجازه داده برای تبلیغات تلویزیونی که در انحصار خودش است، قیمت گذاری کند و برایش مقررات وضع کند؟ چرا باید قوانین انتخابی اجرا شوند؟

این کارآفرین ادامه داد: همان‌طور که تبلیغات ماهواره ای ممنوع است، قیمت‌گذاری خدمات انحصاری توسط ذینفع هم ممنوع است! یعنی اداره بازرگانی صدا و سیما با نقض قانون به نابودی کسب‌وکارها دامن می زند ولی از آن طرف شعار حمایت از کسب‌وکارها را سر داده‌اند.

وی اظهار داشت: مدیران محترم به جای آن‌که خرجشان را با دخلشان جور کنند، هزینه ناکارآمدی‌ها را با افزایش نابه‌هنگام قیمت آگهی‌ها و فشار به فعالان اقتصادی (یعنی همان‌هایی که چرخشان نمی چرخد) تامین می@کنند. چرا؟ چون بودجه صدا و سیما کفاف حقوق 30 هزار پرسنل را نمی دهد.

ناصرآبادی افزود: BBC جهانی که گسترده‌ترین رادیو تلویزیون جهان است، فقط 14 هزار کارمند دولتی دارد ولی صدا و سیمای ما با این همه برنامه‌های تکراری و قرعه‌کشی و تبلیغات، 30 هزار نفر نیرو دارد که حقوقشان سالانه 1000 میلیارد تومان خرج روی دست کشور می گذارد.

وی در پایان نوشت: حالا که صحبت از رقم فیش‌هاست، بد نیست تعداد فیش‌های حقوقی را هم بررسی کنند تا معلوم شود چرا چرخ کارخانه‌ها نمی چرخد... و این البته مشتی است نمونه ی خروار.

با توجه به انحصاری بودن خدمات آگهی اداره بازرگانی صداوسیما، قیمت‌گذاری این خدمات توسط ذینفع محل اشکال است  و به نظر می‌رسد در این بخش نیز ورود شورای رقابت به بحث تعیین قیمت و تنظیم تعرفه ضروری به نظر می‌رسد.

ارسال به دوستان