۱۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد ۴۹۵۹۹۸
انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۵-۰۷-۱۳۹۵

برج ایفل، در دست ساخت (+عکس)

فرادید - برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. ارتفاع این برج ۳۲۴ متر است.

نام ایفل از طراح آن «الکساندر گوستاو ایفل» (۱۵ دسامبر ۱۸۳۲ - ۲۷ دسامبر ۱۹۲۳) گرفته شده که وی یک مهندس ساختمان، معمار و متخصص سازه‌های فلزی فرانسوی بود.

برج ایفل (فرانسه) و مجسمه آزادی (ایالات متحده) دو نمونه از برجسته ترین سازه‌های فلزی در تمام دوران هستند که به دست گوستاور ایفل طراحی شده‌اند.


ارسال به دوستان
معماری حیرت‌انگیز یکی از زیباترین کتابخانه های جهان(+عکس) ۸ عبارت زننده که افرادی با مهارت‌های اجتماعی ضعیف استفاده می‌کنند طرز تهیه صبحانه انگلیسی کارتون‌های خارجی که بچه‌ها را می‌ترساند! (+عکس) چگونه فراموش کنیم تا شکوفا شویم و زندگی را زندگی کنیم؟ مروری بر تاریخچه تکامل سلاح‌های هسته‌ای در جهان از ابتدا تا امروز (+عکس) عروس درحال رفتن به مراسمِ عروسیش از خانه‌ای که دیشب بمباران شده (عکس) گرمابه شاه(عکس) معماری استثنایی یک کلبۀ «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن(+عکس) مارکوس کراسوس؛ ثروتمندترین مرد روم که بزرگترین اشتباهش «حمله به ایران» بود(+عکس) زنی که جهنم را غارت می‌کند؛ صحنه‌های عجیب یک نقاشی ۴۵۰ ساله (+عکس) راهکاری برای درمان ناخن جویدن کودکان قصه‌های کوچ‌نشینی: روایت تصویری زندگی عشایر ایران زیباترین ساختمان‌های جهان که به سبک «معماری مدرنیستی» ساخته شده‌اند(+عکس) ماریا فارینا، عطار ایتالیایی و اولین ادکلن جهان در قرن هجدهم(+عکس)