۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۵
کد ۵۰۵۱۶۲
انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۵

تمرین ارکستر ملی برای اجرای پاییزی‌اش

رهبر ارکستر ملی ایران از تمرین فشرده این گروه برای اجرا در پایان پاییز امسال خبر داد.
فریدون شهبازیان - رهبر ارکستر ملی - گفت: حدود یک‌ماه است که این تیم برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع می‌شود و در دو هفته گذشته نیز روزهای زوج و در مجموع، ۹ ساعت در هفته تمرین کرده‌ایم. علاوه بر تمرین‌های گروهی کل نوازندگان، هر گروهِ سازی نیز به‌صورت جداگانه تمرین دارد.

او درباره قطعاتی که برای تمرین برگزیده است، توضیح داد: در این ارکستر ترکیبی از موسیقی ملل، آهنگ‌های کلاسیک به‌روزشده و آثار آهنگسازان مطرح ایرانی اجرا می‌شوند، از جمله می‌توانم به قطعاتی از موتزارت، ویوالدی، دهلوی و خودم اشاره کنم. از تعدادی از آهنگسازان مطرح داخلی نیز خواسته‌ام آثار خود را برای اجرا در اختیار گروه قرار دهند.‌

رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به حضور حدود ۵۸ نوازنده در این ارکستر گفت: این نوازندگان تجربه عضویت در ارکسترهای دیگر را دارند و برخی از آن‌ها در ارکستر ملی نیز حضور داشته‌اند. در این گروه، سازهای معمول در ارکستر سمفونیک در کنار تعدادی از سازهای ایرانی قرار دارند.

رهبر ارکستر ملی ایران افزود: هر ارکستری برای آن‌که بهترین اجرای خود را داشته باشد، به حمایت‌ها و امکانات جانبی نیاز دارد که در طول تمرین باید در سطحی عالی در اختیار نوازندگان قرار گیرد. امیدوارم گروه تا پایان آذرماه نخستین اجرای خود را روی صحنه ببرد.

برچسب ها: ارکستر ملی ، موسیقی
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی