۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۳۱۷۲
انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۴-۱۰-۱۳۹۵
گذر

این همه آقا و خانم دکتر!

عصر ایران - یک زمانی، هر که "دکتر" بود، ارج و قربی داشت چرا که این عنوان، نشان می داد صاحبش سال ها در طلب علم زحمت کشیده و اکنون به مرتبتی چنان عظیم در یک رشته علمی رسیده که می تواند در آن علم، اظهار نظر کند و نظرش نیز صائب و مورد توجه باشد.

اینک اما با وضعیت دانشگاه ها، اعم از دولتی و آزاد و علمی کاربردی و غیرانتفاعی و ... شأن و شوکت مدارک دانشگاهی فروپاشیده است و چه بسیار آقا و خانم دکترهایی هستند که نمی توانند درباره رشته ای که مدعی دکتر بودن در آن هستند، حتی یک ساعت بحث خالص علمی کنند یا مقاله ای بنگارند و در این میان، دل انسان می سوزد برای دکترهای واقعی که در میان این همه ناخالصی واقعاً دکتر هستند.

اگر این اَبَر بحران، مدیریت و رفع و رجوع نشود، دیری نخواهد پایید که علم و دانش به کل از سرزمینی که از ابن سیناها و رازی ها و حسابی ها به ارث رسیده است، ریشه کن شود و برهوتی از نادانی با کلی آدم های مدعی بر جای بماند؛ فاجعه ای بدتر از خشکسالی.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۴۵
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
79
خخخخ خداییش راست گفتی من خودمم دانشجو دکتری مهندسی مکانیک هستم دوستان بعضی هاشون خدا شاهده تو ضرب و تقسیم معمولی مشکل دارند ولی دانشجو دکتری هستند من خودمم سواد بالایی ندارم ولی بازم گلیمم را از آب می کشم بیرون ولی کلاس های دکتری شده مثل دوره لیسانس 8 سال پیش
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
45
گفتی گل گفتی
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
62
در این زمانه نابرده رنج گنج میسر میشود
غریبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
62
لعنت به کسانی که دانشگاه های پولی و بی ثمر رو راه اندازی کردن.وگرنه چرا من و کسایی مثل من به خاطر ارزش مدرک باید دنبال رفتن به دانشگاههای خارج کشور باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
like
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
36
سلام امروزه در خيابان افرادي ر كه نمي شناسيم با لقب دكتر يا مهندس صدا مي كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
26
عالی بود-ممنونتم عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
51
اگه ادعا نداشتن آدم نمیسوخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
30
مگر الان نرسیده. تقریبا همین اتفاق افتاده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
33
مختصر و مفید اما دردناک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
39
يکي مرد جنگي به از صد هزار
سياهي لشکر نيايد به کار

توسعه کمّي و افزايش ظرفيت رشته هاي تحصيلات تکميلي بدون توجه به کيفيت فارغ التحصيلان، معضليست که تبعات آن تا سالها گريبانگير کشور خواهد بود.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
38
احسنت بر نگارنده فهیم
مواردی ار این قبیل بسیار زیاد است که ابتدا فقط یک پیش بینی بود ولی در حال حاضر یک واقعیت تلخ اجتماعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
38
در این مملکت همه چی وارونه. شده، تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
35
باسلامعزيز دل برادر وقتي مجلس عنوان ميكند كه بايد كسي كه ميخواهد نماينده شود حداقل مدرك فوق ليسانس باشد ومابقي جاهاي كشور هم اكر مدرك نداشته باشي جوري نكاه هت ميكنند كه بيا وبين چون هيچكس در جاي خودش نيست وابتدا مدرك سپس پارتي وپول چه توقعه داري شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
خب این چه ارتباطی به این داره که ظرفیت رشته ها زیاد شده؟ دلیل نمیشه که
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
43
7
ی درصد اندکی هستند که باوجود دکتربودن تو زمینه خودشون بیسوادن.. همه اینجور نیستن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
اما آمار واقعي دوروبرمون يه چيز ديگه ميكه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
پس يا خوب نگاه نكردي يا بين باسواد و بيسواد نميتونه تمايز قايل بشي ...دكتر جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
3
29
من رتبه 3 آزمون دکترا و بیکارهستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
خب لابد فقط درس خوندی یه هنری کاری چیزی داشته باشی کار هست متاسفانه یه سری فقط فکر میکنن مدرک مهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
21
خوب هدف همین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
14
آی گفتی!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
33
3
شما هم برو بگير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
بايد مي نوشت علاوه از سواد، ادب هم كم شده بينشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
16
واقعا گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
22
اگر این اَبَر بحران، مدیریت و رفع و رجوع نشود، دیری نخواهد پایید ....
مطمئن باشید شروع شده است.
یکی فرزندان خود من تلاش در ترک این جامعه کذایی دارند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
25
بدتر از آن همین دکتر ها به تدریس و پرورش فکری جوانان دیگر میپردازند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
26
5
نه اشتباه می کنید. اصلا برای کسی که دکتری واقعی دارد جای نگرانی نیست. دانشگاه ها هم کم کم می فهمند که کسی را باید عضو هیات علمی کنند که امکان تولید علم داشته باشد و اتفاقا خیل فارغ التحصیلان بی سواد آن ها را مجبور می کند که با دقت بیشتر انتخاب کنند و به این ترتیب دکتر واقعی راحت تر از قبل هم به جایگاه خود می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
چيزي كه ما به عينه شاهديم معيار دانشگاهها براي جذب هيات علمي چيز ديگريست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
تنها چیزی که دانشگاه ها برای هیئت علمی چک نمیکنن سطح علمیه افراده. همشون یا مسایل اعتقادی رو چک میکنن یا پارتی
سیاوشان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
21
واقعیتی غم انگیز را از مدرک گرایی صرف بیان کرده اید که واقعا تاسف بار است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
16
از ماست که بر ماست
فکر می کنید این موسسات غیر انتفاعی و پولی را کی راه انداخته؟
همان اساتید بی اخلاق واقعی که برای پول تا توانستند دانشجو گرفتند.
همان ها مدارک بی ارزش تولید کردند و این شد وضعیت ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
19
وقتی همه چی سیاسی شده .......
وقتی وزیر علوم رو به خاطر سیاست برکنار میکنن .
این حرف شما هم تو سیاست گم میشه.
ناشناس
Germany
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
7
LIKE
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
34
5
از سایت وزین عصر ایران بعیده اینقدر چیپ و بد مطلب بنویسد! مدرک هر دانشگاهی وزن و کلاس خودش را دارد و هر فردی چه دکتر یا مهندس ریزومه خودش را! بسیار دکترهایی که کار علمی و اجرایی نکرده اند و این در ریزومه شان مشخص است. نیازی به تحقیر نیست. اتفاقا زیاد شدن تعداد افراد دارای عناوین دکتر و پزشک سبب ایجاد رقابت و کاهش تکبر سایرین میشود و مهمتر از همه کیفیت خواهد بود و نه کمیت کم نفرات دکتر یا پزشکان! کاری که در کشورهای صنعتی انجام داده اند و لقب دکتر شخصیت نمی آورد و تبحر و مهارت مهم است!
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
خواهشا نظر خودتون رو به نام کشورهای صنعتی نگین. در تمام کشورهای توسعه یافته تحصیلات مثل هرم با شیب زیاد هست. یعنی دکترا بسیار کمتر از فوق و فوق بسیار کمتر از لیسانس. اما در ایران استوانه!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
دلیل عدم تکبر اونها زیاد بودن مدارک دانشگاهی نیست بلکه تربیت انسانی و اخلاقی از دوران کودکی هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
6
احسنت !
ناشناس
Germany
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
26
در اداره ما بالای 40 همکار دانشجوی دکتری هستند.در حالی که حدود ده نفر را بنده با صد در صد اعتماد می دانم که مقاله و پایان نامه دوره ارشد را پولی خریدند.
چیکار دارند می کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
7
19
من در دانشگاه تربیت مدرس و با رتبه دوم تحصیل کردم. تمام کسانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و می کنند می دونند که تا چه میزان هم قبولی و هم دانش آموختگی مراحل سخت و دشواری دارد. ولی در حال حاضر دانشگاه های آزاد و پیام نور و حتی برخی از شهرستان ها دوره دکترا را با لیسانس اشتباه گرفته اند و تحصیلات تکمیلی با حداقل کیفیت در این دانشگاه ها عرضه می گردد. ماحصل آن دانش آموختگانی است که تنها ادعا دارند و لاغیر. و چقدر سخت و سنگین است که ما دیگر ادعایی در دکتر بودن نداریم ولی فریاد آن ها آسمان ایران را کر کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
40
4
زر نزن
بی شعور ابله. حالم از همه کسایی که اینجور برخورد میکنن بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
حالا چرا اینقدر ناراحت شدی؟ مطمئنی منظورشون شما بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
خودت شعورت رو نشون دادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
11
این معضل عظیم، یک فاجعه شده است و مسبب بسیاری از بدبختیهای امروز کشور است. بزرگتربن و بزرگترین فلاکت کشور در سالیان اخیر همین موضوع بوده است و عوامل دست اندرکار وقوع این فاجعه، بزرگترین خیانت را مرتکب شده اند. و سالها اثر این فاجعه باقی خواهد ماند.
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
6
احسنتتت
ناشناس
Germany
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
10
دقیقا همینطوره که نوشتید !!! خیلی آدم دلش می سوزه که همه چیز در این کشور به ثمن بخس فروخته می شه
حامد نیک پی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
2
19
متاسفانه در پذیرش دانشجوی دکترا, دانشگاه آزاد داره افرادی رو که حتی درصد های منفی در درس های تخصصی میزنن رو هم در مقطع دکترا پذیرش میده. حتی طوری شده که هر کس که تو آزمون دکترا شرکت میکنه, در دانشگاه آزاد قبول میشه.
مسلمان در آینده ادعای داشتن سمت و موقعیت های شغلی بالاتر و کلیدی تری رو خواهان خواند بود!!!
متاسفانه این ظلم بسیار بزرگی به کشور, در آینده خواهد بود که حداقل ٥٠ سال طول میکشه که این خسران کمرنگ بشه.

متاسفانه چون سواد ندارند ولی مدرک دارند و به این دلیل خواهان پست رده بالای کشور خواهند بود که مسلمان این باعث سقوط کشور خواهد شد.

در تمام متون ادبیاتی ایران بیان شده که "اگر عالم یک کشور فاسد شود, فاتحه آن کشور رو باید خوند".




متاسفانه دانشگاه های ملی هم در این زمینه با بوجود اوردن "پردیس دانشگاهی" سعی در جذب دانشجوی دکترا داران. که با بیان اینکه در مدرک دکترا آنها کلمه "پردیس" ذکر نمیشود سعی در بردن گوی سبقت از دانشگاه آزاد را دارند.

یعنی کسی که در "پردیس" دانشگاه شهید بهشتی تهران تحصیل میکند به ایشان مدرک دانشگاه شهید بهشتی تهران تحویل خواند داد و کلمه “پردیس” در مدرک تحصیلی آنها ذکر نخواهد شد.


لطفا تلاش کنین که جلوی مصیبت بیش از این رو به کشور بگیرین.


میزان خسارات بالاتر از این حرفاست.
اوضاع وخیم تر از این حرفاست, لطفا تلاش کنین که اوضاع بدتر و وخیم تر نشه.
پاسخ ها
mina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
حداقل دانشگاه بهشتی انقدر هیات علمی داره که با توجه به یک یا دو دانشجوی پردیس باز هم کیفیت علمی اونقدر نزول نکنه اما دانشگاه ازاد متاسفانه مثلا در نرم افزار 17 دانشجوی دکتری در یک کلاس!!!!! پذیرش کرده و تعداد اساتید دانشگاه در این گرایش چند نفر هست؟!!!!
برای من جای سواله که چرا وزارت علوم این موارد رو چک نمیکنه!!!
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
4
مختصر و مفید!...
ناشناس
Netherlands
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
10
خاک بر سر این نظام آموزشی که یه همچین چیزی رو داره تولید میکنه.تولید فقط تولید ملی.!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
7
ای بابا خیلی وقت دیگه علم و سواد ارزشش از دست داده چه بسا مهندسینی که حتی یک معادله ساده ریاضی نمی تونن حل کنن
ناشناس
Germany
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
4
همین الان اگر جلو هریک از دانشگاه های کشور باند صدا بزنی نصف جمعیت حاضر بر می گردندببینند چه کسی صایشان زده ....البته اگه بخواهی بقی جمعیت هم بر گردند ،کافی است بلند صدا کنی "دکتر" با شما بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
6
یادش به خیر چه خاطره هایی واسم درست شد از حق خوری هایی که شد تو دکتری .کاملا عجیب هست فرایند پذیرش اساتید تو این مقطع.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
6
اینم عاقبت اونایی که دنبال ثروت نرفتند...
ای خدا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
9
سلام، من نوشته رو قبول دارم، خودم دانشجوی دکتری هستم و نحوه درس خوندن بچه ها رو می بینم. نحوه تدریس اساتید رو هم میبینم. وضعیت بسیار تاسف آوره. ولی معتقدم علم از بین نمیره فقط اون آدمهایی که باسواد هستن راهشون رو پیدا میکنن. در کنار دکترهای واقعی ما همیشه تعدادی دکتر قلابی خواهیم داشت که شاید تعدادی بتون مناصبی پیدا کنن اما در مجموع فرق دوغ و دوشاب همیشه مشخصه.
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
8
توی آخرین موردی که دیدم و واقعا نمیدونم کجای دلم بزارم
استاد راهنما برای دانشجو پروپوزال و سمینار و پایان نامه نوشته. به قول استاد خودم کرم از خود درخته....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
7
2
این حرف مفتت رو از تو سایت پاک کن. چقدر احمقانه نوشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
27
1
حالم بهم خورد از متنتون دیگه تو سایتتون نمیام. واقعا آدمای بی خودی هستین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
خوبیش به اینه که ارج و قرب همه چیز باهم از بین میرود پس ناراحت نباشید!!!وقتی تبعیض و باندبازی و فامیل سالاری زندگی مردم را پاشید بهم، دیگه ارج و قرب دکتر بدرد کی میخوره؟!!!!شما یک مدیر پیدا کن بدون پارتی به جایگاهی رسیده باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
بحران خیلی وقته شروع شده و درس و تحقیق و علم اندوزی هم شده مایه شرمندگی و تاسف.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
8
جانا سخن از زبان ما مي‌گويي
اضافه كنيد به اين، افراد شاغلي را كه با درجه ديپلم و فوق ديپلم وارد سازمان‌ها مي‌شوند و حين خدمت و با استفاده از وقتي كه بايد صرف كار شود، ادامه تحصيل مي‌دهند و به درجات مثلا بالا هم مي‌رسند! بدون اين كه سواد واقعي داشته باشند.
ن ش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
7
کاملا موافقم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! مخصوصا که مدرک دکتری پلی برای بسیاری از این مدیر نماها شده
ناشناس
United States of America
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
وقتی درکشورنگاه سیستمی حاکم نباشد نتیجه این می شود که هردانشگاهی تلاش می کند که فقط صندلی خالی خودراپرنماید.یک صدم حرص وجوشی که رئیس دانشگاه برای نمره گرفتن ازاستاد برای دانشجومی کشد خوددانشجو نمی کشد.خدابه خیرکنه آخروعاقبت مارو.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
احسنت گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
6
6
با بودن دانشگاه آزاد و پیام نور که به صورت فله ای دانشجوی دکترا میگیرن چ انتظاری دارین دانشگاه ازاد مایه ننگ سیستم اموزسی در کل دنیاست. که با شهریه های هفتاد میلیونی دانشجوی دکترا میگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
6
این سونامی ارتفاعش خیلی زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
4
این سونامی ارتفاعش خیلی زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
12
من دانشجوی دکتری هستم و کاملا با متن شما موافقم. متاسفانه به قیمت تامین هزینه های داخلی خود دانشگاهها آینده یک نسل و کشور را به سخره گرفته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
1
رطب خوردگاني كه منع رطب مي كنندد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
1
جای بحث زیاده....
وقتی دانشگاه میشه کارخانه پولسازی برای عده ای... انتظاری بیش از این نباید داشته باشیم.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
4
در تمام کشورهای توسعه یافته تحصیلات مثل هرم با شیب زیاد هست. یعنی تعداد دارنده مدرک دکترا بسیار کمتر از ارشد و ارشد بسیار کمتر از لیسانس. اما در ایران استوانه هست! دلیلش هم واضحه. مثلا در رشته های فنی صنعت توسعه یافته ترین ممالک هم نیاز خیلی کمی به مدارک بالای لیسانس داره، چه برسه به صنعت ایران. این وسط فقط جوانی جوانان ماست که بخاطر این ساختار غلط داره در دانشگاهها میسوزه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
4
دانشگاهی که فقط برای کسب شهریه بدون کنکورثبت نام میکندوازحضوروغیاب اثری نیست بااساتید زواردررفته که لیاقت تدریس دردبیرستان را ندارد چه انتظاری باید داشتوگویا عده ای به عمدقصدتخریب علم درمملکت دارند.آقایان دلواپس دنبال نفوذدراین عرصه باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
4
0
یک زمانی حدود 60 -50 سال پیش هر کس دیپلم داشت بالاترین ارج و قرب را داشت و بهترین مشاغل اداری به او پیشنهاد می شد بعدا که سطح اموزش گسترش پیدا کرد و افراد زیادتری دیپلم گرفتند یک عده می گفتند ما دیپلم قدیم هستیم یعنی ارزش دیپلم ما خیلی بالاتر از این دیپلمه های جدید است
الان هم دکترا زیاد شده و همین حالات پیش آمده است
کاملا درست است که سطح غلمی و آموزشی همه دکترها یکسان نیست همانطور که سطح همه ذیپلمه ها یکسان نبوده و نیست. ولی جامعه حق انتخاب بیشتری دارد تا از میان تعداد زیادی دکتر بهترین را برای مشاغل و پست های مهم انتخاب کند. اگر سیستم نخبه گیری ما بخاطر رانت و پارتی بازی ایراد دارد چرا از شور و شوق جامعه برای ادامه تحصیل و کسب مدرک ایراد می گیرید.
این دلیل نمی شود هرکس مدرک بالایی داشت توقع شغل بالایی هم داشته باشد بلکه توانایی های فرد و تخصص وی در انجام کار باید ملاک گزینش باشد نه صرف داشتن مدرک.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
1
همون دکترهای با ارج و قرب این پدیده را رقم زدند
وقتی آقای دکتر واقعی اسمش پایین دهها مقاله علمی و پژوهشیه که زحمتش را دیگران کشیدند این فاجعه رقم خورد
منم زحماتم باید با اسم یکی از دکتر واقعی ها چاپ بشه در میانسالی به تقلا افتادم یکی از این دکتری ها رو اخذ کنم
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
7
من شرایط این روزها را چندسال قبل پیش بینی کردم و با اینکه در دانشگاه تهران دانشجوی دکتری بودم انصراف دادم و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور. مهاجرت کردم. از طرفی خوشحالم که این تصمیم دشوار. را گرفتم و از طرفی برای نخبگان داخل کشور شدیدا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
منافع ملی در کشور زیر پای منافع شخصی له شده است. دانشگاهی که امکانات برای تربیت دانشجوی لیسانس هم ندارد برای اینکه ترفیع و ارتقای اساتید عقب نیوفتد دانشجوی ارشد و دکتری می گیرد بدون اینکه قادر به تربیت او یا حتی فراهم کردن امکانات برای انجام تز او باشد. دانشجو هم از هر طریق ممکن واقعی یا غیر واقعی تز را انجام و مقاله را چاپ می کند و خلاصه با مدرکی بدرد نخور فارغ التحصیل می شود و اساتید هم پایه و مرتبه خودشان را بدست می آورند. آنچه که می ماند این همه هزینه و صرف وقتی است که به جای ابادانی کشور به راستی دور ریخته می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
8
اينجانب مدرس دانشگاه هستم . در آينده نه همين الان ناداني اين سرزمين و دانشگاه ها رو فرا گرفته به والله يه ديپلم هم تو دانشگاه ها ميتونه تدريس كنه / دانشجوها پيش پا افتاده ترين مسايل عمومي رو هم بلد نيستند تا چه رسد به تخصصي به نظر اينجانب خيلي ريشه اي و ماهرانه با اجراي برنامه هاي مختلف در آموزش و پرورش زير ساخت ها يآموزشي رو نابود كردند و هر وزيزي كه آمد يك برناه داد و بدتر كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
در يكي از واحد هاي دانشگاهي جزو پول و ارز رشته حيابداري رو نگاه كردمك ديدم 3 صفحه بيشتر نيود ده صفحه اول در خصوص زمانهاي قديم كه مبادله پاياپاي كالا با كالا بوده مثل نمك با يه كالاي ديگه
ده صفحه بعدي در مورد نحوه ايجاد پول سكه اي كه از جنس فلز بوده و خصوصيات آن زنگ نزدگي و چكش خواري و اين چيزا ده صفحه بعدي هم در مورد ايجاد پول كاغذي بود و جزوه تمام
در زمان ما نحوه ايجاد عرضه و تقاضا و خانوار ها و تورم و اقتصاد خرد و كلان و نحوه مديريت تورم و ماليات و ....
تفاوت از زمين تا اسمان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
جالب اينكه دانشجوها هم داز دانستن و ياد گيري گريزان هستند و اگر يك مدرس بخواد بيشتر مطالب پر مايه بگه ميرن تجمع ميكنند و زيرابشو ميزنند و در ترم بعد با اون استاد درس نميگيرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
1
از زمانی که تحصیل در تمام مقاطع شد تجارت و مافیاهای متعددی در این زمینه تشکیل شد این وضعیت قابل پیش بینی بود و استارت اون با مدارس غیر انتفاعی! زده شد. کلا تحصیل شده فقط فشار روی بچه ها و مجاب کردن والدین برای هزینه بیشتر و صد البته نتایج کمتر و آنچه در این مقاله به حق آمده.در کجای دنیا این همه مدارس و دانشگاههای غیر انتفاعی که فقط نمره می فروشند وجود دارد؟ کجای دنیا این همه موسسات آموزشی از رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها تبلیغ میکنند! یه دقت بکنید که چه امپراطوری هایی در زمینه آموزش راه افتاده و مقصر اصلی سیاست گذاران آموزش کشور هستند چون برای سود جویان این موقعیت را فراهم کرده اند تا به راه زنی مشغول شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
9
0
با سلام
منظور از دکتر های بی سواد دکترهای غیر نظام پزشکی هستن سیوال اینجاست چرا ما که شدیدا به پزشک نیاز داریم همیشه خدا ظرفیت رو محدود کردیم آیا واقعا مسِله نبود امکاناته یا مراقبت از کساد نشدن کاسبی برخی از پزشکان !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
پزشك بي سواد هم تا دلت بخواد وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
وقتي پزشك بجاي چشم چپ بيمار چشم راستشو عمل ميكنه بعداز عمل بيمار كه اعتراض ميكنه پزشك برميگرده ميگه نه بايد چشم راستتم مشكل داشت بايد عمل ميشد و بجاي اينكه دادگاهي بشود از سادگي بيمار سوء استفاده ميكنه و مجددا براي عمل چشم چپ پول از بيمار ميگيره /
يا وقتي بيمار براي يك عمل سرپايي مثل آب مرواريد جنازه اش از اتاق عمل بيرون مياد
پس پزشك بيسواد هم تا دلت بخواد هست حتي بيشتر از ساير رشته ها
وقتي سواد از بين بره و جهل هجوم بياره پزشك و غير پزشك نميشناسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
2
مطمعنا همانند جلوگيري از رشد جمعيت و زادو ولد كه با برنامه ريزي كامل و بودجه اجرا شد در خصوص نابودي آموزش و وزير ساختهاي آموزشي و تزريق ناداني هم برنامه ريزي هاي هوشمدانه و زيركانه اي داره اجرا ميشه و ما در خواب هستيم
همانند رشد منفي جمعيت روزي به خودمان مياييم كه ديگه كار از كار گذشته و اصولا آدم باسوادي هم نداريم كه بخواد سواد رو ترويج و آموزش بده بيسواد ها ميمانند براي بيسواد ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
3
مشکل سواد در ایران ز پایه است ... از همون اول ابتدایی ... یکی از دوستان بنده هم در دانشگاه دولتی تدریس می کنه و هم آزاد. میگه بچه هاش فرقی با هم ندارن و در کل هیچ کدوم حوصله درس خوندن ندارن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
6
وقتي 3000 بيسواد رو كه با نمره 10.5 ليسانس گرفته بورسه ميكيم اين فاجعه ها پيش خواد آمد
بورسيه اي كه يك مقاله نداره
يك خط زبان انگليسي نميتونه بخونه يا ترجمه كنه
اين شخص چطور ميخواد براي ديگران درس بده و از علمش به ديگران سود برسانه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
1
توالت عمومی بین شهری بودم که یک مسافری صدا زد مهندس مبلغ خدمات چند میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
4
استخدام دستگاه ها برمبناي معدل است نه كيفيت دانشگاه
و فرقي بين فارغ التحصيل دانشگاه پيام نور يا آزاد يا غير انتفاعي قوقوز آباد و با معدل 19 با فارغ التحصيل داشگاه معتبر با معدل 15-14 قائل نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
5
دو هفته پیش از پایان نامم دفاع کردم،بماند که استاد راهنما و مشاور هیچ کمکی نکردن و زحمت خوندن رو اصلا به خودشون ندادند حتی در جلسه دفاع هم داور واستادراهنما اصلا گوش نمی دادند که دارم چی می گم،و در آخر سر داور چند ایراد تایپی گرفت و تمام .بی تفاوتی در شغل که بین این اعضا هیت علمی که مشاهده می شود در هیچ صنفی من مشاهده نکردم ،خب دانشجویان دکتری که اینا تربیت می کنند چی از کار در می آد؟!
تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب!