۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۷۱۲۲
انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۵
داده های جدید نشان می‌دهند:

خودروهای دیزلی سمی‌تر از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هستند

آمارجدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خودروهای بزرگ قادرند تا میزان انتشار آلودگی را محدود کنند.

خودروهای مدرن دیزلی 10 برابر بیشتر از کامیون و اتوبوس‌ها باعث سمی شدن هوا می‌شوند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از گاردین، داده‌های جدید اروپا بر اساس آزمون‌های سخت گیرانه، نشان می‌دهد که میزان آلودگی خودروهای بزرگ و انتشار گاز اکسید نیتروژن به واسطه آنها زیاد است. گزارش جدید محققان هشدار جدیدی برای استفاده از چنین خودروهاییست. اما همین گزارش به مقامات اجرایی هشدار می‌دهد که سخت گیری‌های جدیدی را برای خودروهای دیزلی اجرایی کنند. چرا که این خودروها 10 برابر بیشتر از غول‌های حمل و نقل آلودگی ایجاد می‌کنند.

خودروهای دیزلی سمی‌تر از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هستند

اکسید نیتروژن هرساله مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر در اروپاست. بخشی از این آلودگی سمی به دلیل وجود خودروهای دیزلی ایجاد می‌شود که اکثر آنها 6 برابر میزان تست شده در آزمایشگاه‌ها آلودگی نیتروژنی تولید می‌کنند. پس از رسوایی دیزلی فولکس‌واگن اصلاحاتی در این زمینه صورت گرفت، اما فعالان سیستم حمل و نقل پاک از ناکافی بودن اقدامات و اصلاحات در این عرصه همچنان شاکی‌اند.

براساس گزارش‌های جدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک (ICCT) نتایج جالبی از مقایسه آلودگی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با خودروهای دیزلی به دست آمد. انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک گروه تحقیقاتی که نقش کلیدی را در افشای تقلب گسترده فولکس‌واگن بازی کرد.

این گروه تحقیقاتی کشف کرد که خودروهای سنگین در دانمارک و فنلاد حدود 210 میلی‌گرم اکسید نیتروژن را به ازای هر کیلومتر تولید می‌کنند. این در حالیست که مدرن‌ترین خودروهای دیزلی با بالاترین استانداردهای "یورو 6" 500 میلی‌گرم دی‌اکسید نیتروژن را به ازای هر کیلومتر تولید می‌کنند. البته باید در نظر داشت که اتوبوس‌ها و کامیون‌ها موتورهای بزرگتری داشته و به ازای هر کیلومتر دیزل بیشتری مصرف می‌کنند. تمامی این آمار در کنار هم حکایت از تولید 10 برابری اکسید نیتروژن توسط خودروهای دیزلی جدید دارند که در مقیاسی کوچک ساخته شده و وزن و موتور کوچک‌تری دارند.

آمارجدید انجمن بین‌المللی حمل‌و نقل پاک نشان می‌دهد که تولیدکنندگان خودروهای بزرگ قادرند تا میزان انتشار آلودگی را محدود کنند. تغییر در آزمون خودروها در اتحادیه اروپا از ماه سپتامبر گذشته آغاز شده است. این روند سخت‌گیرانه بوده تا نتیجه واقعی‌تری از رانندگی روی جاده‌ها ایجاد  شود.

ارسال به دوستان
تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به یمن (فیلم) در باب حقوق بومی ها امام جمعه کرج : باید بررسی شود چه کسانی دنبال این هستند که فضای مجازی بدون کنترل در اختیار همه قرار گیرد تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد