۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۷-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۷۹۹۶
انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۷-۱۰-۱۳۹۵

نخست وزیر سوریه وارد تهران شد

نخست وزیر سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

به گزارش تسنیم، عماد خمیس نخست وزیر سوریه فردا با مقامات کشورمان از جمله با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

سفر عماد خمیس به تهران به دنبال سفر هفته گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به سوریه و دیدار وی با مقامات عالی این کشور صورت می‌گیرد.

شمخانی در سفر چند ساعته یکشنبه هفته گذشته به سوریه و در جریان ملاقات با بشار اسد رئیس جمهور این کشور به این مسئله اشاره کرده بود که مذاکرات سیاسی باید میان سوری‌ها و با مدیریت آنها انجام شود و سازمان ملل و کشورهای موثر در این عرصه صرفاً باید نقش تسهیل کننده داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: همه بازیگران موثر باید تلاش کنند تا مذاکرات سیاسی به دمشق به عنوان پایتخت سوریه متحد و یکپارچه منتقل شود.

تداوم رایزنی‌های دو کشور و پیگیری توافقات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی، بررسی راهکارهای حفظ و گسترش دستاوردهای اخیر در سوریه به ویژه آزادسازی شهر راهبردی حلب، تبادل نظر در خصوص پیگیری مشترک فرآیندهای سیاسی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تعمیم آن به حوزه‌های زیرساختی و راهبردی از جمله محورهای این دیدار خواهد بود.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)