۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۰۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۲۰۵۵۷
انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵

روز نخست جشنواره فیلم فجر، روز فیلم اولی‎ها با طعم ایتالیایی و زبان آذری

با آغاز نمایش فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی که از امروز برگزار می شود، تنور جشنواره سی و پنجم فیلم فجر گرم تر می شود و مخاطبان جدی سینمای ایران چشم انتظار دیدن آثاری هستند که همانند جشنواره سال قبل آنها را شگفت زده کند.
عصرایران؛ رضامیرمحرابی - جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با نمایش 5 فیلم در برج میلاد رسما آغاز شد. در حالی که نمایش فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی از امروز 11 بهمن آغاز می شود، برج میلاد یکشنبه دهم بهمن میزبان اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران بود.

روز نخست جشنواره با نمایش مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی آغاز شد. مستندی که در جشنواره سینماحقیقت امسال موفق شد جوایز متعددی را کسب کند. این مستند که به بیان زندگی چهار جانباز اعصاب و روان در یکی از بیمارستان های تهران می پردازد به عنوان فیلم آغازین جشنواره سی و پنجم روی پرده رفت. طبق روال سال های اخیر نمایش مستندها در سالنی خلوت و در سانس های آغازین روز با استقبال نصف و نیمه مواجه می شود و البته نباید این نکته را فراموش کرد که مستندهای بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، مدتی پیش در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمده اند و مخاطبان جدی این نوع سینما آثار قابل توجه را در آن رویداد تماشا کرده اند و این خود می تواند دلیلی بر خلوت بودن سالن در سانس نمایش مستند باشد.

دومین فیلمی که در روز نخست جشنواره به نمایش درآمد، فیلم سینمایی «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی بود. این فیلم به عنوان نخستین اثر بلند سینمایی سازنده اش با بازی گوهر خیراندیش، پژمان بازغی و لیلا زارع در بخش چشم انداز سینمای ایران به نمایش درآمد. این فیلم با مضمونی اجتماعی داستان زندگی زنی را روایت می کند که باید در مدت 10 روز پولی را برای پدرش تهیه کند. «خانه دیگری» در حالی با تاخیر فراوان به نمایش درآمد که کارگردان به دلیل مشکلات فنی تمایلی به اکران در سالن میلاد نداشت.

فیلم دیگری که در برج میلاد به نمایش درآمد «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده بود. فیلم اولی که با بازی خوب سارا بهرامی می تواند به عنوان یکی از فیلم اولی های درخشان جشنواره امسال لقب گیرد. باید تا روزهای آینده صبر کرد و دیگر فیلم اولی های جشنواره امسال را دید اما آنچه عیان است این مساله است که «ایتالیا ایتالیا» یک فیلم دم دستی و خسته کننده که تماشاگر را دستکم بگیرد نیست و کاوه صباغ زاده با وسواس به سراغ کارگردانی این فیلم موزیکال رفته است. توضیحات بیشتر پیرامون این فیلم را به زمان اکران عمومی آن موکول می کنیم تا مخاطبان بیشتری فرصت تماشای آن را داشته باشند.

فیلم سینمایی «اِو» به معنی خانه چهارمین فیلم روز نخست جشنواره بود که در برج میلاد به نمایش درآمد. این فیلم نخستین اثر بلند سینمایی اصغر یوسفی نژاد است که به عنوان یک فیلم اول در بخش مسابقه اصلی، بخش چشم انداز و بخش هنر و تجربه در رویداد امسال حضور دارد. نمایش این فیلم در کاخ جشنواره با استقبال نسبی منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد. «اِو» به زبان آذری و با زیرنویس فارسی به نمایش درآمد.

آخرین فیلمی که در برج میلاد به نمایش درآمد «آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی بود. فیلمسازی که فیلم «روز روشن» به کارگردانی او در جشنواره فیلم فجر در گذشته مورد استقبال قرار گرفته بود این بار با فیلمی خارج از بخش مسابقه و در بخش چشم انداز پا به جشنواره گذاشت. فیلمی که در آن امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی و دیبا زاهدی به ایفای نقش پرداختند. با تماشای این فیلم می توان تاکید کرد «روز روشن» همچنان بهترین فیلم حسین شهابی است.

مدیریت نشست خبری آثار در جشنواره امسال بر عهده محمود گبرلو مجری سابق برنامه هفت است.

روز نخست جشنواره فیلم فجر در حالی در برج میلاد به پایان رسید که به دلیل تاخیر پیش آمده در نمایش فیلم «خانه دیگری» نمایش دیگر آثار نیز با تاخیر مواجه شد و اهالی رسانه و منتقدان تا ساعت 2 بامداد در برج میلاد بودند و در حالی که از ساعت 2 گذشته بود نشست خبری این فیلم برگزار شد.

تا این لحظه «ایتالیا ایتالیا» فیلم قابل اعتنای جشنواره سی و پنجم است، فیلمی که ممکن است آن را دوست نداشته باشید اما از دیدنش خسته نمی شوید و با یک اثر متفاوت روبرو خواهید شد.

با آغاز نمایش فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی که از امروز برگزار می شود، تنور جشنواره سی و پنجم فیلم فجر گرم تر می شود و مخاطبان جدی سینمای ایران چشم انتظار دیدن آثاری هستند که همانند جشنواره سال قبل آنها را شگفت زده کند. درخشش فیلم اولی ها در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، سطح توفعات مخاطبان سینما را از فیلم اولی های جشنواره امسال افزایش داده است. کافی است درخشش «ابد و یک روز» و «ایستاده در غبار» را در جشنواره سال گذشته به یاد بیاورید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
2
خوب نبود
حامی کیانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
جشنواره ای که فیلم عیاری رو بذاره کنار تهش معلومه چی میشه
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد