۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۴۸۲۷
انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵

توافق اسرائیل و آمریکا برای تشکیل کمیته مشترک درخصوص شهرک‌سازی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت:‌ با دولت جدید آمریکا برای تشکیل کمیته مشترک درخصوص ساخت واحد های شهرکسازی در کرانه باختری اردن به توافق رسیدیم.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفت: این کمیته ساخت واحدهای شهرک نشین در شهرک های کرانه باختری را مورد بررسی قرار می دهد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه گذشته از نتانیاهو خواسته بود که به طور موقت روند ساخت شهرکسازی را متوقف کند.

نتانیاهو در پاسخ به رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شده بود که ساخت شهرک سازی ها اساس نزاع یا مانع اصلی در راه صلح در سرزمین های اشغالی نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 27 بهمن در دیدار با نتانیاهو گفت: واشنگتن دیگر تعهدی به راه حل موسوم به تشکیل دو دولت اسرائیل و فلسطین ندارد.

راه حل موسوم به تشکیل 2 کشور پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967با رژیم صهیونیستی مطرح شد و مبتنی بر تشکیل 2 کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر است. قطعنامه 242 شورای امنیت سازمان ملل متحد در نوامبر 1967، راه حل تشکیل 2 دولت را ساختاری حقوقی داد.

بر اساس مفاد این قطعنامه، مرزهای قانونی اسرائیل در محدوده زمین های اشغال شده فلسطین در سال 1948-یعنی سال تاسیس آن رژیم-است. 

بنابراین از نظر سازمان ملل، مناطقی را که رژیم صهیونیستی فراتر از آن مرزها تصرف کرده جزو مناطق اشغالی و غیرقانونی محسوب می شود.

گروه های مختلف فلسطینی در واکنش به سخنان ترامپ آن را خطرناک دانستند و نسبت به عواقب آن هشدار دادند.

برچسب ها: نتانیاهو ، شهرک سازی
ارسال به دوستان
6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک