۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۷-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۶۱۴۳
انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۷-۱۲-۱۳۹۵

بازگشت به کار 80هزار کارگر قطعه‌سازی

رضایی گفت: افزایش 40 درصدی تولید خودرو و به تبع آن قطعات، نتایجی همچون کاهش هزینه‌های سربار و در نهایت کاهش قیمت تمام‌شده را به همراه داشته است.

 

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو سال 1395 را نقطه عطفی در مسیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و گفت: پی از 14 سال با تحقق برجام سایه شوم تحریم‌ها که تا جاده مخصوص و صنعت خودرو هم رسیده بود، برچیده شد.

رضا رضایی در نشست خبری امروز این انجمن با بیان این‌که مذاکرات با خودروسازان خارجی در سطح قطعه‌سازان رده دو نیز اجرایی شده است، افزود: افزایش 40 درصدی تولید خودرو و به تبع آن قطعات، نتایجی همچون کاهش هزینه‌های سربار و در نهایت کاهش قیمت تمام‌شده را به همراه داشته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار درخصوص میزان بازگشت به کار کارگران بیکار شده با احیای تولید در واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال گفت: 80هزار کارگر قطعه‌سازی در دولت یازدهم و به‌ویژه پس از برجام به سر کار خود بازگشتند.

رضایی با بیان این‌که صنعت خودرو کشور پس از صنایع نفت و بانکداری جایگاه سوم را در رشد اقتصادی کشور دارد، اظهار داشت: ما در تکمیل زیرساخت‌های انجمن در دوره جدید انجمن قطعه‌سازان آلمان، فرانسه، ایتالیا و ترکیه را الگو قرار دادیم.

وی با اعلام ارزش 1.2 میلیارد دلاری واردات قطعه قاچاق، سهم تولیدکنندگان داخلی از بازار لوازم یدکی را تنها 15 درصد ذکر کرد.

جهش 30 درصدی قیمت مواد اولیه و دستور جهانگیری

در ادامه این نشست محمد شهپری، عضو دیگر هیأت‌مدیره این انجمن از جهش 30 درصدی قیمت مواد اولیه قطعات خودرو همچون فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پلیمری، لاستیک و... در پی افزایش قیمت دلار از 3200 به 3300 تومان خبر داد و گفت: ما موفق شدیم علاوه بر جلب موافقت خودروسازان برای اعمال نرخ ارز در آنالیز قیمت قطعه، از آقای جهانگیری؛ معاون اول رییس‌جمهور دستور تخصیص ارز مبادله‌ای به قطعه‌سازان را بگیریم که از کانال وزارت صنعت به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

وی با بیان این‌که همه قطعه‌سازان به فکر به‌روزرسانی بخش سخت‌افزاری و ایجاد بازار صادراتی برای خود افتاده‌اند، درخصوص مطالبات قطعه‌سازان نیز گفت: در‌حال‌حاضر ایران‌خودرو طلب قطعه‌سازان را ۱۲۰ روزه پرداخت می‌کند اما این مدت زمان در مورد سایپا به ۵ تا ۶ ماه می‌رسد و در برخی موارد نیز بیشتر طول می کشد که البته قول داده‌اند این مشکل را تا پایان سال برطرف کنند.

درخواست بازنگری در 100 ردیف تعرفه‌ای

در ادامه این نشست، دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز با اشاره به درخواست قطعه‌سازان از وزارت صنعت برای بازنگری در 100 ردیف تعرفه وارداتی مربوط به صنعت قطعه‌سازی برای سال 96 گفت: در زمینه همکاری با خودروسازان خارجی نیز بیش از 100 واحد قطعه‌سازی به شرکت‌های ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو)، رنو پارس و ماموت (شریک ایرانی فولکس‌واگن) معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید نمایندگان پژو از 150 شرکت قطعه‌سازی ایران گفت: امیدواریم بیش از 100 شرکت قطعه‌ساز در فاز اول و دوم با شرکت پژو همکاری کنند.

درخواست تصویب «مهر عدم ساخت داخل»

در پایان این نشست عضو دیگر هیأت‌مدیره این انجمن از پیگیری تصویب «مهر عدم ساخت داخل» برای جلوگیری از واردات قطعات دارای مشبه داخلی خبر داد و گفت: ما از این‌کار دو هدف بهبود وضعیت تولید داخل و کاهش بیکاری را دنبال می‌کنیم.
برچسب ها: قطعه سازان ، خودرو
ارسال به دوستان
پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای وینیسیوس؛ آیا رئال کوتاه می‌آید؟ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون؛ تاثیر مثبت بر ورزش همگانی توصیه رخشان بنی‌اعتماد به دیدن فیلم «علت مرگ: نامعلوم» ؛ هوایی بس تازه در غربت سینمای اجتماعی دلیل تغییر نام بخشی از اتوبان هاشمی رفسنجانی اصفهان از زبان سخنگوی شورای شهر عیسی آل‌کثیر؛ از ناکامی تا بازگشت به گلزنی در پرسپولیس توصیه پلیس به مردم برای انجام معاملات ملکی (فیلم) ترک لیورپول به مقصد رئال؛ تصمیم شوکه کننده ترنت الکساندر آرنولد برای اولین بار بعد از 10 سال / ملاقات حزب کردها با عبدالله اوجلان تحلیل مربی سرشناس عرب: تفکرات کوته فدراسیون عربستان، عامل تضعیف تیم ملی ۳ برابر جمعیت تهران؛ تماشاگران میلیونی ال‌کلاسیکو در اسپانیا رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره سوریه رئال مادرید و درآمد شگفت‌انگیز در جام جهانی باشگاه‌ها توصیه‌ای که بشار اسد نپذیرفت شکایت رسمی خیبر از داور بازی با پرسپولیس؛ دو پنالتی دیده نشد! ۵ کشته در تنش مرزی پاکستان و طالبان (فیلم)