۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۹۱۰۵
انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۵

33 زخمی و بازداشت 40 نفر در اعتراضات علیه جریمه پارکینگ در گرجستان (+عکس)

این تظاهرات منجر به زخمی شدن 33 تن از جمله 15 مامور پلیس شد.40 تظاهرکننده نیز از سوی پلیس بازداشت شدند.
رانندگانی که به دلیل پارک خودرو در اماکن ممنوعه جریمه شده بودند زیر بار پرداخت جریمه‌های سنگین نرفتند و به همین دلیل از سوی پلیس بازداشت شدند. این امر منجر به تظاهرات گسترده علیه پلیس شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری‌ها، در این تظاهرات گسترده هزاران شهروند گرجستانی شرکت کردند.

تظاهرات علیه جریمه‌های سنگین رانندگی در گرجستان

این تظاهرات منجر به زخمی شدن 33 تن از جمله 15 مامور پلیس شد.40 شرکت کننده در تظاهرات نیز از سوی پلیس بازداشت شدند.

پلیس برای متفرق کردن هزاران فرد شرکت کننده در تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کرد و به خشونت متوسل شد. تظاهرکنندگان نیز تعدادی ماشین پلیس را به آتش کشیدند.

تظاهرات علیه جریمه‌های سنگین رانندگی در گرجستان

پیش از این جریمه‌های سنگینی برای هر گونه نقض جزئی قوانین رانندگی در گرجستان وضع شده بود که خشم جامعه را برافروخته بود.

پلیس گرجستان رانندگانی که جریمه‌های رانندگی را پرداخت نکرده بودند بازداشت کرد اما در پی خشم گسترده جامعه وزیر کشور گرجستان دستور داد تا این افراد آزاد شوند.

تظاهرات علیه جریمه‌های سنگین رانندگی در گرجستان

هر چند نارضایتی اجتماعی از وضع جریمه‌ها از قبل وجود داشته است اما ماجرا از آنجا شروع شد که یک راننده از قوانین رانندگی تخلف کرد و پلیس در صدد جریمه آن برآمد و 6 راننده دیگر که در حمایت از وی با پلیس درگیر شده بودند را بازداشت کرد.

دستگیری این 6 نفر منجر به تجمع هزار نفر در محل شد و تظاهرات از روز شنبه 21 اسفندماه نسبت به این امر آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که در نهایت پلیس تصمیم گرفت با به کارگیری خشونت تظاهرکنندگان را متفرق کند.

تظاهرات علیه جریمه‌های سنگین رانندگی در گرجستان

تظاهرات علیه جریمه‌های سنگین رانندگی در گرجستان


ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی