۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۹۹۴۶
انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۶

دستافرینه های خراسان در موزه تاتارستان

مجموعه ای از آثار هنری و دستافرینه های ایرانی به ویژه از خراسان توسط علیرضا رشیدیان استاندار خرسان رضوی به موزه ملی جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در شهر قازان اهدا شد که قرار است زینت بخش همیشگی غرفه ایران باشد.
آئین اهدای این آثار با حضور رشیدیان، واسیل شایحرازییف معاون نخست وزیر و گلچاچاک نازیپووا مدیر کل موزه ملی جمهوری تاتارستان روز پنجشنبه در ساختمان این گنجینه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در باره روند اهدای آثار ایرانی، گفت: با اهدای بشقاب سنگی، تار سنتی، گلیم بومی و قلمدان با طرح کل و مرغ، غرفه ایرانی که پیش از این نیز در دو نوبت آثار اهدایی سرکنسولگری و شهرداری تبریز را دریافت کرده است، غنی تر می شود.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی کشورها گفت: گنجینه ها تاریخ و گذشته را همیشه زنده نگه می دارند و پنجره های گشوده ای برای آشنایی و ارتباط نسل ها با گذشتگان هستند.

وی افزود: کشورها و ملت هایی که تاریخ و گذشته خود را فراموش می کنند، بی هویت می شوند و از این رو باید به یادگارهای نسل های پیشین توجه ویژه ای داشته باشیم.

واسیل شایحرازییف معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان نیز در این مراسم رویکرد همکاری ایران با تارستان را ارزشمند بر شمرد و اهدای آثار ایرانی را اقدامی برای پیوند بیشتر فرهنگی برشمرد.

تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
ارسال به دوستان
سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود