۰۵ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۵۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۶
کد ۵۵۱۵۷۹
انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۶

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در منطقه فدرال کردستان سوریه

منطقه کردستان سوریه از 3 کانتون (منطقه) جزیره، کوبانی و عفرین تشکیل شده است و جمعیتی بالغ بر 4.5 میلیون نفر دارد.
کردهای شمال سوریه برای نخستین بار انتخابات برگزار می کنند.

به گزارش عصرایران، این انتخابات برای انتخاب شورای اداره شهر و مناطق مختلف کردنشین شمال سوریه برگزار می شود.

براساس برنامه اعلام شده قرار است در روز 22 سپتامبر آینده ( 31 شهریور)، انتخابات شورای شهر و شهرداری ها و در روز 3 نوامبر (اول آذرماه) هم شورای های مناطق و در روز 19 ژانویه سال آینده (2018) یعنی 29 دی هم انتخابات شورای استان ها برگزار شود. 

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در منطقه فدرال کردستان سوریه

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از خبرگزاری کُردی "حوار نیوز" این خبر را منتشر کرده است.

بر اساس آنچه این شورا اعلام کرد انتخابات شوراهای محله‌ای به احتمال زیاد ماه آینده در سطح چند منطقه شهری برگزار خواهد شد. انتخابات شوراهای شهر، روستا و مناطق  آینده برگزار می‌شود و سرانجام 29 دی آینده انتخابات شوراهای استانی در کردستان سوریه برگزار خواهد شد.

منطقه فدرالی شمال سوریه سال گذشته از سوی حزب اتحاد دموکراتیک اعلام موجودیت کرد. این منطقه عمدتا کردنشین است و در شمال سوریه قرار دارد. منطقه کردستان سوریه از 3 کانتون (منطقه) جزیره، کوبانی و عفرین تشکیل شده است و جمعیتی بالغ بر 4.5 میلیون نفر دارد.

کُردهای سوریه پس از سلطه داعش بر بخش‌هایی از خاک سوریه به جنگ با این گروه پرداختند و مناطقی را که از اشغال داعش آزاد شد را در کنترل خود گرفتند. آنها مناطق کُردنشین شمال سوریه را فدرای و خودمختار اعلام و منطقه فدرال در شمال سوریه ایجاد کردند.

همچنین نیروهای پلیس و ارتش دولتی سوریه نیز در برخی از مناطق کردنشین سوریه عقب نشینی کردند و نیروهای نظامی کرد، کنترل این مناطق را در دست گرفتند.
 
ارسال به دوستان
پیام آمریکا به بن سلمان: در صورت حمله ایران و متحدانش، از عربستان محافظت می کنیم انهدام ۶ تانک مرکاوا به دست رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی : عملیات زمینی در جنوب لبنان در مراحل نهایی‌ است مرثیه خوانی صهیونیست ها برای نظامی کشته شده اسراییلی: تا جایی که توانستی زن و کودک در غزه کشتی... (فیلم) ممکن است ترامپ با رای بیشتر، اما در آرای الکترال شکست بخورد؟ ظریف : قصد استعفا ندارم قالیباف : رژیم صهیونیستی از جهت راهبردی‌ و نظامی در جنگ ترکیبی شکست خورده است آتش سوزی در شرق تهران لبنان در فهرست « خاکستری » FATF قرار گرفت ایران در «لیست سیاه» FATF باقی ماند سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : حاضر به مذاکره بر سر جزایر ایرانی هستیم اما ... مترو به تهرانسر می‌رسد / تراموا از تهرانپارس تا آزادی دادگاه لاهه ، قاضی پرونده جنایت جنگی نتانیاهو را "ناگهان" تغییر داد عذرخواهی بایدن از بومیان آمریکا / جنایت علیه بومیان امریکا: از یکدست سازی فرهنگی تا منع زبان مادری ماجرای باجناق شدن نوید محمدزاده و محسن تنابنده جنجالی شد