۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۶۹۵۱۲
انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۶

حذف گواهی سلامت از پروسه ویزای اتباع پاکستانی باعث شیوع هپاتیت و سل در ایران می شود

حذف گواهی سلامت از پروسه ویزای اتباع پاکستانی باعث شیوع هپاتیت و سل در ایران می شودسفارت ایران در پاکستان اخیرا گواهی سلامت را از روند اخذ ویزای اتباع پاکستانی برداشته است که در ایران واکنش های مثبت و منفی درپی داشته است.

به گزارش شفقنا، ابراهیم شعبانلو کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در خصوص حذف ارائه گواهی سلامت اتباع پاکستانی در اخذ روادید اظهار داشت:حذف ارائه گواهی سلامت جهت صدور روادید برای اتباع کشور پاکستان باعث آسیب رساندن به سلامت جامعه ایران خواهد شد.


وی با بیان اینکه دیپلماسی بهداشت و سلامت می تواند با ارائه راه کارهای راهبردی در حوزه سلامت در ترویج سلامت و بهداشت عمومی جامعه گام برداشت افزود: در حوزه سلامت، پیشگیری بهتر از درمان است لذا با گواهی سلامت قبل از اخذ روادید برای اتباع پاکستان می توان در جهت تحکیم روابط دو ملت مسلمان ایران و پاکستان مبادرت ورزید.

شعبانلو با تاکید براینکه پاکستان دومین کشور از نظر بیمارى هپاتیت در جهان با حدود پانزده میلیون بیمار میباشد تصریح کرد:یعنى از هر سیزده نفر یک نفر به هپاتیت مبتلا است پاکستان به لحاظ بیمارى سل نیز در جایگاه پنجم جهان است.


این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اینکه امروزه خیلى از کشورها شرط صدور روادید براى اتباع خارجی را ارائه گواهى سلامت منوط کرده اند، خاطرنشان کرد: اخذ گواهی سلامت باعث نشاط مردم دو کشورهمسایه گردد.

بطور اصولی مقوله سلامت در هر مکان و زمان مقوله ای فراملی ، غیرنژادی ،جامع نگر و ایمنی ساز برای همه بشریت است باپذیرش آن برای آحاد جامعه بشری و نهایتا ایجاد ساز و کارموجب تعالی فرایند بهداشت برای همگان است .

ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است