۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۸۲۵۷
تعداد نظرات: ۱۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۰-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۷۸۲۵۷
انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۰-۰۹-۱۳۹۶

جُرمی به نام سفر خارجی: چرا از "دنیا گردی مردم" می ترسند؟!

آیا کشوری با مردم دنیادیده زودتر و بهتر توسعه می یابد یا مملکتی که مردمانش فکر می کنند دنیا همین چهار دیواری خودشان است؟!

عصر ایران؛ جعفر محمدی* - در لایحه بودجه سال 97 ، عوارض خروج از کشور به طرز عجیبی افزایش یافته و از 75 هزار تومان کنونی به 220 هزار تومان رسیده است. این رقم در سفر دوم به 330 هزار تومان و در سفر سوم و بعد از آن به 440 هزار تومان برای هر فرد می رسد.

در این باره سخن فراوان است و از جمله در مطلب "مالیات سرگردنه دولت برای سفر به خارج از کشور!" به تفصیل بدان پرداخته شده است. اما نکته ای که جالب توجه است، نگاه جرم گونه به سفر خارجی است که در این عددها نمود پیدا کرده است.

در جرایم و تخلفات، معمول است که وقتی کسی برای اولین بار مرتکب خطایی می شود، مجازات سبکی برای برایش در نظر می گیرند ولی در صورت تکرار، هر بار مجازاتش سنگین تر می شود. مثلا اگر کارمندی خلافی کند، ممکن است بار اول، با توبیخ و درج در پرونده مواجه شود، بار دوم، کسر از حقوق، دفعه بعدی، 6 ماه انفصال و در صورت تکرار اخراج.
علت نیز مشخص است: جلوگیری از تکرار خطا.

حال دقیقاً چنین رویکردی درباره سفر به خارج اتخاذ شده است به گونه ای که با هر سفر خارجی، دولت پول بیشتری می طلبد، گویی می خواهد از جرم و جنایتی به نام سفر به دنیا(!)، جلوگیری کنند.

جرمی به نام سفر خارجی: چرا از

چنین نگاهی، شرم آور است و هم تأسف بار. دولتی که بخواهد بر سر راه سفر مردمش به جهان و دنیا دیده شدن آنها سنگ اندازی کند، هرگز نمی تواند ادعای توسعه گرایی داشته باشد. میزان سفر مردم به دنیا، یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار می رود چرا که هم نشان دهنده بهبود نسبی وضعیت اقتصادی جامعه است و هم نگاه مردم هر کشور را از دایره محدود خودشان فراتر می برد و به آنها وسعت دید می بخشد. آیا کشوری با مردم دنیادیده زودتر و بهتر توسعه می یابد یا مملکتی که مردمانش فکر می کنند دنیا همین چهار دیواری خودشان است؟!

سؤال اساسی این است که چرا عده ای می خواهند مردم ایران، کمتر دنیا را ببینند و از آنچه در ورای مرزها می گذرد غافل باشند؟

دولت حاکم بر یک جامعه در حال توسعه، نه تنها نباید جلوی سفر مردم به خارج از کشور را بگیرد، بلکه باید تسهیلاتی برای چنین سفرهایی در نظر بگیرد تا مردمش سفر کنند، دنیا را ببیند، تجربه کسب نمایند، ایده های جدید بگیرند، ارتباطات تازه خلق کنند و در حالت حداقلی، تجدید قوایی در سفر کنند تا با انرژی بیشتری در کشورشان فعالیت نمایند.

همان طور که زلال ترین آب در صورت ماندن در یک جا و قطع ارتباطش با آب های جاری، مرداب می شود، ملت های منقطع از دنیا نیز دچار رخوت و رکود می شوند؛ نمونه بارزش کره شمالی است که گویا برای عده ای قبله آمال است!

 *صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۲۷۵
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
13
510
کار از این حرفا گذشته دیگه....وقاحتشون به اوج رسیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
20
535
جناب روحانی،
به شدت از رای دادن و رایی که به شما دادم پشیمان و متاسفم.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
من هم همینطور
آمنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
همچنین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کاش میشد استیضاحش کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
من هم
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ممنون ازعصر ایران بزای گفتن درد دل مردم . اما از این به بعد نه به عصر ایران بلکه به هیچ ندای اصلاح طلبی اعتماد نمیکنیم وبه شدت از کرده خود که انتخاب روحانی بود پشیمانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
كاشكي به حرف دوست گوش كرده بودم كه ميگفت هيچ فرقي با هم ندارن
شيوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
منم همينطور
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
8
235
مطلب عالی بود.
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
10
298
هنوز خیلی وقت مونده برای شیرین کاری های روحانی. باید منتظر بقیه اش هم بود.
على
United States of America
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
203
11
علت اصلى افزايش عوارض خروج كمبود و فرسوده
بودن هواپيماهاى ايرانى است با اين كار ميخواهند
ايرانى ها كمتر سوار هواپيماهاى خارجى شوند
پاسخ ها
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
با مزه بود؛ از تو هم ممنون ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
سلام علی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
288
58
ظاهرا باید به هر کس فقط باید یکبار رای داد حتی اگر بسیار موفق عمل کند.ما اشتباه کردیم اقای رییسی پوزش می طلبیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
واقعا که عذرخواهی ات از رئیسی جای تعجب داره...درسته که روحانی همه رو ناامید کرده ولی حداقل در مورد خود من اگر از اول چنین احساسی نسبت به روحانی می داشتم معنی اش این نبود که به رئیسی رای میدادیم بلکه اصلا رای نمیدادم ... رئیسی به هیچ عنوان در حد ریاست جمهوری نبود
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تو باید مجسمه عقلانیت و درایت باشی؛ درسته؟! خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
7
246
فارغ از میزان پول، این کار دولت بسیار زشت است و نیازمند فیدبک بسیار سنگین مردم، تا دولتمردان بدانند که عاقل ترین مردم این کشور نبوده اند که الان در راس قدرت هستند، از روی ناچاری و با هدف دفع بدتر انتخاب شده اند، لذا باید حواسشان جمع باشد.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
9
246
اخرین میخ بر تابوت اصلاحات و امید و اصولگرایی و‌همه‌چیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
9
165
کاش خودکارم جوهر نداشت
کاش انگشتم اثر نداشت
کاش دستم سلامت نداشت
.......
در روزی که با امیده به اینده رای دام
به ایرانم رای دادم
به عزتم
کاش کاش کاش .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
اگه خودکارت جوهر نداشت حتما از یکی دیگه میگرفتی دیگه..
خخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
201
روحانی: این بودجه تبلور شعارهای انتخاباتیه! دستمریزاد! خسته نباشی دلاور!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
216
اگه جرات دارید برید پول های را که اختلاش شده بگیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
217
19
بابا بیخیال کسی که بخاد بره حتی چند بار ۲۰۰ تومن جلوش رو نمیگیره چرا جوگیر شدیننن شماهاااا مثلا میخاید بگید از روحانی هم انتقاد میکنیم
بابا دولت پول نداره نداره نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
تو رو خدا چرت و پرت نگو
حسن رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مسئله فقط مبلغش نیست . بلکه نوع نگاه "جرم انگارانه" به موضوع "خروج از کشور" هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
8
138
باید رای بدیم تا در سرنوشت خود تاثیر بگذاریم و همه چیز درست بشه عالی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
این جمله عصر ایرانه که مدام در گوش ما خوند تا به روحانی رای دادیم
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
144
عجب حکایتی....
موضوع فقط به سفرهای خارجی بر نمی گرده و یه نگاه به بوجه 97، نشون میده که برای جبران کسری بوجه دستشونا در جیب مردم میکنن
خوب نشون دادن که در هر جناحی باشن، 4 سال دوم دولتشون فقط برای بقای خودشون و ظلم به مردم تلاش میکنن
ناشناس
Spain
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
175
در هیچ جای دنیا دولت یک کشور ازمردم کشور خودش برای خروج از کشور خودش مالیات گرفته نمیشه !! واقعا جز تاسف چیزی نمیشه گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
سر گردنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
159
13
واقعیت اینه که این اقدام برای اکثریت مردم ایران مهم نیست! چون توان مالی برای سفر خارج از کشور رو ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
یکی از همین مردمی که توان مالی خارج رفتن ندارن خود من هستم اما معنی اش این نیست که این اقدام دولت برام مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
هر کاری که باعث تولید انرژی منفی در جامعه بشه برای من مهم است حتی اگه شامل حالم نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
یه مثلی هست که میگه: نذارید خلیفه کشی باب بشه، چون خودتون هم ممکنه خلیفه بشید!
البته با این شرایط مالی خیلیا خارج نمیتونن برن ولی امروز "عوارض سفر خارجی" که هیچ جا مرسوم نیست رو افزایش میدن، فردا یه چیز عجیب دیگه رو میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
89
تا کی میخواید بر خلاف جریان آب شنا کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
102
7
فکر کنم اقای محمدی سفر خارجی زیاد میره ها درسته ؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
6
47
لابد میخان عدالت اجتماعی ایجاد کنن و این پول رو بدن به نیازمندانی که امکان سفر خارجی ندارند. البته با خوشه بندی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
98
اکثریت مردم ازرای دادن به شخص روحانی و کلا ناامید شده اند و ای کاش مکانیسمی وجود داشت تارای خود راازاین شخص پس می گرفتند .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
84
بله دیگه روحانی رای دوره دوم رو هم آورده خالش راحت شده.از ماست......
رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
107
هر چند ممکن است من 3 سال یکبار خارج بروم ولی متاسفم برای دولتی که رای دادم.
تدبیر در این جا کجاست؟ امید به چی آقای دولت و ریس جمهور و ....
لطفا راه غلط را برگردید همین اولش .حتی 75 هزار هم خیلی زیاد است اصلا چرا باید چنین پولی گرفته شود؟مگه بلیط نمیخریم مگر هواپیمایی ها برای خدمات فرودگاهی پول نمی دند هزینه این خدمات هم توسط ما مردم داده میشود و کلا عوارض خروج بی معنی است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
78
خدایا من راضی به افزایش عوارض خروج از کشور نیستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
91
4
عصر ایران باسه نقد چیزی پیدا نکردید
پاسخ ها
آمنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
ناشناس محترم سوژه ای مهمتر از این برای نقد وجود داره ؟ این حرکت دولت مثل خیلی از حرکتهای دیگه اش هم شدیدا" قابل نقد است و باید هم نقد شود و هم اعتراض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
58
برای پرداخت عوارض ورود و خروج یک صندوق جلوی هر خانه از فردا نصب میگردد هورا هورا
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
78
دعا کنید عوارض موندن تو کشور افزایش پیدا نکنه که مجبور بشیم بریم رو خط مرزی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
61
اگر این کار را دولت قبل می کرد روشنفکرهای منور اصلاحات چه می کردند ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
69
کاش می توانستم رایم را پس بگیرم. کاش این همه برایت تبلیغ نکرده بودم که شرمسار دوستان نباشم.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
63
مگه کره شمالی چشه؟
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
50
عالییییییییییییییییییییییییی بود؛ عالییییییییییییی...
خیلی خیلی ممنونم از این مقاله موجز و زیبااااا
uwv
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
8
26
سلام عصر ایران محترم،لطف می کنی خود شما بروید تعداد اخبار خود برعلیه سفر به ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری اعلام فرمائید.وقتی شما مطبوعات زمینه را حاضر می کنید دولت چرا در این زمینه بازی نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
این به اون ربط نداره!
عوارض خروج برای کسی که مالیات میده، پول بلیط و خدمات فرودگاهی رو هم میده دیگه برای چی باید عوارض بده؟ حالا هم چند برابر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
6
61
متاسفانه اینقدر فضای انتخابات مخوف بود که ما مجبور به رای به روحانی شدیم - زنده باد خاتمی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
دیگر امیدی به هیچ کس نداریم خاتمی هم از روحانی حمایت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
59
زور دولت به ارگانهای بزرگی که مالیات نمیدن نمیرسه دمار از روزگار مردم در میاره. بزودی برای تردد در شهرها و مسافرت داخلی هم باید عوارض داد. بجای تسهیل در مقررات و قوانین کسب و کار که میتونه باعث خروج ار رکود و اشتغال بشه شرایط را انقدر سخت میکنند که همه کارها تعطیل شه.
این بود تدبیر و امید اقای روحانی؟ پشیمانم پشیمان!!!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
9
35
تقصیر احمدی نژاد است!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
48
در همین شهرهای مرزی خودمان افراد فقیر با رفتن به آن طرف مرز وآوردن وسایل تجار وغیره امرا معاش می کنند وروزی با دوبار خروج ردن وپرداخت 50هزار خروجی {دوبار}از راه باربری روزانه 100هزارتومان درآمد دارند که 50هزارش می رود عوارض ومی ماند 50هزار که ماهانه می شود 1500000تومان ...حالا دولت به پول این بدبختها هم چشم دوخته
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
21
روحانی مووچکرییییم!...
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
43
راستی من با خروجم از کشور چه عارضه ای ایجاد می کنم که اگه بمونم ایجاد نمیشه؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
73
جلوی واردات خودرو که گرفتن حالا هم می خوان جلوی خروج از کشور بگیرن! سلام کره شمالی !...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
41
حماقت حماقت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
95
6
کاملا با مطالب درج شده مخالفم. سفرهای خارج از کشور کالای لوکس محسوب می شود و لذا باید با مالیات های سنگین نیز همراه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
شما که سفر رو کالا میدونید چه جوابی باید بهتون بدیم؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
شما تشريف بيار ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
35
2
تا 1400 با روحانی
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
43
احساس من میگه این مساله هم همون مورد به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشن هست .. میان اول میگن 3 برابر که وقتی دو براش کردن شد 150.000 تومان کسی دیگه شکایت نکنه بگن بازم خوبه 400 تومان نشد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
77
داریم با کره شمالی رقابت تنگاتنگی میکنیم ، روحانی نشون داد که در فریب مردم دست کمی از دولت قبل نداره ، بمیرم هم دیگه تو این مملکت رای نمیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
11
19
بنزین 1500 تومان را ول کردید چسبیدید به این دوزار عوارض خروج!؟
حسن رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
37
نویسنده کاملا درست و منطقی گفته. این را هم میتوان اضافه کرد که خروج از کشور هزینه‌ای را به کشور تحمیل نمیکند که با تکرار آن جریمه را بالاتر ببرند مثلا ایجاد آلودگی یا تولید زباله نیست که افزایش عوارض آن توجیه داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
43
جناب روحانی تو دوره دوم فقط داره برای پسا رئیس جمهوریش تلاش میکنه.
بدون تعصب،ذره ای تلاش برای مردم و بهبود اوضاع، نه در خود او ونه در کابینه اش دیده نمیشه.
جناب روحانی نبایست با مردمی که امیدوارانه از بین گزینه های بد و بدتر به تو رای داده اند،اینجوری برخورد کنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
28
الان همه تمرکز کردند روی عوارض خروج از کشور .فکر نمیکنید در همین بودجه چیزهای مهمتری هم وجود داره که باید روی اونها زوم کرد و حساس شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
موضوع فقط عوارض نیست عوارض منعکس کننده عملکرد روحانیه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
35
رای به رئیس جمهور فقط یک دوره
دور دوم انگار میخوان ارث باباشونو از مردم بگیرن چون میدونن دوره دیگه ای در کار نیست .
#نه به دور دوم ریاست جمهوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
موافقم احمدي نژاد و روحاني اينو ثابت كردن. تو كه در خودت توان بهبود اوضاع رو نمي ديدي چرا مردم رو فريب دادي از وقتي كه رئيس جمهور شدي دريغ از يك اقدام كوچك براي بهبود اوضاع اقتصادي .. روز به روز شرايط براي موندن و زندگي كردن تو ايران سخت تر ميشه. البته شايدم آقايون هدفشون همينه
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
43
با این اوصاف و این عملکرد دولت اعتدال باید منتظر یک دولت پوپولیست تمام عیار و ظهور احمدی نژادی دیگر در سال 1400 باشیم
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
32
روحاني مچكريم روحاني مچكريم الان بيشتر مچكريم درس خوبيه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
51
واقعا از رای دادن پشیمان شدم این آخرین بار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
6
55
میترسند چون مردم دنیا رو میبینند بعد مقایسه می کنند بعد هم اعتراض که چرا ما مثل اونا نیستیم.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
84
12
چرا همون خانواده 4نفره ميتونه درعرض چندروز 15يا16 ميليون تومان رو دركاباره ها يا هتلهاي تركيه گرجستان و تايلند خرج كنه يا 500دلار پول بليط فلا ن كنسرت رو بده بادرامد باد اورده ازجيب مردم ايران ولي ماليات خروج به دولت نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
مردم مختار هستن درآمد خودشون رو در جوب بریزند یا آتش بزنند یا خرج اتینا کنند ، درآمدی که از راه کثیف و یا راه تمیز کسب کرده اند و بهرحال مالیاتش را داده اند و پس اندازش کرده اند.
نه به تو و نه به دولت و نه به هیچ بنی بشری ربطی ندارد که مردم کجا و چگونه و چقدر پول خرج میکنند یا چقدر پول دارند !
این را در گوش‌ت خوب فرو کن !
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
35
جالب است که در بیشترین کشورهای عمدتا پیشرفته هیچ گونه عوارضی برای خروج از کشور پرداخت نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
حتی رایزنی هم میکنند که مردمشون بدون روادید هم به کشورهای دلخواهشون سفر کنند.
ما هم داریما ، منتها سنگال و کنیا و بورکینافاسو و اینها !
علی از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
44
220 تومان هزینه خروج از کشور نیست جریمه خروج از کشور می باشد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
3
35
آقای محترم آقای روحانی
عوارض خروج پیشکشت همه و همه حقته پول داری زور داری
افزایش 1000درصدی روی قیمت ماشینها چیه دیگه چرا با اسم دولت امید اومدی و ناامید میکنی چرا یه هیوندای اکسنت 180میلیون تومان پولشه چرا کمبودها باید از جیب مردم کسر بشه مثلا اومدی قسر قوی رو نشونه گرفتی؟؟؟؟؟ خوب اینا عواقبش به قشر ضعیف میرسه
یکم عادل باش فقط
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
20
فقط خدا و مردم ایران می توانند به هم دیگر کمک کنند که این مشکلات را ریشه کن کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
4
33
داریم میشیم کره شمالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
31
بعد چند سال برای نفس کشیدن هم باید عوارض داد.روزهای خوبمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
22
تمام هدفشان كسب درامده كشنه اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
32
کلا این روزا همه به جیب مردم چشم دوختند حتی دولت!
عرض شود خدمتتان که بهتر نیست اصلا شماها بروید کنار همه چیز را بسپارید به مردم!!!!!
رضا
United States of America
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
48
7
سلام اگر به سفرهای مردم ایران در طی سالیان گذشته توجه کنیم موارد زیر است:1-عده بسیارکمی برای تحصیل یا تحقیق و سمینارهای علمی 2-عده ای برای سفرهای زیارتی3-عده ای برای سفرهای تجارتی4-عده ای برای تفریحات اعم از سالم و غیر سالم و در کنار آن خرید های محدود شخصی***در هرحال از طریق این سفرها در سالیان دراز گذشته سرمایه های زیادی تلف شده که از عوامل عقب ماندگی کشور است که اگر صرف سرمایه گذاریهای مولد میشد ای بسا بیکاری نداشتیم
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کاملا موافق هستم - ارز کشور نبایستی صرف جهانگردی یه عده بشه - ارز کشور بایستی صرف وارد کردن تکنولوژی بشه - با ارز کشور بایستی کارهای مهمی انجام بشه - بنظر بنده عوارض مسافرت های زیارتی رو بایستی بیشتر از مسافرت های اروپایی میکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
6
51
ترس از آگاهی مردم
سفر خارجی = دیدن دنیا و افزایش آگاهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
31
میتونستن اینجا میشد کره شمالی-البته دارن تلاششون رو می کنن
دولت سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
5
20
به جیب من دست نزن. ندارم بهت بدم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
6
تقصیر دولت قبله.خخخخ
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
21
عزیزان این یک پیشنهادازطرف دولت است اونهایی که میگویند مشکل فقط روحانی است به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگویندتصویب نکند-
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
16
عزیزان این یک پیشنهادازطرف دولت است اونهایی که میگویند مشکل فقط روحانی است به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگویندتصویب نکند-
آوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
45
7
سلام یک پرسشی دارم چرا هنگامی که امثال من به سفر زیارتی می رویم شما فریادتان به آسمان می رود که چرا پول از کشور خارج می کنید این پول را در داخل کشور هزینه کنید به نیازمندان واقعی کمک کنید همین حج و اربعین امسال که چه قلم فرسایی نکردید وقتی دولت کیسه دوخت برای اربعین امسال چرا شما صدایتان در نیامده مگر شما ها آریایی نیستید ما برای عشق مان جان می دهیم پول که چیزی نیست این را ثابت کرده ایم شما برای عشق تان نمی خواهید قدری پول بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
خروج از مرز خروج از مرزه. چرا شما كه سفر ريارتي ميري نصف عوارض ميدي؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
26
آقای روحانی کاش به شما رای نمی دادیم. شدیدا پشیمانیم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
44
6
آقاي سردبير محترم عصر ايران
واقعا از اين تحليل پوپوليستي شما متاسفم
اين همه دم از مديريت علمي و.. مي زنيد اونوقت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
شما که تحلیل علمی دارید بفرمایید چرا باید از شخصی که از کشور خارج میشه پول بگیرن؟ اونهم زمانی که تمامی هزینه های مربوطه رو میپردازه؟
اصولا در کجای دنیا همچین کاری انجام میشه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
12
حالا چچچچرا عوارض ها با هم فرق میکنه چند تا قانون مگه داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
24
واقعا روحانی شورشو در آورده... مگه رئیس جمهور نمیتونه جلوه ظلم به ملت رو بگیره؟ چه وضعش؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
24
داریم میشیم کره شمالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
34
داریم کره شمالی از نوع دیگر می شویم. مبارک است.
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
42
6
کسانی که سفر خارجی میروند برای گردش و پول خرج کردن میروند و اصلا ندار و بیچاره هم نیستند چرا باید معترض باشیم؟
البته فکر نکنید من عقده ای هستم من ماه پیش چند روز ÷پاریس بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کسی که داره با خانواده می ره خارج تا کمی "هوا" بخوره، با کمال میل بابت "هوا" خوری اش پول میده، پول بلیط داده، مالیاتش رو داده، دیگه چرا باید اینهمه پول "زور" بده آقایون که بزنن به زخم اختلاس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
31
اگه مجلس اینو تصویب کنه واقعا متاسف میشم برای کسانی که اسم خودشونو گذاشتن نماینده ملت
پیام
Israel
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
26
به نظر بنده این یک موضوع انحرافی است که ذهن مردم را از 3برابر شدن عوارض گمرکی خودرو منحرف کنند.
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
25
سلام کنیم به کره شمالی
مشکوک
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
26
من فکر میکنم تغییرات مهمتری تو بودجه هست که با این عوارض خروج می خواهند رد گم کنند!
البته آخرش هم با تصویب 120 تومان مردم رو خوشحال می کنند!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
24
تدبیر و امید که میگفتید این بود. واقعا خداقوت . خسته نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
28
كلا اشتباه كرديم راي داديم جناب روحاني!
شخص با بدبختي دوزار دو زار پول جمع ميكنه كه يه سفري بره كه كمي نفس بكشه با يك ميليون تومن سه ستاره. اونوقت 450 تومن توي فرودگاه عوارض بده!!! چه بدبختيم ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
33
همه بدبختی ها زیر سر نوبخت رئیس سازمان برنامه است که میخواد فقط از مردم پول بگیره به هر عنوان
ناشناس
Germany
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
2
32
چرا تعارف دارند. يكدفعه مثل كره شماري سفر به خارج رو ممنوع كنند.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
10
عصري جان اگر واقعا هدف دولت توسعه باشد حرف شما كاملا دريت و بجاست. ولي در حال حاضر به نظر ميرسد هدف دولت صرفا اداره امور جاري مملكت باشه. اونم به هر طريق ممكن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
46
6
1-دوستان بفرمایند نسبت عزیزانی که به سفر خارج تشریف می برن به نسبت جمعیت چقدره؟
2- بفرمایند این عوارض به نسبت سایر هزینه هائی که در سفر انجام می گیرد چقدر است؟
3- بخشی از این مبلغ قرار است صرف توسعه گردشگری و به دنبال ان ایجاد اشتغال و افزایش درآمد هم وطنان شود
ناشناس
Switzerland
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
24
آقای روحانی
این بود رای ای که دادم بهت اینه کلیدت برای رفع مشکلات کشور اینه امیدت و اعتدالت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
5
43
سیگار را گران کنید
دبیر
Germany
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
1
49
سلام
من یک فرهنگی هستم امروز در محل کارمان همه همکاران از رای دادن به آقای روحانی متاسف و پشیمان بودن
دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس) وقتی کپسول گاز تبدیل به موشک می‌شود (فیلم) ۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست