۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۱-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۷۸۵۰۱
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۱-۰۹-۱۳۹۶

مجلس عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر را تصویب کرد (+ جزئیات)

نمایندگان شرایط عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 آذر) قوه مقننه در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده یک این طرح را با 152 رای موافق، 41 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

به گزارش تسنیم، در ماده یک این طرح ذکر شده دو تبصره به عنوان تبصره‌های یک و 2 به ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/1/3 به شرح ذیل الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

در تبصره 2 این ماده ذکر شده اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین نمایندگان ماده 2 این طرح را با 156 رای موافق، 14 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان مصوب کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: یک تبصره به ماده 63 این قانون به عنوان تبصره یک الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده 53 این قانون با امکانات موجود مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود. کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی ساختار سازمانی را تدوین و به تصویب برساند و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به منظور تصویب در اختیار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

برچسب ها: اقلیت های دینی
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد