۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۳۸۵۷
انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۶

آلودگی صوتی در کدام کشورهای اروپایی معضل است؟

کشور مالت با ۲۶.۲ درصد جمعیت شاکی از ناهنجاریهای صوتی، بالاترین آمار در این زمینه را داشته است. پس از مالت دو کشور مهم اروپایی، آلمان با ۲۵.۱ درصد و هلند با ۲۴.۹ درصد قرار می گیرند. در این میان ایرلند با ۷.۹ درصد رکورد کشوری با کمترین درصد ناهنجاریهای صوتی از سوی همسایه و خیابان را دارد

به گزارش یورونیوز سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸ درصد از ساکنان اتحادیه اروپا در پی ناهنجاری‌های صوتی همسایه و یا خیابان آزار و اذیت شده اند.

کشور مالت با ۲۶.۲ درصد جمعیت شاکی از ناهنجاریهای صوتی، بالاترین آمار در این زمینه را داشته است. پس از مالت دو کشور مهم اروپایی، آلمان با ۲۵.۱ درصد و هلند با ۲۴.۹ درصد قرار می گیرند. در این میان ایرلند با ۷.۹ درصد رکورد کشوری با کمترین درصد ناهنجاریهای صوتی از سوی همسایه و خیابان را دارد.

این موضوع می تواند به نسبت جمعیت با مساحت کشور رابطه مستقیم داشته باشد. مثلا در جمهوری ایرلند تمرکز جمعیتی در یک شهر خاص نیست و بدلیل گسترش جمعیت در سراسر کشور آزار و اذیت‌های کمتری از سوی شهروندان گزارش شده است. جزیره مالت برخلاف ایرلند ۱۲۶۰ کیلومتر مربع بدون سکنه دارد و تمرکز جمعیت در پایتخت این کشور است.

چه عواملی باعث تشدید ناهنجاریهای صوتی می شوند؟

بدون هیچ شگفتی، آمار نشان می دهد ۲۳.۳ درصد از جمعیت در شهرهای اروپایی از این ناهنجاریها گله مند هستند. در حالی که در مناطق روستایی این عدد به ۱۰.۴ درصد می رسد.

دلیل دیگری که باعث افزایش ناهنجاریهای صوتی در محیط مسکونی می شود بی‌تردید تمرکز تعداد آپارتمان در یک ساختمان و نحوه ساخت بناهای شهر و عایق بندی آنهاست. بیشترین شاکیان اروپایی از این ناهنجاریها را افراد مجرد با ۲۰.۸ درصد تشکیل می دهند. پس از آنها نوبت به زوجهای بدون فرزند می رسد و بعد هم خانواده‌های پرجمعیت قرار می گیرند.

 

برچسب ها: آلودگی صوتی ، اروپا
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم