۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۱۳۵۶
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۹۱۳۵۶
انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۶
بازخوانی یادداشت اول شهریور 95 عصر ایران

پایان دکانداری مؤسسات کنکور در مدارس ابتدایی و رهایی کودکان از کابوس تست

با حذف این مدارس، عملاً سرطان کنکور که به تعبیر ظریفی، متاستاز کرده و به دوم ابتدایی هم رسیده بود، دستکم از مدارس ابتدایی حذف می شود و کودکان ما از رنج آزمون های پی در پی رها می شوند.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - روز اول شهریور 1395 ، یادداشتی در عصر ایران نوشتم تحت عنوان  "تجارت با کودکی" ؛ از مدارس تیزهوشان تا مؤسساتی که دکان باز کرده اند... " و در انتهای آن یادداشت، حذف مدارس تیزهوشان از نظام آموزشی و بیرون راندن مؤسسات تست زنی از مدارس را به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادم.

در چند روز اخیر، خبر مهمی از سوی وزیر آموزش و پرورش منتشر شد: حذف آزمون ورودی پایه هفتم مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص.

با این تصمیم که قطعاً یکی از مصلحانه ترین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش در دهه های اخیر است، عملاً آن دو پیشنهاد در مقطع ابتدایی مورد توجه واقع شده است چرا که عملاً مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و خاص، از چارت آموزش و پرورش حذف می شوند تا در ایران نیز همانند کشورهای پیشرفته ، همه دانش آموزان در مدارس عمومی و در کنار یکدیگر درس بخوانند. ضمن این که تمرکزگرایی و خودفریبی سیستم آموزشی در مدارس خاص نیز پایان می یابد.


با حذف این مدارس، عملاً سرطان کنکور که به تعبیر ظریفی، متاستاز کرده و به دوم ابتدایی هم رسیده بود، دستکم از مدارس ابتدایی حذف می شود و کودکان ما از رنج آزمون های پی در پی رها می شوند.

بی مناسبت نیست یادداشتی که سال گذشته نوشتم را بار دیگر منتشر کنم؛ با این امید که اصلاحات در نظام آموزشی به همین مورد ختم نشود.

***
ما، کودکان را پیش از موعد وارد رقابت می کنیم و در رقابت ها، خردشان می کنیم؛ به همین سادگی و به همین بی رحمی!

ما بزرگترها، بازی خودمان را می کنیم ولی مهره های این بازی را فرزندان مان قرار داده ایم، گویی، آنها نه انسان که فیل و رخ و قلعه شطرنج هستند؛ به همان سادگی که مهره ها را می زنیم و دور می اندازیم، به بچه هایمان نیز ضربه می زنیم؛ هم وزارت آموزش و پرورش، هم بسیاری از مدارس و مؤسسات و هم شمار زیادی از خانواده ها.

پایان دکانداری مؤسسات کنکور در مدارس ابتدایی و رهایی کودکان از کابوس تست

یکی از این جاها، مدارس موسوم به تیزهوشان هستند که رقابت احمقانه ای در مدارس سراسر کشور برای فرستادن دانش آموزان شان به این مدارس جریان دارد.

هر ساله، تعداد پرشماری از کودکان ایرانی که در مقطع ابتدایی درس می خوانند، در آزمون های مدارس تیزهوشان شرکت می کنند.
فراموش نکنیم آنانی که در این آزمون ها شرکت می کنند، عمدتاً دانش آموزانی هستند که طبق استانداردهای همین نظام آموزشی، جزو دانش آموزان موفق به شمار می روند.

سیستم آموزشی اغلب مدارس، به ویژه مدارس غیرانتفاعی، در تمام سال های تحصیل، این گزاره را به ذهن کودکان بی نوا تزریق می کند که تحصیل در مدارس تیزهوشان، موهبت بزرگی است که باید بدان نائل آیند!
اما آیا مدارس تیزهوشان برای همه این دانش آموزان موفق، جا دارد؟ پاسخ منفی است و ناگزیر آزمون ورودی می گیرند و کودکان را درگیر "استرس کنکوری" می کنند.
نتیجه نیز کاملاً مشخص است. از بین آن همه دانش آموزی که نظام آموزشی، ذهن شان را آکنده از آرزوی تیزهوشان کرده است، تنها تعداد کمی پذیرفته می شوند و بقیه، "شکست می خورند"!

برای ما بزرگترها ، شاید مهم نباشد ولی برای دختر بچه یا پسر بچه ای که هنوز در حال و هوای کودکی است، یک تجربه وحشتناک رقم می خورد، او پیش خودش فرو می شکند و چون از قبولی در "تیزهوشان" بازمانده، اولین حسی که پیدا می کند، تردید به "هوش" خودش هست!

شاید گفته شود مگر می شود همه این دانش آموزان را در مدارس تیزهوشان پذیرفت؟!
پاسخ این است که اساساً وجود مدارس تیزهوشان چه لزومی دارد؟! مگر جز این است که دانش آموزان پذیرفته شده در این مدارس، وارد پروسه ای می شوند که باقی کودکی و نوجوانی شان را می سوزاند؟ مگر جز این است که در مدارس عادی، حجم درس ها و تکالیف آزار دهنده است و در مدارس تیزهوشان، حجیم تر و پرمشقت تر؟!

وانگهی، دانش آموزان چه در مدارس تیزهوشان درس بخوانند و چه در مدارس عادی، باید در دانشگاه، از یک "خط آغاز مشترک"، شروع کنند. پس چه فایده ای دارند این مدارس عریض و طویل، جز این که تشکیلاتی در آموزش و پرورش درست کرده اند و عده ای به بهای ستاندن کودکی و نوجوانی دانش آموزان، در آن مشغول کار و نان خوردن هستند؟!

وادار کردن کودکان به رقابت های زودهنگام، تنها به مدارس تیزهوشان محدود نمی شود. آزمون های ورودی مدارس غیرانتفاعی و آزمون های تستی که با ارائه کارنامه هایی شبیه کارنامه کنکور دانشگاه ها مدام بر کودکان تحمیل می شود و آنها را در استرس و مقایسه دائمی قرار می دهد نیز همانند شبحی بر زندگی کودکان سایه افکنده اند.

این وضعیت به ویژه در مدارس غیر دولتی، به طور فزاینده ای دانش آموزان را تهدید می کند. گویا درس های غیرضرور، زائد و رسمی نظام آموزشی و امتحانات آنها کافی نیست که برخی مؤسسات با ورود به مدارس و برگزاری آزمون های سراسری و چاپ و فروش انواع کتاب های تست، کسب و کار پر رونقی برای خود راه انداخته اند و به کمک مدارس طرف قرارداد، خانواده ها و دانش آموزان را در یک استرس دائمی قرار داده اند.

نظام آموزشی ایران، با تحمیل رقابت های بی رحمانه به کودکان، آنها را از بازی، خلاقیت، کار گروهی و تعامل، شادابی و یادگیری درس های زندگی باز می دارد و آنها را به افرادی تک ساحتی تبدیل می کند که در بهترین فرض، محفوظات بیشتری دارند.

هر چند نظام آموزش و پرورش نیاز به تحولات بنیادین دارد ولی عجالتاً می توان دو پیشنهاد را مطرح کرد: حذف مدارس تیزهوشان که وجودشان اساساً فایده ای ندارند و بیرون راندن مؤسساتی که با آزمون هایشان، مدارس را تبدیل به دکان های خود کرده اند و با کودکی بچه های مردم، تجارت می کنند!

***
یادداشت فوق، هم با استقبال و تأییدات بسیار همراه بود و هم نقدهایی بر آن وارد شد. بنابر این، همان موقع، یادداشت دیگری نوشتم و به بحث های پیرامونی آن پرداختم که در این لینک می توانید مطالعه بفرمایید.

چرا پارادایم حاکم بر آموزش و پرورش باید تغییر کند؟

لطفاً با ارائه دیدگاه های خود، کمک کنید تا رسانه ای اثرگذار در امر تحول آموزش و پرورش و آینده فرزندان مان باشیم.

برچسب ها: کنکور ، تیزهوشان ، آزمون
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ح.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
1
21
باسلام وادب
باتشکرازتصمیم وزارت آموزش وپرورش درخصوص حذف آزمون ابتدایی،بجا است تصمیم فوق درجهت رفع تبعیض بین دانش آموزان به مقاطع دیگرتعمیم داده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
22
5
چرا این موقع از سال اعلام کردند سال دیگه ازمون نداریم بعد از این همه زحمات فرزندان ما برای ازمون نمی توانستند از اول مهر. اعلام کنند تاثیر بدی روی فززندانمان از نظر روحی داشت اکثر والدینی که فرزند درس خوان داشتند ناراحت هستند هرچند انهایی که می دانستند فرزندش موفق نخواهد شد خوشحالتد بعد چه روش جای گزینی دارند فقط یک واژه کلی وزیر گفت واز پاسخ فرار کرد یعنی چی طرح شهاب مطمن باشید ان هم ازمون است ار راست می گویند توصیح دهد باور کنید ازمون انگیزه بچه ها را برای درس خواندن زیاد می کرد ورودی مدارس خاص هم می شود پارتی بازی اشکارا بگوین مدارس تیزهوشان حذف شده یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
با احترام هر چند حرفتان صحيح است اما با توج به اينكه فرزند بنده خوشبختانه در سطح بالاي هست و معلم خصوصي براي تست و دروسش گرفتيم خوشحاليم امتحانها حذف شد دستشون درد نكه بچه ها رو از استرس كنكوري كاذب نجات دادن از بچه ها چيزي كم نمي شود جز اينكه معلوماتشون بيشتر شده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
4
18
دستشون درد نکند حذف آن عالی است و جای تشکر دارد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
1
19
سلام
من هم این استلال را قبول دارم.اما مدارس فرهنگیان هم باید منحل شود . چه فرقی بین یک فرهنگی وبقیه وجود دارد که آنها ازاین رانت میتوانند استفاده کنند .
اتفاقا اگر آموزش پروش خوب وسالمی داریم که وجود مدارس فرهنگیان بی معنی است واگر مدارس ایراد دارد که باید مدارس فرهنگیان حذف شود تا کارکنان آموزش وپرورش دغدغه اصلاح وبهتر شدن کیفیت آموزشی را بیشتر درک کنند و حداقل بخاطر بچه های خودشان بیشتر در اصلاح کیفیت آموزشی همت بگمارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
1
19
خداوند باعث و بانی این امر خیر را طول عمر دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
20
6
افرادی که مشکل قبولی در چنین مدارسی دارند قلم به دست گرفته اند.
آقای نویسنده الان کسی که دانش آموز باهوشی دارد اما امکان فرستادن آن را به مدارس غیرانتفاعی بالاشهر ندارد چه باید بکند ؟ دانش آموز را به مدرسه جنوب شهر با امکانات حداقل بفرستد؟ وقتی که کشوری امکاناتش محدود است بهترین راه اختصاص امکانات بیشتر به بچه های باهوش تر است.
پاسخ ها
اسماعيل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
عزير دل برادر يكم دور برت را نگاه كني مي بيني كه چه بسيار انسانهاي موفق و عالي رتبه علمي در همين مدارس به گفته شما جنوب شهر درس خوانده و موفق شد اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
6
3
من با این طرح کاملا موافقم. اما کاش این تصمیم در اوایل سال تحصیلی انجام می گرفت نه در نیمه سال که بحث هزینه های گزاف به کنار، توجیه کردن بچه ها بسیار مشکل است. بعضی از دانش آموزان خیلی برایشان این مسئله سنگین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
9
3
با وجودی که معمولاً کامنتهای موافق تحلیلهاتون رو چاپ میکنید باید حداقل محض اطلاعتون عرض کنم که با این کار بچه های با استعداد ولی فقیرتر از دریافت تحصیل بهتر محروم میشوند و فقط مدارس غیرانتفاعی بسیار گرانقیمت برای پولدارها میماند. در آن کشورهای پیشرفته که مثال میزنید معلمهای مدارس دوره های هدایت استعداد تحصیلی دیده اند و نخبگانشان را در همان مدارس هدایت میکنند حالا این را مقایسه کنید با وضعیت فاجعه بار کیفیت تدریس و عدم هدایت استعدادها در مدارس معمول آموزش و پرورش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
6
بابا به داد این ملت برسید این اموزش و پرورش رو درست کنید
برید خارج یاد بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
1
4
مدارس فقط اسمشون عوض میشه
همه مدارس غیر انتفاعی بنام آزمون ورودی دارند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
2
10
سلام و سپاس آقای محمدی عزیز. استوار ادامه دهید. اگر این مشکل را حل کنید اصلی ترین مانع پیشرفت فرهنگی و اقتصادی ایران را از مسیر حذف کرده اید. سپاس دوباره
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
1
7
سلام.حذف این آزمون ها کار بسیار درستی بود.ولی میبایست فکری هم به حال غیر انتفاعی ها بکنند که بعد از حذف این آزمونها نونشون تو روغن رفته .یعنی حسابی سود میکنند که دیگه مدارس تیزهوشان و نمونه در کار نیست
ناشناس
Italy
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
2
7
من فارغ التحصیل مدارس سمپاد هستم. ۱۸ سال پیش وارد این مدارس شدم. انتقاداتتون به سیستم آموزش درسته ولی نتیجه گیری عجولانه. در همان زمانی که من کنکور دادم که اوضاع خیلی بهتر از الان بود عملا دو تا گزینه داشت: یا باید پول داشتی باشی بری کلاس کنکور یا اینکه مثل من پدرت کارمند باشه و پول کلاس کنکور نداشته باشه ولی خب به مدد معلمهای نسبتا خوب سمپادی بتونی بری دانشگاه.
حذف سمپاد و نمونه دولتی در کنار سیاست خصوصی سازی آموزش و پرورش طبقه متوسط رو بیچاره خواهد کرد و بازار کلاس های خصوصی و ... بیشتر. اگه سمپاد رو میخوان حذف کنن بکنن ولی این جلوی پولی شدن آموزش رو نخواهد گرفت.
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
5
سؤال من این است که واقعا کسانی که سالهاست متولی وزارت آموزش و پرورش هستند هنوز به این نتیجه نرسیدند که با این سیستم آموزشی فسیل شده نمی توان تغییری عظیم در وضعیت آموزشی و علمی کشور ایجاد کرد. بنظر من حداقل از تجارب کشورهای همچون فنلاد در آموزش پرورش باید استفاده کرد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام متاسفم این مسله را زمانی میشه گفت حداقل فرایند تدریس و نمره دهی بر اساس اصول و ضوابط علمی باشه .برار با ایشالله و ماشاالله امروز و خخ به نتیجه نمی رسیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
جایگزین این ازمون چه هست
امیر
Netherlands
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
2
سلام فرزند من در یکی از مدارس سرای دانش تحصیل میکند و جز دسته دانش آموزانی است که در آزمون های مسلسل وار مدرسه بهترین رتبه را می آورد. موسس این مدارس فردی است که تبلیغات زیادی در حوزه کنکور داشته و حال همین بازی را به مدرسه ابتدایی کشیده است، ساختار مدرسه در تعارض کامل پرورش استعداد است و حتی به اصول و منشور آموزشی خودشان هم اهمیت نمیدهند، سال آینده درصدد هستم مدرسه فرزندم را تغییر دهم و آماده هستم تجربیاتی را که از این بنگاه های به اصطلاح مدرسه، بدست آورده ام و واقعیت و ماهیت آنها را با شما درمیان بگذارم مطمئناً اطلاعات من برای تحلیل های بعدی فابل استفاده خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
2
آقای محمدی ! یا خودت نتونستی تو آزمون قبول بشی یا فرزندی داری که پشت در مدرسه سمپاد مونده !
وگرنه واضحه که حتی با قبول دردی که مطرح می کنید ، درمان اشتباهی رو تجویز می کنید .
هروقت اوضاع مدارس دولتی به کف حداقلی قابل قبول رسید ، بعد بیاید سراغ مدارس استعدادهای درخشان .
آقای وزیر که خدا خیرش بده ، اینقدر فکر بچه های ماست ، اینقدر به فکرش نرسیده که بچه ها الان فقط یه آزمون تیزهوشان نمیدن ، فقط تو همین تهران ، بچه ها تو خرداد آزمون انواع و اقسام مدارس غیرانتفاعی رو هم میدن ، البته اونایی که پول شهریه اش رو میتونن تامین کنن ، وگرنه که پدر خونواده با شرمندگی از استعداد بچه اش ، میبرتش دولتی بی کیفیت سرکوچشون ثبت نام می کنه .
آقای محمدی ، برادر بزرگوار ، قبل اینکه از تصمیم وزارتخونه چون با حرف شما منطبق بوده ، ذوق زده بشی ، یه مقدار اطلاعاتت رو از پشت پرده این تصمیم بیشتر کن .
رییس زاده علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
مقاله خوبی بود
ولی بنده مقاله ای بسیار خوب در مورد لزوم تعطیلی مدارس تیزهوشان نوشتم ولی شما چاپ نکردید ولی در خیلی از جاها چاپ شد......
آسمان
United States of America
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
من فکر کنم شما از همان کسایی بودین که در این آزمون ها قبول نشده و از همان زمان کینه به دل دارید. شما برای اینکه در مورد یه کار و تصمیم یا سازمان قضاوت کنین خروجی اون رو ببینین آیا تونسته "به نسبت" موفق باشه در طول 28 سال گذشته که تاسیس شده یا قبل تر در دوران قبل انقلاب، خورجی های سمپاد کجا هستن؟ در چه سازمانها و دانشگاهایی دارن تحصیل میکنن و سرمایه گذاری ای که برایشون شده در سمپاد رو دارن برمیگردونن. یکی از اصلی ترین مشکلات نظام آموزش و پرورش ایران مافیای موسسات کنکوری در ایران که اونا هستن که این استرس رو از کودکی به دانش آموزان وارد میکنند نه داشتن آزمون برای ورود به این مدارس. قبول دارم جدا سازی بده و یه ولی در نظام بی کفایت آموزش و پرورش ایران فعلا الزامی هست. همیشه دنبال پاک کردن صورت مسئله نباشیم.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
بدليل نا كارامدي نظام اموزشي و عدم اطمينان به اينده بچه مردم دارت دسته دسته بچه هاي دبيرستاني شون مي فرستن خارج و سرمايه هاي انساني و مالي كسور أو خزينه مي كنند وقتي إز والدين مي پرسي ميگن با سيستمرموجود ميليونها تومان بل خرج معلم سر خونه كتاب و مشاور بديم تهش أم معلوم نيست همين پول و خزينه مي كمن مي فرستمشون خارج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
جناب آقای محمدی. با سلام. آموزش و پرورش ایران با مشکلات خیلی زیادی روبروست. اگه همه مدارس دولتی باشن و به معلمان به عنوان نسل تربیت کننده اجتماع بیشتر توجه بشه، اونا با جان و دل کار میکنن. (یه پزشک زیر دست یه معلم تربیت میشه حالا برو ببین حقوقش از زمین تا اسمونه که این ظلمی در حق این قشر زحمت کشه) موضوع دیگه به قول شما مربوط به دکانداران و موسسات پولیه که با ترفندهای مختلف سعی در سرکیسه کردن خانواده های دانش آموزان دارن. حالا چه مدارس غیرانتفاعی و چه موسسات آمادگی کنکور. (اکنون موسسات غیرانتفاعی رو می شناسم که فقط پول گرفته و به راحتی دیپلم به دانش آموز میدن). اموزش و پرورش ایران برای تربیت نسل آینده بی رو در بایستی باید گفت هزینه اش نسبت به سایر نظامهای اموزشی کشورها پایینه ضمن اینکه با سیاستهای نابجایی داره مسیرو ادامه میده. (مثلا به شیوه تدریس ریاضی بچه های ابتدایی نسبت به زمانی که ما یاد گرفتیم تا الان توجه کنین. الان به بچه ها شیوه فرایندی یاد میدن. وقتی یه مساله ریاضی به اسونی قابل حله چرا کودکان باید مسیر پیچیده برای حل مساله استفاده کنن.)
متاسفانه اموزش و پرورش سعی در باروری خلاقیت و نواوری کودکان نداره و هیچ توجهی به این نکته نمیشه...
محسن پورگلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
سلام
با تشکر از وزیر محترم و کلیه عزیزانی که در به ثمر نشستن این تصمیم بزرگ که تحولی عظیم در اموزش غنچه های عزیز کشور ایجاد کرده و خواهد کرد انشاالله برای مقاطع دیگر هم روش صحیحی همچون ابتدایی گرفته خواهد شد . مسئولان عزیز فکری به کیف مدرسه بچه ها هم بکنید که سلامت جسمی انان را به خطر انداخته . با آرزوی موفقیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
کاش دستور می دادند به غیر از کتب درسی رسمی به بچه ها کتابهای به اصطلاح کمکی دیگر که بازاری شده برای موسسات و هزینه تهیه شان خیلی بیشتر ازکتابهای اصلی است اقدام نکنند.
جدا از هزینه های تهیه آنها سنگینی این کتابهاست که هر روز دانش آموزان بیچاره باید به دوش بکشند.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
واقعا عاليه كارهاي غير كارشناسي و عجولانه خود من تو همين نظام اموزشي درس خوندم و هر سال يك متد جديد دنبال شد گفتيم لااقل براي بچه هامون كاري ميشه كه متاسفانه به لطف شما كارشناسان ارزنده بدتر شد كه بهتر نشد.
مشكل ما هم در آموزش هست و هم در پرورش در ضمن مگه همه بچه ها به زور ميروند سراغ اين مدارس و آزمونها مشكل ما كنكوره نه مدارس نمونه و تيزهوشان
پس بجاي برهم زدن چند سال يكبار نظام اموزشي بازار مكاره كنكور رو حذف كنيدكه دكان خيليها تخته بشه از اين تجارت كثيف
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
من فرزندم شاگرد اول در بهترین مدرسه شهر در پایه ششم است با احتمال قبولی تقریبا صدر صد در تیزهوشان و با صرف هزینه گزاف کلاس خصوصی و کتاب تاکنون . شنیدن خبر حذف آزمون تیزهوشان و پایان این بازی تهوع آور و برچیده شدن این بساط سوداگری و سوهان روح دانش آموزان در کنار سیستم آموزش وپرورش شیرین تریت خبر تمام عمر برای من و فرزندم بود.
ناشناس
Germany
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
دفعه بعدی نوبت کنکور هست. کارشناسان بشینند یک راه حل جایگزین برای این داعش آموزشی پیدا کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
باممنوع کردن آزمون موسسات درمدارس جلوپورسانت گیری مدارس را بگیرندکه تاثیرات منفی براموزش دارد.انموقع که ماتحصیل میکردیم اگرمعلم یک جلدازکتابهای کمک اموزشی دست شاگردان میدید میگرفت وپاره میکردمتاسفانه الان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
منتظر اوج گرفتن مدارس غیر انتفاعی باشید. وسط سال تصمیم گرفتن برای آزمون
د همه دانش آموزان باید در تمام مدارس نزدیک خانه شان پذیرش شوند واگر غیر از این باشد فقط به سود غیر انتفاعی هاست که الته نمی دانم اکثر مالكان غیر انتفاعی ها کیست اگر راست می گویید اندکی تحقیق کنید والا خود آموزش پرورشی ها مالک نیستند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
0
آموزش و پرورش بسيار كار درستي در خصوص اين موضوع گرفته است و در تكميل آن بايد به ساير مقاطع نيز گسترش يابد الان متاسفانه وضع طوري شده در هر كانال تلويريون وحتي راديو برنامه در خصوص نحوه تست زدن و... دارند واصلا كيفيت مهم نيست با هزينه گزاف و تبليغات وسيع اين موسسات ارزش علم زير سوال رفته و انها دانش آموزان را براي مسابقه دادن تشويق مي كنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
2
ممنون از مقاله خوبتون....چند وقت پیش که مجبور شدم برای دخترم کتاب تست تیزهوشان پایه ششم رو بخرم...رو به فروشنده گفتم این کنکور و این روش یادگیری تستی بذر نادانی نسل بعد ما را آبیاری و به درختی تنومند تبدیل می کند...خیلی ناراحت شد و عصبانی...حالا خوشحالم که این مصوبه ابلاغ شده...شاید باور نکنید دخترم داشت تست می زد که این خبر را دادم از خوشحالی همان لحظه کتاب تست را کنار گذاشت و پرید پشت سازش و شروع کرد به تمرین موسیقی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
به هر حال همه ابتها به دانشگاه ختم خواهد شد ، آیا حذف اين مدارس و به تبع آن حذف کنکور سبب فساد بیشتر و رانت خواری بیشتر و نانوشته و بدون بخش نامه ای طبقات ذی نفوذ و فوق برخوردار جامعه نخواهد شد . فکر نمی کنید بدون داشتن برنامه زمان بندی خاص برای این مشکلات کور سوی امید طبقات متوسط و نابرخوردار جامعه از بین خواهد رفت ؟ نکند برنامه همین است و بقیه . . .
يك پدر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
1
بسمه تعالي
اين اقدام وزير محترم آمورش و پرورش بسيار ستودني و قابل تقدير است . و قطعا" تاثيرات مثبت آن كه شادابي و طراوت در نسل بعدي مي باشد در آينده نمايان خواهد شد .
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
1
بهترین تصمیم نظام آموزش و پرورش در 4 دهه فعالیت بعد از انقلاب.
یک مادر نگران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
چقدر این خبر برای بچه های با استعداد و پرتلاشی که از تابستان خودشان را برای این ازمونها اماده کردن و مطالب درسی و کمک درسی را خوانده اند و در ازمونهای ازمایشی شرکت کرده اند تلخ و گزنده است قطعا بی اعتمادی و رخوت را در وجودشان ایجاد می کند. پسر من از تابستان با شوق و ذوق برای این ازمونها مطالعه اش رو شروع کرده متاسفانه تمام عمرمان با همین تصمصیمات یک شبه و بی پشتوانه هدر شد زمان خودمان با تغییر نظام اموزشی قدیم به جدید که دوره ما شد موش ازمایشگاهی تا این نظام سرو شکلی به خود گرفت این هم از بچه های بی نوای ما. خدا عاقبتشون رو به خیر کنه با این مسوولین با تدبیر و کاربلد!!!!
در ضمن جناب نویسنده این دکانداری تمام نمی شود از جایی به جای دیگر منتقل می شود.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
این خبر حداقلش این حسن را داشت که خواهد گذاشت بچه از روگاز بچگیشون استفاده کنندبچه باید بازی کند مهارت زندگی یاد بگیرد مسائل تربیتی در اولویت هست وفشار مضاعفی به کودکانمان وخانواده هایشان وارد می کرد. متاسفانه با ارزشیابی کیفی وتوصیفی هم در تعارض آشکاری بود من به عنوان یک فرهنگی با سابقه 20ساله که درکلیه مقاطع در مدرسه واداره کار کرده ام حذف این آزمون ها ومدارس تاثیر مثبتی بردوره ابتدایی وکیفیت مدارس دولتی خواهدگذاشت ضمنا به احتمال خیلی زیاد دکان بعضی از این مدارس غیردولتی که با تبلیغات درخصوص نتایج تیزهوشان ونمونه دولتی پول هنگفتی از خانواده ها می گرفتندکساد خواهد شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
خدا نگذره از این مدارس غیر انتفاعی که مردم رو به خاک سیاه نشوندن./ از این به بعد قراره بدتر بشه./بابا چه کار به تیزهوشان داارید./یه فکری به حال خودمختار بودن غیر انتفاعی ها بکنید و شهریه های سرسام آور./
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
چرا؟؟؟؟؟؟؟موسسان سمپاد تاثیرات منفی آنرا درنظر نگرفته اند اگر آن موقع جامع و واقعبینانه تصمیم میگرفتند امروز شاهد این همه مشکلات وسرکوفت ها نمیشدیم متاسفانه همیشه همینطور است عده ای سودجو ومنفعت طلب تصمیماتی میگیرند که بعداموجب بروز چنین معزلاتی میگردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
سلام
من یک سمپادی قدیمی هستم, سال 68 وارد سمپاد شدم بدون انکه برای ورودی خودمان را اماده کرده باشیم. وجود مدارس سمپاد فی النفسه نه تنها بد نیست که ضروری است, نحوه ورود و توسعه بی حد و حصر ان اشتباه بوده است. کشور نیاز دارد استعدادهای بهتر خود را شناسایی کند و انها را پرورش دهد هرچند استفاده ای از ان نمی کند. این حذف به خاطر روحیه باقی دانش اموزان به مثابه این است که در شریف را ببندید که ورودی فلان عیرانتفاعی روحیه خود را از دست ندهد. اشکال کار نحوه گزینش و البته توهم عمومی از میزان هوش فرزندان خود است. اشکالی ندارد استعدادهای برتر شناسایی شوند و سخت تر کار کنند و انشالله بیشتر نقش بازی کنند, اشکال این است که مبنای ورودی دانش اموزان ضرایب iq و حتی eq نیست بلکه میران مهارت در تست زنی است. ورود درسهای مختلف مثل ادبیات و دینی چه ارتباطی با بهره هوشی داشته که در ازمون ورود کرده است؟ یک تست ساده هوشی و تنظیم سطح مدارس بر مبنای ان و تغییر فشار درسی در مدارس مختلف می تواند بسیار مفید باشد. وگرنه همچنان در این حلقه معیوب تولید دکتر و فوق لیسانس بیسواد بی کیفیت می مانیم, لازم است تعداد این مدارس و حتی دانشگاه ها را به شدت کم کنیم و تمرکز را بر روی کیفیت قرار دهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
مشکل اینه که ما هنوز تو کشورمون دنبال تربیت علامه دهر هستیم. خروجی نظام آموزشی ما یه سری آدمند که همه چیز رو حفظ کردند، اما ساده ترین مهارت های زندگی رو هم بلد نیستند. الان حتی دیپلمه های فنی و حرفه‌ای هم مهارت لازم رو برای اشتغال ندارند دیپلمه های نظری که باید به حالشون خون گریست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
یه معلم دبیرستانی توشهرمن با پول والدین کارمندی که خودشون آرزوی داشتن یه ماشین 100 میلیونی رو دارن ماشین 800 میلیونی سوار میشه. موسسه و کلاس خصوصی کنکور دزدی و مافیای کثیفیه واسه درآوردن پولوالدین بیچاره از جیبشون.
گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب! یمن : فرودگاه تل آویو را با موشک مافوق صوت هدف گرفتیم اعتراض جمعی از هنرمندان به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب»