۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۷۴۹۸
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۶

جریمه 3 هزار یورویی به خاطر الفاظ جنسیت زده علیه یک پلیس زن

دادگاهی در بروکسل مردی را که به یک مامور پلیس زن بلژیکی توهین کرده بود به پرداخت سه هزار یورو جریمه کرد.

اولین بار در بلژیک یک راننده مرد به اتهام استفاده از الفاظ جنسیت زده علیه یک پلیس زن دادگاهی و جریمه شد.

به گزارش عصرایران، یورونیوز نوشت: دادگاهی در بروکسل مردی را که به یک مامور پلیس زن بلژیکی توهین کرده بود به پرداخت سه هزار یورو جریمه کرد.

این راننده مرد بلژیکی که پلیس نامش را فاش نکرد در سال ۲۰۱۶ به یک پلیس زن که در بزرگراه جلوی او را گرفته بود، گفت: «پلیس بودن کار زنان نیست.»

طبق قانونی که در سال ۲۰۱۴ در بلژیک تصویب شد بی‌احترامی به زنان در خیابان و محل کار که مورد اهانت های جنسیت زده قرار بگیرند می تواند جریمه‌های سنگینی برای عامل توهین‌ها در پی داشته باشد.

این راننده بدلیل سرعت غیرمجاز مورد بازجویی پلیس قرارگرفته بود و با الفظ جنسیت زده و سکسیستی با مامور پلیس زن برخورد کرده بود.

دادگاه این مرد را بدلیل همان جنسیت زدگی متهم کرده است. اگر این مرد زیر بار پرداخت جریمه مورد نظر دادگاه نرود ناگزیر است یک ماه به زندان برود.

دادستان این دادگاه به خبرنگاران گفته است که اولین بار است قانون سال ۲۰۱۴ که محکومیت شدیدی برای جنسیت زدگی درنظر گرفته است در بلژیک به اجرا در می آید.

برچسب ها: پلیس زن ، بلژیک
ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان