۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد ۶۰۱۶۸۱
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۷

توقف تولید بی ام و i8 و i3 در آینده نزدیک

زومیت - سرنوشت خودروهای برقی بی‌ام‌و i3 و کوپه i8 از خانواده الکتریکی i، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهند که توقف تولید آن‌ها محتمل است.

ماه گذشته، بی‌ام‌و تأیید کرد که عضو سوم خانواده خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و سری i برای ورود به بازار جهانی آماده می‌شود. در حقیقت تا زمانی که خودروی برقی آی‌نکست (iNext) بتواند وارد خط تولید بی‌ام‌و شود، برای جایگزینی مدل‌های الکتریکی از مدل i4 استفاده خواهد شد که قرار است تا سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود. بی‌ام‌و i4 طی این مدت، احتمالا تنها خودروی الکتریکی در سبد غول خودروسازی باواریا خواهد بود. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که خودروهایبی‌ام‌و i3 و کوپه بی‌ام‌و i8 ممکن است پس از نسل‌های فعلی خود، تولید نشوند.

استفان یوراشک، رئیس بخش سیستم محرکه الکتریکی شرکت بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای که هفته گذشته طی نمایشگاه خودروی نیویورک داشت، به اتوموتیو نیوز گفت:

هنوز تصمیم نهایی در مورد این دو مدل گرفته نشده است و فعلا در این مورد با مشاوران و کارشناسان تبادل نظر می‌کنیم. این خودروها بسیار منحصربه‌فرد هستند. این‌ها مانند یک خانواده ساخته نشده‌اند که ما بتوانیم به روش‌های مختلف پنج یا ۱۰ خودرو طبق پلت‌فرم آن‌ها توسعه دهیم.

آن‌چه یوراشک می‌گوید، به‌طور دقیق این است که خودروهای بی‌ام‌و i3 و i8 به‌عنوان مدل‌هایی برای نمایش فناوری‌های موجود این شرکت ساخته شدند و به‌عنوان مدل‌های تولیدی معمولی به آن‌ها نگاه نمی‌شود. بنابراین لازم نیست که آن‌ها لزوما روند سنتی صنعت خودرو را دنبال کنند. این سخنان بار دیگر اظهارات رابرت ایرلینگر، رئیس برند i بی‌ام‌و را منعکس می‌کنند. ایرلینگر اوایل سال جاری میلادی در مصاحبه‌ای با اتوکار از جریان داشتن فرآیند تصمیم‌گیری در مورد این دو خودروی برقی صحبت کرد.

با این حال، خودروهای بی‌ام‌و i8 و i3 در آینده‌ی نزدیک از خط تولید کنار گذاشته نخواهند شد. مدل شهری این خودروها در سال گذشته بازطراحی شد و کوپه‌های اسپرت در سال جاری با تغییر چهره مواجه می‌شوند. این خودرو احتمالا با نسخه‌ی عملکردی جدیدی به نام بی‌ام‌و i8 S به بازار خواهد آمد که در زیر کاپوت از پیشرانه‌ای با ۴۵۰ اسب بخار بهره می‌برد. انتظار نداشته باشید که پیشرانه بنزینی بزرگ‌تری زیر کاپوت قرار بگیرد؛ زیرا سیستم محرکه هیبریدی فعلی می‌تواند قدرت بیشتری برای خودرو تولید کند.

دوماگوج دوکیچ، رئیس بخش طراحی بی‌ام‌و i، امسال در این باره گفت:

این‌طور نیست که همیشه یک خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 وجود داشته باشد و پس از آن، یک i3 دیگر داشته باشیم. الزامی وجود ندارد که یک مدل خودرو همیشه تولید شود؛ دنیای بی‌ام‌و موازی نیست. به‌سادگی می‌توان گفت که درست شبیه خودروی برقی بی‌ام‌و i8، لازم نیست پس از پایان تولید دنبال جایگزینی برای آن باشیم.

ارسال به دوستان
نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب! یمن : فرودگاه بن‌گوریون را با موشک مافوق صوت هدف گرفتیم اعتراض جمعی از هنرمندان به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب» نتا S چینی و تحمل 7.7 تن فشار؛ آلمانی ها و آمریکایی ها کجایید؟! (+فیلم) عملیات استشهادی در غزه / حماس : یکی از نیرو‌های مقاومت خود را در میان نیرو‌های اسرائیلی منفجر کرد آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد ثبت لحظه حضور پلنگ ایرانی با توله‌اش در جنگل‌های گیلان (فیلم) مدودف : جنگ بین روسیه و آمریکا، اتمی خواهد بود عراقچی وارد پکن شد شمار کشته‌های حمله هوایی پاکستان به افغانستان به ۵۰ تن رسید جذاب و قدرتمند؛ رولزرویس کولینان منصوری با قیمت ۴۰ میلیارد تومان معرفی شد(+عکس) یک روز پس از مشاهده در آسمان، پوستر سیاسی جنگنده نسل ششم چینی ها آمد(عکس) داستان آشنایی پیمان قاسم‌خانی با همسرش و آرزوی بزرگ او (فیلم) روش‌های هک Wi-Fi و تقویت امنیت شبکه