۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۷۰۰۷
انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۷

مردم موریتانی: اعزام خدمتکاران زن به عربستان متوقف شود

معترضان دیروز (دوشنبه) با برپایی تظاهرات در خیابان های نواکشوت این پدیده را 'برده داری جدید تحت پوشش خدمتکاری' برشمردند و نسبت به زیر پا گذاشتن حقوق زنان کشورشان توسط دولت سعودی، هشدار دادند.

مردم موریتانی با برگزاری تظاهراتی در 'نواکشوت'، ( پایتخت ) خواستار توقف اعزام خدمتکارن زن از این کشور به عربستان شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان دیروز (دوشنبه) با برپایی تظاهرات در خیابان های نواکشوت این پدیده را 'برده داری جدید تحت پوشش خدمتکاری' برشمردند و نسبت به زیر پا گذاشتن حقوق زنان کشورشان توسط دولت سعودی، هشدار دادند.

تظاهر کنندگان شعار 'قاچاق زنان را به خارج از کشور متوقف کنید' سر دادند.

در این راهپیمایی که برگزارکنندگان مجوز آن را به سختی از وزارت کشور دریافت کردند، چند حزب و انجمن حقوقی نیز حضور داشتند.

'محمد پیروک' هماهنگ کننده این تظاهرات گفت: رنج و مشقتی که خدمتکاران زن در عربستان متحمل می‌شوند ما را به این امر واداشت؛ آن ها در منازل سعودی ها مورد ضرب و شتم، تجاوز و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند.

این اعتراضات بعد از توافق ریاض و نواکشوت برای اعزام خدمتکار و کارگر خانگی به عربستان صورت می گیرد.

به نوشته روزنامه سعوید الحیات، 86 درصد از خانواده ها در عربستان دارای راننده خصوصی و 67 درصد خدمتکار دارند.
تعداد خدمتکاران خارجی در عربستان یک میلیون و930 هزار نفر است که یک میلیون و200 هزار نفرشان (62.4 درصد) زن وبقیه مرد هستند.

برچسب ها: موریتانی ، عربستان
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)