۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۱۰۵۷۶
انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۷

ابتلای مردم سیستان به بیماری‌های تنفسی و چشمی به دلیل عدم آبگیری هامون

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در بازدید از اراضی و روستاهای منطقه سیستان اظهار داشت: عدم آبگیری هامون به عنوان کانون برداشت شن‌های روان و ریزگردها سبب افزایش چشمگیر بیماری‌های تنفسی و چشمی در منطقه شده است.

به گزارش کیهان، حبیب الله دهمرده افزود: باید با توزیع ارزاق و تأمین علوفه دام‌ها از کوچ مردم سیستان جلوگیری کرد و در میان و بلند‌مدت از ظرفیت‌های مهم منطقه از جمله ظرفیت مرز و گردشگری استفاده لازم را برد.وی ‌گفت: دولت موظف است زیرساخت‌های موجود در منطقه را هر چه سریع‌تر فراهم کند و حق آبه هیرمند هم با جدیت دنبال شود.

‌نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس تاکید کرد: از تبخیر آب چاه نیمه‌ها که سالانه 300 میلیون مترمکعب معادل تأمین 10 سال آب در منطقه بخار می‌شود، هم باید جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، استفاده از آب دریای چابهار و انتقال آن به شهرهای استان به ویژه سیستان است. دهمرده همچنین به موقعیت ترانزیتی استان نیز‌اشاره کرد و گفت: در تجارت نیز می‌توان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم استفاده کرد، احداث راه آهن چابهار- بیرجند هم از دیگر فرصت‌هاست.

وی گفت: مسئولان باید از مرز به عنوان یک فرصت به جای تهدید استفاده کنند، اما مرزها بسته است و حتی زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی برای انجام تجارت آماده نشده که می‌طلبد هر چه سریع‌تر این موضوع توسط دولت پیگیری و شرایط برای ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید