۳۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
فیلم بیشتر »»
کد ۶۱۶۷۰۷
انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۳-۰۴-۱۳۹۷

مسنجر فیس‌بوک به مترجم همزمان مجهز می‌شود

این ویژگی جدید قرار است در ابتدا برای کاربران اهل کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک منتشر شده و قابل دسترس شود تا بتوانند نظرات و کامنت‌های نوشته شده به زبان انگلیسی و اسپانیایی را بخوبی متوجه شوند.

چندی پیش بود که شرکت فیس بوک اعلام کرد کاربران پیام‌رسان فیس بوک مسنجر به زودی می‌توانند از قابلیت ترجمه هم‌زمان و خودکار نظرات موجود بهره‌مند شوند، به گونه‌ای که بدون نیاز به دانستن زبان‌های دیگر، بتوانند متوجه شوند نظراتی که زبان دیگری نوشته و ارسال شده، چگونه بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی سی نت، حالا زمان انتشار این قابلیت بسیار نزدیک است و کاربران این پیام‌رسان آبی‌رنگ باید خوشحال باشند که از این پس قادرند نظرات و کامنت‌های به زبان دیگر را درک کنند.

این ویژگی جدید قرار است در ابتدا برای کاربران اهل کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک منتشر شده و قابل دسترس شود تا بتوانند نظرات و کامنت‌های نوشته شده به زبان انگلیسی و اسپانیایی را بخوبی متوجه شوند.

قرار است درصورت موفقیت این قابلیت و رضایت کاربران فیس بوک مسنجر از آن، ویژگی ترجمه همزمان و خودکار برای کاربران دیگر کشورهای جهان نیز قابل دسترسی و اجرا باشد.

فیس‌بوک در کنفرانس توسعه‌دهندگان که اول و دوم ماه مه میلادی سال جاری در کالیفرنیا برگزار شد، از قابلیت جدید اپلیکیشن پیام‌رسان فیس بوک مسنجر که مبتنی بر دستیار هوشمند M است، رونمایی کرد. این قابلیت همان امکان ترجمه همزمان نظرات بین افراد بود که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد.

بر اساس اعلام فیس بوک، این قابلیت در روزهای آتی در دسترس کاربران این پیام‌رسان که در کشورهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک زندگی می‌کنند، قرار خواهد گرفت و در آینده نزدیک نیز به کاربران دیگر کشورها و همچنین پشتیبانی از زبان‌های بیش‌تر جهان مجهز خواهد شد.

ارسال به دوستان
اگر این ۱۰ تا رفتار را دارید یک والد سمی هستید اگر لپ تاپمان خیس شد؛ چگونه مشکل را رفع کنیم؟ شناخت علائم اسکیزوفرنی؛ سعی می‌کردم همه چیز را درک کنم در این زمان ها به ترس و اضطراب کودک خود واکنش نشان دهید! بهترین «آپارتمان» ایران در سال 1403 که در مهرشهر کرج ساخته شده است (+عکس) زندگی در لبه شمشیر؛ حقایق کمتر شنیده‌شده از دنیای سامورایی‌ها (+عکس) کشف یک مقبره مخفی در شهر باستانی و اسرارآمیز پترا در اردن (+عکس) گفت‌وگو با دو هووی اراکی که بزرگ‌ترین قالی جهان را برای هیتلر بافتند | حاج‌آقا پول خوبی گرفت، اما ما نه! معماری شگفت‌انگیز همدان را ببینید / طراحی بی نظیر اروپایی در غرب ایران اسکلت زنده !(+عکس) ساخت سبک‌ترین لپ‌تاپ جهان / شاهکار یک شرکت ژاپنی این شهر به پرتقال هایش معروف است؛ با قطب های مرکبات ایران آشنا شوید زیباترین پل‌ های شیشه‌ای جهان (+ تصاویر) کاشانی‌ها و اصفهانی‌ها؛ پدرخوانده‌های هنر و صنعت در تهران چگونه در ماینکرفت آسانسور بسازیم؟(+عکس)