۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۳۹۸۵۶
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۷

افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانواده های آمریکایی/ خانواده های متوسط توان خرید خودروهای جدید را ندارند

متوسط عمر خودروهای آمریکایی از 9.3 سال در 2009 به 10.5 سال در 2017 افزایش یافته که نشانگر استفاده بیشترِ مردم از خودروهای قدیمی و به تعویق انداختن تصمیم‌شان در خرید یک خودروی جدید است.

براساس داده‌های اخیر سازمان حمل و نقل  آمریکا حجم معادلات خودرو در بودجه خانوار از سال 2009 در این کشور کاهش یافته است. بررسی‌های این سازمان در خصوص معاملات خودروهای شخصی نشان می‌دهد، مردم آمریکا خودروهای کاری، شخصی، خانوادگی و ون‌هایشان را برای مدت بیشتری نگه داشته و از آنها کار می‌کشند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران  به نقل از "اتو کانکتد کار"، متوسط عمر خودروهای آمریکایی از 9.3 سال در 2009 به 10.5 سال در 2017 افزایش یافته که نشانگر استفاده بیشترِ مردم از خودروهای قدیمی و به تعویق انداختن تصمیم‌شان در خرید یک خودروی جدید است.

متوسط عمر خودروهای آمریکایی با توجه به درآمد خانوار  (بین سال‌های 2009  تا 2017)

افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانوارهای آمریکایی/ خانواده های متوسط توان خرید خودروهای جدید را ندارند

پیر شدن خودروهای خانوار در آمریکا در میان تمامی خودروهای سبک به ویژه پیک‌آپ‌تراک‌ها، ون‌ و شاسی‌بلندها دیده می‌شود. خودروهای سبک آمریکایی با 0.4 سال کمترین پیرشدگی و پیک‌آپ تراک‌های (وانت های تک یا دو کابین) با افزایش فرسودگی  2.4 سال بیشترین میزان پیری را از آن خود کرده‌اند.

رکود در بودجه خودروی خانوار به معنای مصرف بیشتر سوخت در صنعت حمل و نقل است، چرا که خودروهای جدیدتر براساس چارچوب‌های اقتصاد سوخت و بهره‌وری‌ بیشتر طراحی و ساخته می‌شوند.

جدول سمت راست: میزان مصرف سوخت در کلاسهای مختلف خودروهای آمریکا (مایل بر گالن)

جدول سمت چپ: سهم تولید کلاسهای مختلف خودرویی در زمان

افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانوارهای آمریکایی/ خانواده های متوسط توان خرید خودروهای جدید را ندارند

خانوارهایی با درآمد کمتر در آمریکا همواره  تمایل به خرید خودروهای قدیمی از خانواده‌های پردرآمدتر داشته‌اند، اما از سال 2009 این فاصله بسیار کمتر شده ‌است. متوسط سن خودروهای کارکرده توسط خانوارهای پردرآمد بیشتر شده و به همین دلیل خانواده‌های کم درآمد شانس کمتری در استفاده از خودروهای کار کرده دارند. از طرفی پیری و فرسودگی خودروها تصمیم خانوارها برای خرید یک خودروی جدید را به تعویق انداخته یا آنها را به خرید یک خودروی کار کرده بهتر ترغیب می‌کند. داده‌های مرکز آمار آمریکا در حوزه "بررسی مصرف مشتریان" نیز حکایت از خرج و هزینه‌های بیشتر برای نگه‌داری و تعمیر اتومبیل در سال‌های اخیر دارد.

متوسط عمر خانوارهای آمریکایی با توجه به نوع خودرو (بین سال‌های 2009  تا 2017)

افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانوارهای آمریکایی/ خانواده های متوسط توان خرید خودروهای جدید را ندارند

با وجود رکود در حجم معاملات خودروهای خانگی، آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا از ادامه روند روبه رشد اقتصاد سوخت به دلیل افزایش فناوری‌های پیشرفته در تمامی انواع خودروهای سبک خبر داده است.

پراکندگی سنی خودرو در  خانوارهای آمریکایی

افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانوارهای آمریکایی/ خانواده های متوسط توان خرید خودروهای جدید را ندارند

 

 

 

ارسال به دوستان
ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب! یمن : فرودگاه تل آویو را با موشک مافوق صوت هدف گرفتیم اعتراض جمعی از هنرمندان به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب» نتا S چینی و تحمل 7.7 تن فشار؛ آلمانی ها و آمریکایی ها کجایید؟! (+فیلم) عملیات استشهادی در غزه / حماس : یکی از نیرو‌های مقاومت خود را در میان نیرو‌های اسرائیلی منفجر کرد آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد ثبت لحظه حضور پلنگ ایرانی با توله‌اش در جنگل‌های گیلان (فیلم) مدودف : جنگ بین روسیه و آمریکا، اتمی خواهد بود عراقچی وارد پکن شد شمار کشته‌های حمله هوایی پاکستان به افغانستان به ۵۰ تن رسید