۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۷-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۴۰۸۵۰
انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۷-۰۸-۱۳۹۷

سازمان جهانی بهداشت: مرگ سالانه 1.25 میلیون نفر در تصادفات جاده‌ای

براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت سالانه در سراسر دنیا بیش از ۱.۲۵ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. براساس برآوردهای این سازمان ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر نیز دچار جراحت و معلولیت می‌شوند.

به گزارش یورونیوز؛ به همین مناسبت روز ۱۸ نوامبر هر سال یاد قربانیان ترافیک جادهای گرامی داشته می‌شود. این مناسبت از سال ۱۹۹۳ از سوی بنیاد خیریه صلح جاده (RoadPeace) بنا نهاده شد و پس از آن چند سازمان بین‌المللی دیگر از جمله فدراسیون اروپایی قربانیان جاده‌ای (FEVR) آن را حمایت کردند. در سال ۲۰۰۵ میلادی سازمان ملل متحد این روز را به رسمیت شناخت. هدف از گرامیداشت این روزتشویق دولت‌ها به آموزش مسائل ایمنی، بهبود جاده‌ها و افزایش ایمنی وسایل نقلیه است.

برچسب ها: تصادفات جاده ای
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی