۱۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۵۱۲۷
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶-۰۹-۱۳۹۷

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: آمریکا قصد توقف پروازهای بین‌المللی ما را دارد، اما موفق نمی‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که آمریکا تلاش کرده است علیه صنعت هوایی ایران به وجود آورد، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شرایط فعلی صنعت حفظ شده و حرکت های جدید به سمت توسعه انجام شود و محدودیت‌هایی که آمریکا قصد دارد علیه پروازهای بین‌المللی ما ایجاد کند، بی‌اثر شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، علی عابدزاده در نشست خبری، اظهار کرد: ما در طول چهار سال گذشته تلاش کرده‌ایم هم در توسعه و هم در رضایت مسافران و هم در گسترش نفوذ صنعت هوانوردی تلاش کنیم و در این مسیر دستورالعمل هایی مانند حقوق مسافر، تاسیس شرکت های هواپیمایی و دستورالعمل‌های ایمنی و فنی به شکل دقیق اجرایی شده‌اند. آن چه که ما امروز آن را دنبال می‌کنیم با استانداردهای روز جهانی همراه است و تلاش ما بر این خواهد بود که این حرکت در آینده نیز ادامه‌ داشته باشد.

وی درباره محدودیت‌های موجود برای سن ناوگان جدید وارد شده به ناوگان ایران، توضیح داد: در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه قاعده‌ای در نظر گرفته شده بود که هواپیمای با سن بالای 15 سال وارد ایران نشود، اما تحریم ها و محدودیت های جدی موجود در فضای بین‌المللی عملا امکان اجرایی شدن این قاعده را فراهم نکرد. با این حال سازمان هواپیمایی با قرار دادن کف 1998 به عنوان سال ورود هواپیماها به ایران تاکنون نیز بر این تعهد پایبند بوده و جز مواردی خاص که ایرلاین‌ها از گذشته قراردادشان را نهایی کرده بودند، اجازه ورود هواپیما با سن بالا به ناوگان را نداده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی صدور مجوزهای جدید برای تاسیس ایر لاین‌های تازه نیز، توضیح داد: در گذشته مجوز تاسیس همراه با موافقت پرواز انجام می‌شد و این مساله باعث برخی سود جویی ها و نرسیدن طرح تاسیس ایر لاین ها به مرحله عمل می‌شد. ما این ترتیب را تغییر دادیم تا شرکت ها بتوانند موافقت اصولی را دریافت کنند، اما برای این که مجوز پرواز دریافت کنند باید هواپیماهای خریداری شده خود را وارد ایران کرده و مجوزهای ایمنی لازم را دریافت کنند.

عابدزاده درباره آخرین وضعیت حذف پروازهای چارتری در ایران نیز گفت‌: قطعا چارتر یک امکان مهم است که نمی‌توان توقع حذف آن را داشت، زیرا این مساله امکان مهمی برای گسترش گردشگری و کمک به سازمان‌های فعال در این بخش خواهد کرد، اما مساله‌ای که وجود داشت لزوم حذف برخی واسطه ها و بالا برندگان قیمت بلیت هواپیما بود. از این رو چارتر در حوزه تک فروشی حذف خواهد شد، اما در بخش گردشگری با حفظ ضوابط به کار خود ادامه‌ می‌دهد.

ارسال به دوستان
کیوسک‌های گردشگری؛ راهی برای رونق توریسم شهری (+عکس) جشن دانه‌های سیاه/ محبوب ترین قهوه کدام است؟ شکر و استویا چه تفاوتی دارند؟ فرمانده ارتش: پاسخ‌های بعدی ایران محکم و چندبرابری خواهد بود اختلاف شدید در کابینه رژیم اسرائیل بر سر پاسخ به حمله ایران سی‌ان‌ان به اصابت موشک‌های ایران به پایگاه هوایی نواتیم اعتراف کرد نقاشی‌هایی که بعد از ۱۲۰ سال به هم رسیدند انگلیس نقش خود در دفاع از اسرائیل را تایید کرد 5 نکته مهم درباره حمله ایران به اسرائیل: از روش آسانسوری تا گنبد پلاستیکی تأثیر تنش‌های منطقه‌ای بر صنعت هوانوردی؛ توقف پروازها از استانبول ترکیه به ایران، عراق و اردن واشنگتن: در پاسخ به حمله موشکی ایران، با تل آویو هماهنگ خواهیم بود هریس: اسرائیل توانایی دفاع از خود در برابر ایران را دارد عراقچی: عملیات امشب ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد و حق دفاع مشروع بود ستاره‌ای جدید در آسمان شب متولد می‌شود ایروانی: در صورت تکرار تجاوزات اسرائیل شدیدتر پاسخ می‌دهیم