۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۶۵۶۴
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۶۵۶۴
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲-۱۲-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد کوپنی شدن کالاهای اساسی با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

عصر ایران- بر اساس تصمیم مجلس، قرار است کالاهای اساسی از طریق کوپن در اختیار مجلس قرار بگیرد.

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پیشنهادی مبنی بر کوپنی شدن کالاهای اساسی را به تصویب رساند. براساس تصمیم مجلس، دولت مکلف است در سال ۹۸ از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.

حالا با توجه به تصمیم مجلس می‌خواهیم در مورد کوپنی شدن با هم گفت‌وگو کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟

1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۵۸
غیر قابل انتشار: ۷۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
31
68
بهتر از اوضاع چپرچلاق فعلی است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بنده با هر روشی که در ان امکانات کشور بطور عادلانه بین همه تقسیم شود و هر کس شایسته تر برخورداریش به طور عادلانه بیشتر موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اینکه به صورت هدفمند و با امید به صف برویم چند گام به جلوست!!! موافقم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
19
46
1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟ بله در این شرایط که یکی سه بار سه بار گوشت گرفته و ما هنوز موفق نشدیم بگیریم کوپنی بهتره

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟ وقتی این سوال رو یک سال قبل میپرسیدید بهتون میخندیدم ولی الان فکر کنم کمی عدالت با کوپن رعایت بشه

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟ من متولد 70 هستم و فکر کنم تا هفت هشت سالگیم کوپن بود و خرید و فروش کوپن در یکی از میدون های شهرمون و وقتی از تلویزیون شماره کوپن اعلام میشد میگشتیم دنبال شماره :)) و استرس داشتیم نکنه اون شماره رو ما نداشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خاطره منم اینه که بابا که در جبهه ها به سر می برد و مامان هم منتظر اعلام کوپن و پیدا کردن شماره ها از طرف و رفتن به صف از طرف مادر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
19
49
چند سال اخیر نشان داده است که دولت فعلی توان مدیریت یک محله را نیز ندارد و صرفا گفتار درمانی می‌کند ... کوپن راه حل خوبی برای کاهش آلام مستمندان جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
هر دولت دیگری هم بود شرایط به همین منوال میشد . مطمئن حضور یک دولت اصولگرا مارو با سرعت بیشتری به این شرایط میرسوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ثروتمندان در دولت فعلی هنوز یارانه 45000 تومان می‌گیرند!
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
38
لطفا در این باره یک نظر سنجی در سایت بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
15
40
من موافقم چون توی این شرایط متاسفانه مردم به هم رحم نمی کنن و هرکی پول بیشتری داره بیشتر خرید می کنه و عدالت رعایت نمی شه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
16
36
سلام
جنگ که شاخ و دم نداره
کمبود مایحتاج هم در زمان جنگ طبیعی
پس سهمیه بندی باید باشه
توریستی هم که وارد کشور میشه در آمدش آب نرفته
در کل کوپن باشه به نفع اکثریت میشه
پاسخ ها
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
رفيق كدام جنگ .فقط عدم مديريت توزيع و ثبت سفارشه . من با توجه به كارم تمام كشور را زير پا گذاشته ام اين كشور بزرگترين نعمت و پتانسيل را دارد كه ما نمي توانيم از آن استفاده كنيم تا گوجه ورامين تمام ميشه گوجه جنوب مياد آخه اين كشور با اين وسعت بايد علوفه وارد كند فقط مديريت .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در پاسخ به آقا مصطفی که گفته است ایران وسعت دارد این همان فکر بچه گانهای است که بابت وسعت گفتند بچه بیاورید ظاهرا ایشان اطلاع ندارند وسعت ایران فاقد کیفیت است خاک ایران بسار فقیر است میزان هموس در خاک های ایران حتی کتر از یک درصد است بیش از 50 میلیون هکتار ایران کویر است یعنی 500 هزار کیلو متر مربع یا یک سو وسعت کشور تقریبا تنها سه استان ایران مازندران ، گیلان و لرستان فاقد کویر هستند بهترین زمینهای ایران در حال تغییر کابری هستند فرسایش خاک در ایران سه برابر جهان بارش آن یک سوم میانگین جهانی و......... باز هم بگم اینقدر به وسعت کشور نبالید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
9
22
صف ها کوتاه تر خواهد شد و شخص می داند که حداقل پس از انتظار کالایی دستگیرش می‌شود و خرید و فروش حق استفاده از کارت ملی برای حداقل نیازها که اکنون انجام می پذیرد کاهش خواهد یافت.
مسعود ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
22
28
مخالفم. مشکلات رو بزرگتر و پیچیده تر میکنه‌.
خاطره صف ایستادن دارم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در صف ایستادن بهتره یا اینکه دلالان و محتکران جیب های شان را پر کنند و مستمندان روز به روز در فشارکالاهای اساسی قرار گیرند؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با کوپن هم در صف ایستادن رو خواهیم داشت هم دلالان در صحنه خواهند ماند!
داستان قدیمی خرید/فروش بن و کوپن و اما اینبار خرید سهمیه الکترونیکی
ناشناس
Sweden
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
22
21
1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟ کاملا مخالفم

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟
به هیچ وجه ، نقدینگی در اقسار ضعیف افزایش در نتیجه قیمت کالا های اساسی به شدت رشد خواهد کرد
3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟
متاسفانه بله :(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
9
35
من که حقیقت دیگه هیچی برام مهم نیست فقط دنبال راهیم که بذارم برم ازین مملکت تنها تصمیم درستی که گرفتن این بود که زن نگرفتم واقعا خداروشکر, صفهای طولانی که از کوپن توبچگی دیدم هنوز تو ذهنمه دعوا و جروبحث وعلافی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
30
22
هنوز مزه عالی پنیر پاکتی هلندی کوپنی زیر زبونم مونده ...
کوپن بهترین راه حل برای رساندن یارانه به اقشار کم درآمد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
14
15
نه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
18
22
من حتما موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستم ، برای اینکه هر قشری از جامعه بتواند به ما یحتاج اساسی خور و خوراک دسترسی داشته باشد ، با توجه به این آفته بازا و دلال بازاریی که راه افتاد و یک از خدا بی خبر و بی وجدان دارند حق ملت را تار و مار می کنند
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
10
26
من از علم اقتصاد زياد سررشته ندارم اما اکثريت قريب به اتفاق اقتصاددانان موافق سياست استفاده از کوپن نيستند چون باعث افت کيفيت کالاهای کوپنی درمقابل کالاهای بازار آزاد ميشه و به علاوه چند نرخی بودن يک کالا در بازار آزاد و دولتی فساد و احتکار رو به دنبال داره
اميدوارم هر تصميمی که گرفته ميشه به نفع اکثريت فرودست جامعه باشه چون بالادستی ها که اصولاً فشار مشکلات اقتصادی رو حس نمی کنن.
محسن چایی خور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
14
21
سلام , در شرایط فعلی که گوشت و دام زنده با هواپیما وارد کشور میشه و عوض اینکه دست مردم برسه , سر از رستوران ها در می آورد , بله , بله , بله , بله ,بله........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
15
خیلی عالیه. از یک طرف خدمات الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی برای رفت و آمد کمتر توسعه می یابند از طرف دیگر باید بریم تو صف. اون وقتی که ذخیره می شد رو توی صف تلف می کنیم. بسیار عالییست.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
7
23
بله اگه قرار باشه این وضعیت در سال بعد هم ادامه داشته باشه کوپنی کردن کالاها بهتره. هم عدالت بیشتری برقرار میشه و هم واقعیت جامعه ما رو بعد از 40 سال پیشرفت و سرامدی در دنیا بهتر نشون میده.
ضمن اینکه می تونه جایگاه ما رو به لحاظ علمی در جهان بهتر کنه. به نظرم موضوع جدیدی برای چاپ مقالات علمی جدید هم ایجاد میشه که دارای ایننوویشن و نوآوریهای چشمگیری است و میتونه شاخه های جدیدی به علم اضافه کنه. موفق باشید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
24
چیز خوبی نیست که به عقب برگردیم اما ظاهرا چاره ای نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
15
نصف کوپن هامون می‌سوخت ... به خاطر مدیریت بد آن دولت ها و اینکه اعلام شماره کوپن ها سراسری نبود
الیکا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
13
26
با روحانی به عقب برگشتیم همانند دهه شصت


باید کوپنی شود چاره ای ندارد
حداقل اش میدونی بهت میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
12
آقا حداقل بگید کالا برگ که یه عده فکر کن فرق داره با کوپن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
21
مگه نظر ما مهمه عصر ایران؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
22
کوپن تو کدوم کشورها استفاده میشه فک کنم فقط کره شمالی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
19
ما کلا همیشه تو صف بودیم و خواهیم بود
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
8
11
بله، در وضعیت فعلی خوبه
ندایی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
16
بد فکری نیست...
- هم بطور مساوی مردم به ارزاق دسترسی پیدا می کنند
- هم اشتغال زایی بسیار بالایی ایجاد می کند: اعلام شده، نشده، باطله خریداریم
- هم اینکه فرصت خوبی برای تجدید خاطره با اوایل انقلاب است
- و مهم تر از همه اینکه مقدمات پیروزی بر استکبار جهانی را فراهم می کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
20
آقای نوبخت پاسخگو باشند که بعد از 7 سال اقتصاد را به کجا رسانده اند که کوپن را برگردانند. الحق و ا نصاف به ایشان جایزه نوبل اقتصاد داد که 82 میلیون نفر را به چه روزی انداخته اند! چگونه میشه در قرن 21 آقای نوبخت ملت را بدبخت کرده و برنامه های ایشان نقد نمیشه
پاسخ ها
ندایی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
توی متن ارسالی تون اسمی از یک نفر برده اید که من را به یاد چوپان دروغگو می اندازه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
8
12
من کاملا موافقم چون از به صف ایستادن طولانی جلوگیری میشه در کل تو این وضعیت گرانی تا حدودی عدالت رعایت میشه .بطور مثال درصف گوشت به یک نفر 10 کیلو گوشت میرسه وبه یک نفر چیزی نمیرسه حذف میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
از صف طولانی جلوگیری میشه !شما ظاهراً یا کوپن نمی دونی چیه یا صف
محمد همتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
7
9
من موافق نیستم چون جو روانی بسیار بدی در مورد شرایط اقتصادی کشور راه میفته که باعث گرانی های بیشتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
الان جو روانی خوبی در مورد شرایط اقتصادی جامعه وجود دارد؟؟
م
United States of America
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
18
کوپن حتی اگر اکترونیکی باشه باعث ایجاد بازار سیاه میشه.
تا وقتی پول ملی به این شکل وحشتناک بی ارزش باشه و قدرت خرید مردم پایین، این روش ها مسکِن و راه حل موقتی هستند و مشکل بصورت اساسی حل نمیشه.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
18
موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟
به هیچ وجه
فقط رانت داره برای افراد خاص که روز به روز بزرگتر و بزرگتر بشن با پول ملت
بجای این کارها زحمت بکشن اقتصاد خراب و روابط خرابترشون رو درست کنن بقیه حل میشه


آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟
متاسفانه خیر

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید
بله متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
17
با سلام بسیار متاسفم که دوباره از سر ناچاری راههای سال های گذشته را مجددا تجربه می کنیم؟! واقعا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
12
چرا امروز ثبت نام سایپا پراید نداشت ؟
پاسخ ها
ندایی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
قراره کوپنی بشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یعنی واقعا میری توی سایت تا ببینی پراید هست یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
برو تو اتاقت و در را ببند و به کارهای زشتت فکر کن
شیطون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما خبردار نشدی.
55 میلی ثانیه فعال بود من 10 تا خریدم که ببرم بازار شیطون بفروشم
ناشناس
Norway
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
12
مرسی دولت محترم ...به عقب برنمیگردیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
6
8
به هيچ وجه موافق كوپن نيستم مسير برگشت به گذشته نيست
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
7
5
موافق ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
12
1_مخالف هستم شان انسانی افراد با صف های طولانی زیر سؤال برده می‌شود.
2_احتمالا پاسخ علمی به مسائل نیست و کوپن فروشی و نابسامانی اقتصادی زیادتر می‌شود. راه حل این است که مملکت معطل یک نفر نباشد.
3_همیشه سر صف دعوا و زد و خورد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
11
7
اگر کوپن احیاء شود غنی و فقیر یکسان از یارانه استفاده می کنند.؟ ولی اگر کوپن احیاء نشود، همیشه این غنی هستند که از یارانه استفاده خواهند نمود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
10
سلام
شاید برای یه سری از افرادی که شرایط مناسبی ندارن و بتونن با استفاده از این کوپن‌ها با قیمتی پایینتر به کالاهای مورد نظرشون دسترسی پیدا کنن بد نباشه اما آیا این طرح چیزی بیشتر از یه مسکنه؟!
آیا تجربه استفاده از کوپن تو سالهای 60 و 70 مثبت بوده؟!
من که فکر نمیکنم اینطور باشه
دولت به جای اینکه راه‌حلی برای درمان این مریضی که داره زندگی تک تک مردم رو می‌بلعه، به فکر درمان‌های موقت برای ساکت کردن اقشار ضعیف‌تر جامعه است.

1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟ نه چون راه حل مشکل اقتصادی کشور نیست
2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟ قطعاً نمیتونه
3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟ خاطراتی که به لطف یه فلش‌یک زدن به عقب (!) قراره برامون تکرار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
14
باسلام کسانی که اظهار نظر می کنند باید در سن وسالی باشند که سیستم توزیع کوپنی دهه 60 رو بیادداشته باشند.پنیر، پودر لباسشویی ،صابون ،برنج ،قند وشکر ،گوشت ومرغ و.....کالاهایی دیگر ازطریق اعلام شماره کوپن بود.مردم از تاریکی شب باید صف می گرفتند تا زمانی که جنس توزیع بشه آخر هم معلوم نبود به همه میرسید.یا نه .یاد اون روزها که میوفتم وحشت می کنم.اگر این سیستم دوباره پا بگیره معلومه تصمیم گیرندگان اقتصادی وسیاسی این کشور هنوز تفکرات دهه 60 رو دارند وبعد از حدود سی وچند سال هنوز در همون ذهنیت هستند ونه تنها رشدی نداشتند بلکه عقب گرد هم داشتند.از خداوند میخوام خودش فکری به حال ما بکنه.وبیشتر از این دچار مصیبت نشیم.
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
7
بله موافقم زیرا در کشور کالا به اندازه کافی موجود است لیکن نظام توزیع کالا ناکارآمد است و افراد زالو صفت و دشمنان ایران از فرصت ناکارآمدی استفاده و قحطی مصنوعی کالا را به وجود می آورند. اگر مردم مطمئن باشند کالا به آن ها هم داده می شود از تشکیل صف های طویل که مایه آبروریزی برای ایران است خودداری می کنند. ضمنا پیشنهاد میشود شیوه توزیع از طریق کارت هوشمند کالا برای خانواده ها و ارائه کالا از طریق سامانه ها و اپلیکیشن ها و ارسال کالا به شیوه آبرومند به در منزل مردم باشد تا ایستادن در صف منسوخ شود.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
10
8
بله صدرصد موافق كوپني شدن هستم چون زمان جنگ وضع خواروبار وكالاهاي اساسي مردم ازاين بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دوست عزیز زمان جنگ علاوه بر اعتمادی که وجود داشت انقدر سلاطین مختلف مثل سلطان پوشک و سلطان گوشت و سیمان و سکه و قیر و غیره نداشتیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
زمان جنگ بی وجدانی اینقدر رواج نداشت
شما با هیچ منطق نظامی نمیتوانید اون جنگ نابرابر را تحلیل کنید. آنچه بود جز فداکاری و از خودگذشتگی همه ی مردم نبود.
الان کدام از این‌ها را به آن شکل داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
13
جهانگیری: مصرف کنندگان عمده گوشت مانند نیروهای مسلح، دانشگاه ها و بیمارستان ها باید نیازهای خود را از طریق واردات و راهکار های دیگر مرتفع کنند تا گوشت توزیع شده در مراکز فروش به آسانی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بزرگوار پس شما دقیقا چیکار میکنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
5
کوپنی کردن به شرط اطمینان جلوگیری از فساد و احتکار و تقلب و نیز راسندن کالا به بخش کارگر می تواند درکوتاه مدت موثر باشد ولی بخش خصوصی عملا فلج می شود .بهترین راهکار کنترل و تنظیم بازار است که هم شر ط اول را محقق می کند و هم بخش خصوصی مجبور به فعالیت د رچارچوب قیمت مصوب است. روش موثر : ایجا سامانه متمرکز توسط وزارت صمت برای انجام هرگونه تراکنش خرید توسط مردم و ثبت همه کالاهای فروشنگان و دارندگان کالا ظرف یک ماه در سامانه و الزام خرید مردم با کارت ملی خرید ایرانی است به نحوی که هیچ تراکنشی به غیر از این درگاه انجام نشود و پول نقد از دست مردم ظرف دو ماه خارج می شود و مجبور به نگهداری در بانکها با سیاست تشویقی افزاش اعتبار کیف پول خرید ملی شوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
15
به نظر شما آیا مسئولین منتظر نظر خواهی از مردم هستند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
7
مشکل فعلی سیستم توزیع هست نه کوپن.
متاسفانه دولت در ساماندهی یک سیستم توزیع که در تمام نقاط کشور پراکنده باشه ناتوان نشون داده.
بدون این ابزار، با کوپن با صف های بشدت طولانی مواجه خواهیم بود.
مشکل این هست که جناب روحانی و دولتشون اساسا برای چنین وضعی آمادگی نداشته و ساخته نشه بود و تمام نگاه شون به دیپلماسی خارجی بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
3
کوپن از یک نظر خوبه چون حداقلی به هر شهروندی میرسه و دغدغه گیر نیومدن و یا گرانتر خریدن برای قشر کم درامد کمتر میشه ولی اگر جنگ باشه این شیوه جواب میده چرا که زمان جنگ تمام کارهای توسعه ای دولت تعلیق و بودجه صرفا صرف جنگ و سلاح و ارزاق روزانه مردم میشه و مردم هم شرایط را درک کرده و با همه کاستی ها میسازند اما سوال اینجاست ایا اکنون جنگی وجود دارد؟ مگر نه اینکه دولت امید سایه جنگ را از سر مردم دور کرد پس با این حساب مردم بجز وفور و ارزانی ارزاق مطالبات ثانویه ای هم دارند و این درست همان چیزی است که دولت امید از انجام ان قاصر است پس کوپن راه حل مناسبی نیست و دولت امید چاره کار را باید در جای دیگری جستجو کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
15
هرچی روحانی وعده کرده بود برعکس شد .علی برکت الله .به عقب برگشتیم - انهم 40 سال - رفاه در حد صفر - فاصله طبقاتی 10 برابر - علی برکت الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
6
کوپنی کردن کالا یعنی کمبود و توزیع کالا در شرایط بحرانی.
وقتی حکومت سیستم توزیع درست و حسابی ندارد و نمیتواند بر بازار نظارت داشته باشد. بر سیستم کوپنی نیز نمیتواند نظارت کند و با رانده و روشهای مختلف کالاها از بازار آزاد سر در می آورد که خود به معظل تبدیل خواهد شد.
و بعد از یک مدتی داستان احمدی نژاد روی یارانه ها مطرح خواهد شد.
این کارها انرژی سیستم دولتی و مردم را میگیرد و فقط در شرایط خیلی بحرانی مناسب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
11
سلطان ها شلخته درو کنند تا چیزی گیر خوشه چین ها بیاید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
8
آخ جون یک فرصت کاری خوب داره ایجاد میشه !!!
کوپن و کارت اعتباری و یا هرچیزی که دولت بده خریداریم
کارت ملی کرایه میکنیم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
2
من موافق کوپنی شدن هستم چون حداقل همه به مقدار مساوی از ارزاق و کالا سهم میبرند هرچند در سیستم توزیع شاید مشکلاتی پیش بیاد
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
3
واقعا مسخره کردین این دیگه چه نوع ذهن خوانی با این سوالات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
7
موافق نیستم اگه قراره خاطرات تلخ صف های طولانی و بدبختی تو سرما و گرما تکرار بشه!!! چقدر تلخه که اینطور عقب کردیم
حمید
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
6
وقتی دولت عرضه نداره تا کالاهای اساسی رو عادلانه پخش کنه صد در صد موافق کوپنی شدن هستم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
12
ما که متخصص صف ایستادن هستیم... حالا هر چی باشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
9
این دولت هنوز نمی‌خواد یارانه ثروتمندان رو قطع کنه ...
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
13
خوبه دیگه. اشتغال زایی هم میشه. دوباره میشیم کوپن فروش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
8
برای دولت هم خوبه چون احتمالا مبلغی برای ثبت نام و دریافت کوپن دریافت می کنه و درآمد خوبی هم خواهد بود. از طرف دیگه سازمانهایی برای سر و سامان دادن امور کوپن ایجاد میشه که به اشتغالزایی کمک می کنه. همچنی مردم هم یه مدت سرگرم ثبت نام و دریافت کوپن و صف می شوند.
آریو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
15
در کجای دنیا هنوز سیستم توزیع ارزاق کوپنی وجود دارد؟؟؟؟
بلوک شرق یا غرب ؟؟؟
جمع کنید خودتونو بابا !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
6
مجردم و با پدر و مادر زندگی نمیکنم و محتاج یارانم ... یارانه ام را به حساب پدر می‌ریزند ... این تدبیر دولت فعلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما آلمان هستین و به دنبال یارانه اینجا؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
يك درصد هم احتمال نمي دي كه با فيلترشكن اومده باشه ؟
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
18
یک قدم دیگر به سمت کره شمالی شدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
7
حالا این نظر سنجی شما به چه درد میخوره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
6
تجربه ثابت کرده هر چیزی که سهمیه بندی بشود فساد میاورد.در مورد دلار وسایر موارد هنوز جلو چشم است.در سالهای جنگ و وجود کوپن باز هم فساد بودو افرادی از قبل کوپن و فروش کوپن و اقلام کوپنی برای خودشان ثروت باداورده جمع کردند.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
6
خیلی خوب است الان ممکن است یک ادم در ماه ۱۰ بار گوشت بگیرد ولی یکی دیگر هیچی گیرش نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
فکر می کنین گوشت و برنجی که با کوپن میدن چه کیفیتی داره؟ خودشون اینا رو میخورن که به مردم به کوپن میدن؟؟ ما که مدرسه میرفتیم سهمیه پارچه مانتویی به ما میدادن. یک بار که میشستی کلا رنگش می رفت.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
22
پیش بسوی ونزوئلا شدن... زنده باد مادورو.....خخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
5
نظر سنجی های بی خاصیت
یکم اطلاعات اقتصادی مردم را بالا ببرید موقع انتخابات بر اساس حرف چهارتا بازیگر رای ندهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
5
حتما باید کوپنی شود چون حالا به کسی با عدالت نمیرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
2
چرا دولت مکلف نمی کند همه حقوق های بخش های دولت و خصولتی و نیورهای مسلح و همه و همه به حساب رایانه اشخاص واریز شود ؟
lpln
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
5
1- موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی هستید؟ خير

2- آیا این طرح می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟ خير ، راه حل تبعيت از اقتصاد آزاد بازار و حمايت هاي اقتصادي از قشرهاي آسيب پذير است كه به هر دليلي در فرآيند اقتصاد بازار امكان رقابت برايشان فراهم نيست . درحال حاضر بهتر است مابه التفاوت درآمد دولت از فروش 14 ميليارد دلار تاخصيص يافته به اين كار را صرف افزايش حقوق بيكاري و بازنشتگان و آموزش و پرورش و نيروي انتظامي كنند . همين روش را در باره بنزين نيز انجام بدهند

3- از گرفتن کالای کوپنی در دهه 60 و 70 خاطره‌ای دارید؟ بله ، صف ، كوپن فروشي
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
10
بازگشت به سیستم کوپنی اسباب تفریح و خنده کشورهای دیگه را فراهم خواهد کرد.... شما نمیتوانید از سو سو ادعای بودن اقتصاد ۱۸هم دنیا رو بکنید از سوی دیگه کوپن توزیع کنید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
1
با سلام
موافق عدالت در دریافت یارانه ها هستم به نحوی که تمام آحاد جامعه از ان بهره مند شوند و بهترین حالت را در دارو و درمان می دانم به نحوی که تمام مردم بیمه بوده و در مراجعه به پزشک و بیمارستان هیچ هزینه ای پرداخت نکنند چون پولدار و فقیر باید از یارانه ها به یک اندازه استفاده نمایند نه با کوپن و کارت الکترونیکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
6
از همین الان مشخصه که کوپن هم کوپنهای قدیم اینم میشه مثل سبد کالا که یک بار دادند و تمام! زیاد دلتون رو صابون نزنید دیگه تمام شد آن دوران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
ایوالله به نظر جالبت آفرین .
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
0
1-بله و خیر... ولی اگر نظام بخواهد به بله یا خیر ما کار ندارد.... پس هر چه تصممم گرفته شد.. انجام می شود...
2- خیر ، فرهنگ مصرف در ایران لجام گسیخته است... ممکن است نوشدار باشد... حتا در مان مقطعی هم نیست.... حتا اگر همه تحریم هم برداشته شود اتفاق مهمی در حوزه مصرف رخ نخواهد داد... بدتر هم خواهد شد
3- صف و صف ایستادن همش خاطره است مخصوصا وقتی نوبت بهت برسد و کالا تمان شده باشد
پاکدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
2
بله بنده هم موافق اجرای این طرح هستم با توجه به فضای رانت و رانتخواری در کشور و همچنین افزایش روزافزون فاصله طبقاتی در جامعه و کاهش سطح درآمد اقشار کم درآمد و متوسط تنها راه اینکه تمامی خانوارها بتوانند اقلام اساسی غذایی از جمله گوشت .غلات و را دریافت نمایند .توریع بصورت کوپنی است تا حداقل نیازهای خانوار ها بویژه اقشار پایین جامعه به ان دست یابند . در غیر اینصورت چند درصد مرفه جامعه تنامی امکانات را در اختیار میگیرند و دولت هم برای درآمد زایی صادرات را الویت قرار داده و آسیبهای جدیدی در کمین خانوارهای کم درآمد میباشد
کوپنی شود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
2
موافق کوپنی شدن کالاهای اساسی در این شرایط هستم. چون کمی عدالت در توزیع رعایت میشه و اثر تورمی کمتری داره چون به نقدینگی اضافه نمیکنه. و اینکه بنده یکه دهه شصتی هستم با کوپن متولد شده و با کوپن مرحوم خواهم شد.
حامد
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
8
با توجه به حجم بالای فساد در دستگاههای دولتی و غیر دولتی قطعا پروژه کوپنی کردن کالاهای اساسی مانند تخصیص ارز ۴۲۰۰ به شکست می انجامد , بنابراین مخالفم
الان دیگه دهه ۶۰ یا ۷۰ نیست
ناشناس
Germany
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
4
موافق هستم. چون دولت توانایی کنترل قیمتها رو نداره، و با دادن پول نقد هم نمیتونه تورم رو کنترل کنه، پس بهتره کالاهای اساسی رو با قیمت کم به دست مردم برسونه.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
7
1- كوپني شدن كالاها از نظر اقتصادي بسيار مايوس كننده است. نشانگر آن است كه چرخه عرضه و تقاضا در اين كشور به وضع نامطلوبي رسيده است. ولي به نظر من نمي توان نسبت به جمع كثيري از مردم كه در تامين ابتدايي ترين نيازها با مشكل مواجه شده اند بي تفاوت بود و به اين دليل با كوپني شدن كالاهاي اساسي موافقم.
2- اين طرح قادر به حل مشكلات معيشتي مردم نيست و فقط قادر است مردم را در حوالي قاعده هرم مازلو نگه دارد.
3- تصويري كه در ذهن دارم اين است كه آن زمان كوپن ها در بانك توزيع ميشد و گاهي بيشتر از نصف روز طول ميكشيد. به همين دليل با بقيه اعضاي خانواده نوبتي در صف مي ايستاديم و براي نفر قبلي كه در صف بود خوراكي چيزي مي برديم. بانك ها هم صندلي نداشتند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
6
این دولت بخواد کوپن بده هزار و یک مصیبت داره
یونیس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
4
سلام
اقا منم موافقم اول اینکه نوستالوژی دهه ماست
دوم هم به اون بدبختایی که مستحق دریافت بودن و بدلیل نداشتن هیچگونه کار و بیمه ای بهشون تعلق نمیگرفت الان احتمالا تعلق بگیره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
6
بلمه موافقم.وقتی تحریم ها کمر ملت را شکسته باید تمام کالاهای اساسی کوپنی به فروش برسد تا مانع احتکار سودجویان شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
4
من موافقم چون در این شرایط واقعا چاره ای وجود ندارد .افزایش قیمت های کالاهای اساسی واقعا سرسام اور است و دولت توانایی افزایش درامد خانوارها رو هم ندارداگر دولت بخواهد قیمت ها را کاهش دهد قاچاق به کشور های همسایه افزایش پیدا کرد ودر نتیجه با کمبود مواجه خواهیم شد. بین بد و بدتر به نظرم بد بهتراست.
کارگرفصلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
6
4
بله چون جلوی دلال بازی رانت خواری احتکار سوء استفاده گران فروشان و قاچاق کالا را می گیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
3
6
پراید هم باید کوپنی شود.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
4
9
در مملکتی که خود مردم به هم رحم نمی کنند و دولت و مجلس بقیه هم به دنبال منافع حزبی خود هستند همین کوپن شاید تضمینی باشد برای اکثریت فقیر جامعه که باید حقوق به ریال بگیرند و خرج به دلار پس بدهند رئیس جمهورش هم بگوید چون ارزان است قاچاق می شود
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
14
كوپن يعني دهه شصت
كوپن يعني جنگ
كوپن يعني صف
كوپن يعني كسري بازار
كوپن يعني زايش دلال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
5
13
من سواد كافي براي تحليل اين موضوع ندارم اما حس خيلي بدي بهم دست ميده با تصور زمان كوپن و دوران جنگ و ...، يك جور حالت نااميدي دارم بعد از شنيدن اين داستان.
عراقچی در پکن : بحث هسته‌ای ما در سال جدید با وضعیتی مواجه خواهد شد که نیاز داریم مشورت‌های بیشتری داشته باشیم بازداشت شیعیان در نیجریه توسط پلیس عراقچی: پرونده هسته‌ای نیازمند مشورت‌های بیشتر است (فیلم) علم الهدی : اگر مردم فتنه شناسی را فراموش کنند ، دشمن نظام اسلامی را براندازی می‌ کند تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به یمن (فیلم) در باب حقوق بومی ها دادستان گنبدکاووس : بزرگترین قمارخانه شرق گلستان پلمب شد امام جمعه کرج : باید بررسی شود چه کسانی دنبال این هستند که فضای مجازی بدون کنترل در اختیار همه قرار گیرد تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم