۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد ۶۶۱۲۲۸
انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۸

گور خر بلوند در تانزانیا شناسایی شد

به گفته کارشناسان این حیوان احتمالاً مبتلا به آلبینیسم است. آلبینیسم شرایطی است که در پوست حیوان ملانین کمتری وجود دارد و در نتیجه رنگدانه های روشن‌تر و گاهی اوقات بلوند در بدن آن به چشم می‌خورد.

در پارک ملی«سرنگتی» در تانزانیا از یک گورخر بلوند عکاسی شده است. به گفته کارشناسان این حیوان مبتلا به آلبینیسم است.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یک گورخر بلوند در پارک ملی Serengeti واقع در تانزانیا رصد شده است. این نخستین باری است که یک گورخر بلوند در حیات وحش مشاهده شده است.

«سرجیو پیتامیتز»، عکاس مجله نشنال‌جئوگرافیک قصد داشت تصاویری از مهاجرت گورخرها را ثبت کند و در همین زمان با یک پدیده عجیب برخورد کرد.

گور خر بلوند در تانزانیا شناسایی شد

او می‌گوید: نخست تصور کردم بدن این گور خر غرق در گردوخاک است. اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدم رنگ خط‌های بدن حیوان با بقیه فرق دارد.

به گفته کارشناسان این حیوان احتمالاً مبتلا به آلبینیسم است. آلبینیسم شرایطی است که در پوست حیوان ملانین کمتری وجود دارد و در نتیجه رنگدانه های روشن‌تر و گاهی اوقات بلوند در بدن آن به چشم می‌خورد.

پیش از این گورخرهای آلبینو دیگری رصد شده‌اند که البته هیچ کدام از آنها در حیات وحش و آزادانه زندگی نمی‌کردند. از جمله یک گورخر آلبینو در پارک ملی کنیا و نمونه دیگری در هاوایی. بنابراین این نخستین نمونه از رصد یک گورخر آلبینو در حیات وحش است.

برچسب ها: گورخر بلوند
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر